★ 399 gram ★

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Lisa - 10 februari 2012 22:51

Jag var ju bara tvungen att gå upp och mata henne en sista gång idag.. Mest bara för att jag var så nyfiken på om hon fortfarande klarade sig utan cpap. Och det gjorde hon minsann! Nu har hon haft grimman i 12 timmar i sträck med 0,02-0,03 i syrgasflöde.. Det är det lägsta man kan ha! Hon bara bestämde sig! Honville VERKLIGEN inte ha tillbaka cpapen idag. Hon blev ju så grymt arg, så det var bara att plocka av den.

Hoppas att hon klarar hela natten nu, för klarar hon det så tror jag nog att hon klarar sig i flera dagar sen.. Men som vanligt så tar jag ingenting för givet. Hon kan lika gärna behöva den igen om några timmar, det vet man aldrig. Hon bestämmer själv!!

Vi kommer nog snart att få flytta till en lättvårds sal. Denise är ju på tok för pigg och högljudd för att ligga i samma sal som nykläckta IVA-bebisar i kuvöser som behöver lugn och ro, och hon kräver ju faktiskt inte intensivvård längre. Känns såååå skönt att kunna säga det!!  Kan det få vara slut med bakslag nu, så vore jag lyckligare än lyckligast!!


Nu ska jag sova! Är supertrött!! Over&out!

Av Lisa - 10 februari 2012 17:55

Jamen vi tar väl lite mera bääääbis film då, eller? Men först en roligt nyhet: Idag sa doktorn att Denise får vara utan cpap om hon klarar sig utan! Hon blev såååååå arg när vi tog på henne den idag, så vi var tvungen att ta av den igen. Men jag tror att hon behöver ha den ibland, även fast hon inte vill.. Men hon klarar sig längre och längre!!!! Snart är hon nog FRI!




Av Lisa - 10 februari 2012 13:56

Nuuuuu så! Nu har inte Denise några dropp kvar, och dom har dragit hennes pcvk! Det firade jag med att lyfta upp henne i famnen och gå så långt bort från hennes säng som det bara gick! haha. Fast det blev inte så långt, hon hade ju ändå syrgasgrimman och saturationsmätaren på sig, men nån meter tog vi oss iväg!


Fick ju mina provsvar imorse.. Det enda som inte var riktigt bra var levervärdena.. Urinstickan var lite svår att tyda eftersom jag har "trevliga veckan".. Då blir det ju en massa röda blodkroppar, som inte skulle ha varit där annars.. Så det blir nya prover till veckan. Doktorn ville även att jag skulle ta en gall-status. Kan nog vara en bra  íde´ för jag har ju faktiskt haft rätt så ont i magen ett tag.. Det kanske är gallan? Vad vet man?


 

Nu får Denise 24 ml mat varannan timme.. Väntar fortfarande på att det ska komma bajs i blöjan.. Men, den som väntar på nåt "gott"....

Av Lisa - 10 februari 2012 09:06

God Morgon Världen! Har sovit gott inatt, och jag vaknade  halv nio helt utvilad. Nu sitter jag här och fördriver tiden med att beställa foton på FujiDirekt medans jag väntar på att reumatologen ska ringa upp mig, så jag får veta mina provsvar! Fast det dröjer en timme till, så jag får nog hitta något annat tidsfördriv..

Har drömt om stomi påsar och nappar inatt.. Det är typ det jag har i mitt huvud. Världen har krympt, mitt liv består inte av mycket annat just nu. Men det är okej, för jag vet att det inte är för evigt. En dag är jag tillbaka i verkligheten, arbetslivet och socialt umgänge med vänner.. Känns ganska långt bort, men det är något att se fram emot iaf! Saknar min familj och mina vänner, saknar att bara gå och ta en fika med nån eller bara stöta ihop med någon på stan som man inte sett på länge.. Sånt händer ju faktiskt här också! Jag ser ofta folk jag känner igen, både på gymmet och här på sjukhuset. Iförrgår träffade jag en gammal klasskompis som jobbar alldeles bredvid Barn 4. Världen är bra liten ändå..

Nä, nog med svammel nu.. Nu ska jag tvätta håret och försöka göra mig lite snygg här!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards