★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

12 timmar

Av Lisa - 10 februari 2012 22:51

Jag var ju bara tvungen att gå upp och mata henne en sista gång idag.. Mest bara för att jag var så nyfiken på om hon fortfarande klarade sig utan cpap. Och det gjorde hon minsann! Nu har hon haft grimman i 12 timmar i sträck med 0,02-0,03 i syrgasflöde.. Det är det lägsta man kan ha! Hon bara bestämde sig! Honville VERKLIGEN inte ha tillbaka cpapen idag. Hon blev ju så grymt arg, så det var bara att plocka av den.

Hoppas att hon klarar hela natten nu, för klarar hon det så tror jag nog att hon klarar sig i flera dagar sen.. Men som vanligt så tar jag ingenting för givet. Hon kan lika gärna behöva den igen om några timmar, det vet man aldrig. Hon bestämmer själv!!

Vi kommer nog snart att få flytta till en lättvårds sal. Denise är ju på tok för pigg och högljudd för att ligga i samma sal som nykläckta IVA-bebisar i kuvöser som behöver lugn och ro, och hon kräver ju faktiskt inte intensivvård längre. Känns såååå skönt att kunna säga det!!  Kan det få vara slut med bakslag nu, så vore jag lyckligare än lyckligast!!


Nu ska jag sova! Är supertrött!! Over&out!

 
 
Ingen bild

Jenni - Tildes mamma

10 februari 2012 23:05

Härliga nyheter, kommer så väl ihåg känslan, ett steg nämre till att få ta med henne hem:)

 
Elin

Elin

10 februari 2012 23:44

Så härligt att höra :) att hon inte behöver intensivvård längre! Hoppas att ni slipper bakslag nu!

http://livtaget.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda

10 februari 2012 23:50

Låter ju helt fantastiskt! Vilken duktig tjej! Snacka om girlpower :)
Och även om hon åker in igen så lär det i såfallinte dröja länge innan hon klarar sig utan...
Ta hand om er
Stor kram
/ Linda

 
Sandra

Sandra

11 februari 2012 00:17

Åh, lilla Denise är så grymt duktig! Tror mamma och pappa är riktigt stolta :D

http://minbebis.com/blogg/saaajmon

 
Ingen bild

Tina

11 februari 2012 00:28

Åååå, överlycklig för eran skull :)!
Hon är en riktig kämpe, det märks verkligen.
Måste bara få säga att hon är ju så gudomligt söt på filmerna :D.

 
Ingen bild

http://bekkas.bloggplatsen.se/

11 februari 2012 00:32

Vad roligt och läsa att de har gått så bra för Denise. Hon har verkligen börja växa till sig nu och verkar vara väldigt envis och bestämd tjej. Syrgasen på 0.02 är jätte bra framsteg då kanske hon blir av med grimman snart med. Vad härligt och läsa att de går så bra för er nu, hoppas det fortsätter så bra för er nu. Håller tummarna!

 
Lotta

Lotta

11 februari 2012 02:44

Duktiga, duktiga Denise. Vad trevligt att flytta över till en sal med andra storbebisar :)

http://knyte.wordpress.com

 
Elinor

Elinor

11 februari 2012 09:05

Håller fortfarande mina tummar för att ni ska ro hela vägen i land. <3

http://elinorludvigsson.se

 
Ingen bild

Lina

11 februari 2012 09:16

Hoppas verkligen att hon klara sig på det lilla nu!!! Håller hårt i mina tummar!!!

 
Ingen bild

Moster S

11 februari 2012 09:53

Vad bra det låter Lisa! Jag är verkligen glad för er skull. Just nu sitter jag o tittar på din lilla kusin som ligger och sover i sin barnvagns - insats :) Där trivs hon bra. Stora kramar till er! <3

 
Ingen bild

Ninni

11 februari 2012 10:15

<3

 
Ingen bild

Yvonne Kvant

11 februari 2012 12:01

Hur gammal är Denise nu. Verkar som att hon lägger på sig i lagom tackt.Kram från en 5 barns mamma

Lisa

11 februari 2012 12:04

hon blir 36 veckor imorgon.. tyvärr har hon tappat vikt i tre dagar nu. Men nu har hon fått lite mer tillskott i maten som förhoppningsvis ska göra susen

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

11 februari 2012 12:52

Hoppas verkligen att detta är framsteg som är här för att stanna! :) Härligt!

http://lillgarden.blogg.se

 
Ida

Ida

11 februari 2012 13:22

Hej!

Ida heter jag och kommer också från örnsköldsvik.
I somras fick vi en dotter (Astrid). Hon föddes med hjärtfel och vi fick också ligga på intensivvårds salen på barn 4 medan vi väntade på att få åka till Göteborg och operera henne.
Allt har gått väldigt bra och hon mår som vilken bebis som helst nu. Förutom att vi kanske måste till Göteborg igen och vidga några kärl. Hon mår i alla fall bra nu.
Jag kommer så väl ihåg känslan när hon inte behövde intensiv vård längre. Helt ofattbart var det då, när vi var så van vid att det skulle vara så. Nu låg vi inte på sjukhus lika länge som ni har och kommer göra, men i alla fall. Allt hade varit så kritiskt och sen poff, så behövde hon inte lika mycket övervakning längre. Det är svårt att dra liknelser mellan våra barn då Denise är född för tidigt och Astrid föddes med hjärtfel, missförstå mig rätt..

Jag läste om er i ÖA och har följt din blogg sedan dess.
Jag önskar er verkligen all lycka och hoppas att Denise ska få må så bra som möjligt och växa sig stor. Jag känner er inte, men ni finns i mina tankar varje dag!
Hon verkar vara en grymt stark tjej! Heja Denise!

Kram / Ida

http://idamarianne.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne Kvant

11 februari 2012 17:09

Kan det vara så att vikten har gått ner pga. att hon får jobba mer nu när cpapen är bort kopplad. sen börjar hon väl bli lite livligare oxå
eller viktnedgången är större än så.Jag håller tummarna för en vändning snart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards