★ 399 gram ★

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lisa - 31 oktober 2010 15:54

      

     

     

Av Lisa - 31 oktober 2010 12:37

Tsena tsena mittbena! Har haft kanske världens mysigaste morgon och förmiddag. Önskar att morgnarna alltid var så mysiga! Vi har legat i sängen ända tills för en timme sen. Då klev ja upp och körde ett varv med dammsugaren och nu har vi tryckt i oss varsin bakispizza. Finns ingen bättre bakispizza än banan&curry. Mums filibabba!

Imorgon börjar hårdkörningen igen. Träning och hälsosam kost efter en helg med både godis, alkohol och en massa flott! 

  

Av Lisa - 31 oktober 2010 08:34

Huvet bankar lite idag! Men det var kvällen värd. Hade super trevligt hemma hos Andrea&Shindar igår. Men som vanligt så hade man lika gärna kunnat skippa krogen, där var det inte lika kul. Man börjar bli för gammal. Får väl se om det dyker upp lite bilder på fejjan sen. Jag hade ju inte med mig min kamera.


Av Lisa - 30 oktober 2010 10:29

  

Gissa vem som lagt beslag på mina tofflor? Hihi

Av Lisa - 29 oktober 2010 10:35

I say: Gooooood Morning! Har alldeles nyss klivit upp och zippar på första kaffekoppen. Hade önskat att jag hade vaknat några minuter före tio så jag hade hunnit ringa till bror och säga några väl valda ord. Men nu håller vi alla våra tummar och tår och jag vet att han är på ett bra ställe och jag ser fram emot att få ta del av förändringen som med all säkerhet kommer att ske!

Nu ska jag mysa här en stund sen är det affären som gäller.  Måste handla middagsmat och lite annat smått och gott. IDAG KOMMER FREDRIK HEM!

  

Av Lisa - 28 oktober 2010 23:12

Sitter här i min ensamhet och har sådär vedervärdigt tråkigt så man bara vill dö! okej, klockan är mycket och jag kan lägga mig, men jag är inte trött för fem öre, så jag ska se färdigt CSI i alla fall.

Längtar tills imorgon då jag äntligen får hem min älskade gubbe igen.    Då ska han få gomiddag och lite vin till.. Fast han uppskattar nog en öl mer om jag känner honom rätt, så vinet kan jag dricka upp själv :)  Har inte riktigt bestämt vad det blir för mat än, men det lutar åt mosters förslag som jag fick på FB.. Potatis/Morot/Palsternacka i ugn och oxfile´, sallad och vitlökssmör.. mums. Men som sagt, vi får se vad det finns för gott kött på närmsta affären!

Har två saker kvar att köpa inför Lördagens fest också. Jag vet precis vad jag ska köpa, men det kan jag ju såklart inte skriva. Jag hoppas att jag får med mig Fredrik också, annars blir det inte lika kul ju.. Men jag misstänker att han kommer känna sig trött och sliten efter allt hårt arbete, så jag tänker inte tvinga honom! 

Imorgon tänker jag INTE ställa nån väckare! Jag brukar alltid göra det även då jag är ledig, bara för att jag inte vill sova längre än till nio, men imorgon ska jag sova så länge som kroppen vill. Då blir jag säkert frisk från denna förkylning, eller vad tror du? hihi

  

Av Lisa - 28 oktober 2010 19:42

Man behöver inte gilla rött för att göra julmysigt hemma! 

Inte år 2010! Nope! Det finns såå mycket annat fint. Titta bara:

      

Kika in på Ofelias Hus så hittar du massor med julpynt som INTE är rött, men ändå jul! Funderar på om jag ska köra med den här stilen i år.. Okej, det ska vara lite röda detaljer här och där. Kanske nåt rött band runt en skål eller någon annan prydnad, men jag är inte särskilt sugen på att hänga upp några röda fula julgardiner i år..  Vintern är Vit, julen likaså!

Av Lisa - 28 oktober 2010 17:22

Va fort den här dagen gick då! Ibland går tiden fort även fast man har tråkigt tydligen.. Har varit nere hos mammzen en sväng och sen tog jag och städa trappen. Ihärdigt iakttagen av grannarnas lilla 3åriga dotter. Hon följde efter mig hela tiden och när jag var klar och kommit hem så stod hon helt plötsligt i hallen. Hon skulle minsann hälsa på och titta på alla mina saker. Men jag fick ju lov att köra ut henne efter en stund så man inte blir anklagad för kidnappning eller nåt, för jag tror inte att föräldrarna visste vars hon var..

  

Idag åkte lilla tiken som numera heter Ester. Hoppas att hon får det bra och blir en snäll liten tjej!

  

Nu får gärna min älskade man ta å komma hem så jag slipper leva som singel

även fast jag är gift.. Längtar!

  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards