★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

Orkar inte en gång till

Av Lisa - 3 februari 2012 10:58

Oro, oro, oro! Vi kom upp till Denise för en stund sedan och fick höra att hon nyligen gjort en rejäl saturationsdipp.. Plus att hon varit väldigt kall inatt. Så nu ska det tas nytt CRP för att kolla så att inte en infektion tagit fart igen... Så nu blir det några oroliga timmar här innan vi får svaret.

Orkar hon en infektion till? Är det samma infektion som tagit fart igen? Orkar jag stå vid hennes sida? Frågorna är som vanligt många och oron är precis lika stor som för en vecka sedan!

 
 
Ingen bild

Mamsen

3 februari 2012 11:03

Men ojoj..må det bara vara något tillfälligt!!

 
Ingen bild

Anna Engh

3 februari 2012 11:32

Läser bloggen ofta men har aldrig kommenterat. Hoppas med hela mitt hjärta att Denise kommer tillbaks fort, fort, fort och blir starkare än nånsin. Ni finns i mina tankar <3 Stor kram till er alla!

 
Ingen bild

helena

3 februari 2012 11:46

Nä men fy.. Hoppas verkligen inte det är en ny infektion. Håller tummarna!

 
Ingen bild

Birthe

3 februari 2012 11:47

Kram

 
Ingen bild

Ronja

3 februari 2012 11:49

Jag fattar inte HUR ni orkar, men nu orkar, det gör nu. Har du orkar hittills så orkar du lite till!

Men jag kan tänka mig att det är svårt att plötsligt behöva vara superstark varenda dag, när allt ni ville var att föda ett barn efter en fullgången graviditet. Vilken chock att behöva ställa om sig till detta, när man bara längtar efter babylycka! Och vilken psykisk press att behöva oroa sig för sitt barns överlevnad hela tiden! Kan inte tänka mig!

Men... Du har bevisat att du är stark, och det har Denise också. Jag hoppas så att saker och ting ska gå vägen nu, så ni kan få åka hem och du kan njuta av att bara vara mamma. Utan ständig oro.

Du ÄR stark. Du klarar detta.

 
SjungandeMamman

SjungandeMamman

3 februari 2012 12:09

Du kommer orka, du kommer stå vid hennes sida och Denise kommer klara även ännu en infektion!! Kämpa på du starka kvinna och heja Denise!!

http://sjungandemamman.blogspot.com

 
Ingen bild

Ninni

3 februari 2012 12:22

NEJ inte igen, ber för er!

 
Aspiga Celine

Aspiga Celine

3 februari 2012 12:46

Vet inte vad jag ska säga... *styrkekram*

http://phantazia.blogg.se

 
Ingen bild

Josefine-mamma till prematurkille

3 februari 2012 12:47

Åååh:( Kan hon inte bara få växa lite o klara andningen bättre o vila upp sej ett tag!!
Hoppas crp är lågt!
Hjälper ju inget alls men tänker på er! Styrkekramar

 
Malin

Malin

3 februari 2012 12:54

Skickar massa styrkekramar!

http://livetsbilder.blogspot.com

 
Ingen bild

Cecilia

3 februari 2012 13:09

Tänker på er!!
Varma kramar!

 
Ingen bild

Maria

3 februari 2012 13:26

*S*V*O*R*D*O*M*A*R!!!! Ska hålla tummar och tår, ja ALLT jag har att det bara är ett falskt alarm!!! Får inte va nånting, FÅR BARA INTE! Och skulle det nu va så så får vi sätta allt vårt hopp till att hon inte blir lika risig som sist! Och hon har ju haft några "styrkedagar" nu som gett henne kraft att stå emot även denna gång! Lillvännen...

 
Ingen bild

Sandra

3 februari 2012 13:31

Nej nu får det vara slut på trassel och infektioner. Håller alla tummarna för att det inte är någon ny infektion. Styrke Kramar till er alla.

 
MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

3 februari 2012 13:35

Nja.. typ. Jag fråga dom en massa frågor osv och fick bra svar.
Så det känns bra!
Jag chansar. :) Inget att förlora direkt heller :)
Men förstår om dom vill ha dig i alla fall. Med tanke på vad du bloggar om osv. :)

Hoppas lillan klarar sig från en infektion! Det får vara nog av det nu. Hon är ju så otroligt duktig. Och ni med som är så otroligt starka!

http://overleva.blogg.se

 
Ingen bild

Ulrika

3 februari 2012 14:21

Den här läste jag på en blogg:
"You never know how strong you are until being strong is the only choice you have."
Hoppas att det bara var en tillfällig dipp och att det inte är någon ny/gammal infektion på g! Kram kram kram!

 
Ingen bild

Fabbo

3 februari 2012 17:10

Jag hoppas att ni alla tre orkar.
Fia verkar ju vara tjurigare än du och jag tillsammans, men det gäller för dig och Fredrik att försöka fortsätta härda ut tillsammanas som ni gör. Jag lider med dig i dina växlingar mellan hopp och förtvivlan. Jag vet inte om du tänker på det, men när man följer henne på avstånd ser man bättre hur hon växer och ser starkare ut. Jag kan tänka mig att för er är det svårare att se hur hon växer om ni inte tänker bakåt. Men gör inte det, tänk frammåt!
Jag längtar redan efter den dag ni kan komma och hälsa på och vi får se om det är Fia elle jag som är tjurigast. Jag tror hon vinner för hon är ju lika söt som jag och då är jag förlorad.

En gruppkram till er alla

Ulf

Kanina hälsar också

 
Ingen bild

Julia

3 februari 2012 17:24

Jag hoppas verkligen att det inte är någon jobbig infektion igen:( Du verkar väldigt stark och jag tror du orkar mer än vad du tror.
KRAM

 
Rebecca

Rebecca

3 februari 2012 17:36

Du orkar så mycket mer än du tror, det har du kanske redan märkt? Du är stark för att du måste vara det. Du fixar det här också!

Skickar massor med styrkekramar!!

http://rebeccaelisabethandersson.blogg.se

 
Malin

Malin

3 februari 2012 17:50

Miljontals kramar till er <3 <3 <3

http://www.malinbjursell.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva

3 februari 2012 18:45

Tjejen fixar nog detta oxå,styrkekramar till er alla.

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

6 februari 2012 13:53

Hoppas inte det är ännu en infektion...

http://lillgarden.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards