★ 399 gram ★

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Lisa - 9 oktober 2010 17:41

Har hamnat i Paj träsket! Så nu håller jag återigen på med en paj.. Kyckling paj till middag är väl inte fy skam en Lördag som denna? Så jag kan ju alltid dela med mig av receptet..


1 sats pajdeg (125g smör, 3dl mjöl, 2-3msk vatten) tryck ut i pajformen och ställ in den i kylen!

3 kyckling fileér som steks i små bitar med valfria kryddor.  (själv använde jag dijonsenap,mango chutney, salt,peppar och lite soja)

3 ägg, 2dl mjölk, salt och peppar vispas ihop.


lägg kycklingen i pajformen , häll över äggsmeten och EN MASSA riven ost.

Skjuts in i ugnen på 200c i ca 40 minuter.. voila!


För övrigt så har vi gått Nipleden idag, med Piga&Totte.. Tog självklart en sväng förbi marknaden också när man väl var på Remsle. Men jag blev yr i huvet av allt folk, men lyckades få med mig ett par påsar tunnbröd iaf!


Av Lisa - 9 oktober 2010 11:30

God dagens små grodor! Började dagen med ett par timmars TV,kaffe och frukost i sängen. Sååå mysigt! Nu har Fredde stuckit på gymmet och jag har precis varit och handlat. Det var två stycken på affären som bad om numret till min hår frisörska, för dom diggade min frisyr så mycket! Det var roligt! Först kassörskan och sen en kvinna i kön. Gratis reklam för Malin :)

Nu är det matlådor som står på schemat. Så jag har plockat fram både köttbullar och korv, kokat potatis och grejjat. Kan ju va kul för Fredde att ha med sig nåt annat än kycklinggryta och köttfärsgryta varje gång han ska jobba!

Sedan kan det nog bli en sväng till Höstmarknaden. Fast jag brukar aldrig köpa nåt. Det är ju det gamla vanliga. Smycken, munkar, tunnbröd och strumpor som säljs, men det är ju kul att titta på folk :)

Ha en bra dag!

  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards