★ 399 gram ★

Alla inlägg under mars 2013

Av Lisa - 17 mars 2013 16:36

Vissa dagar alltså!!! Pjuh.. Har en övertrött liten ilsken donna som ligger och skriker av ilska i sin säng.. Hon har inte sovit middag idag och nu har hon liksom kommit in i den där "vill-inte-sova-men-jag-är-bara-sur-fasen" .. "Jaja, hon somnar nog snart". Försökr jag tänka. Det är inte lätt att låta bli att gå dit, men jag tror jag gör mig själv en stor björntjänst om jag börjar plocka upp henne så fort hon är arg..

Idag har vi varit hos morbror, och hos morfar en sväng. Gått prommis i solen, och jag har tränat.. Skulle väl egentligen städa och tvätta som jag alltid gör på söndagar, men idag tänker jag faktiskt skita i det!!

         

Måste nog även ta å pallra mig iväg till provtagningen och kolla upp om jag har rätt dosering på medicinen.. Känns inte riktigt normalt att ha så här mycket blåmärken och inte ett minne av att man gjort illa sig en enda gång..  Kommer bli kul att visa upp dom här sexiga spirorna i sommar... eller inte.. haha. 

Nu ska jag se avsnitt 6 av "The Following" ..  Sen laga lite matlådor till morgondagens roadtrip!

Av Lisa - 16 mars 2013 23:15

Bjussar på en till liten film idag bara för att jag var tvungen att provfilma lite för att lära mig vilket jävla håll jag ska hålla telefoen haha!

En riktig svullarkväll till ända.. NU IGEN! Jag som hade tänkt så här: Tar ingen ätardag den här helgen, utan sparar den tills på måndag så jag kan äta nåt flottigt nä vi ska ut och åka.. HA HA HA! Jaja.. Så kan det gå! Godis är min svaga sida.. Men det är ju ingen nyhet!

Nu är jag sååå trött så ögonen går i kors snart! puss på er

Av Lisa - 16 mars 2013 15:09

         

Dagen idag... (hittills) Morgonmys, långpromenad, målning, loppis, fika och lite pyssel hemma.. Nu är det ljudbok och balkonghäng på schemat för mamman i huset medans fisen tar en lur!

Av Lisa - 16 mars 2013 07:06

Denise har blivit som en tidsinställd liten väckarklocka.. 06.15 är det alltid dax att kliva upp. Det är ganska lagomt tycker jag. Men allt före sex är inte okej!!

Igår var vi hos min bror och käkade middag. Jag tog ett par glas vin och  Denise fick somna i spjälsängen i hennes blivnade kusins nyrenoverade rum! Tänk att till sommarn kommer det en till medlem i familjen!!! Ååå va mysigt att få gosa bebis!!

Jag har drömt mardrömmar inatt.. Mardrömmar om Neo, små, små foster och död.. Det var nog för att jag satt och tänkte så mycket igår och läste en massa inlägg i en av grupperna jag är med i på facebook.. Ibland blir man varm och glad av att läsa alla inlägg där. Men ibland blir man bara helt förkrossad och inser vilken otrorlig tur man har haft...  Vissa kanske tycker att jag tjatar och ältar. Denise är ju ändå 1år och 4 månader nu.. Men det kommer jag alltid att göra! Inte älta och må dåligt kanske, men det som hänt det senaste året är inget man glömmer.. Inget som går förbi obemärkt om man säger så.. Men jag har kommit förbi sorgen, jag har kommit förbi ilskan och frustrationen. Jag har kommit förbi "Varför hände det här just mig?"-stadiet.. Och nu är jag bara tacksam!!! Min största rädsla är att bli bitter. Det vill jag aldrig bli. Bittra människor lever inte ett bra liv, så är det bara!! 

Jag har tydligen inte lärt mig än att man måste hålla telefonen på tvären när man filmar, så ni får helt enkelt lägga huvudet på tvären istället!

Neo

Av Lisa - 16 mars 2013 00:13

Skulle gå och lägga mig.. Men jag fastnade här.. Surfar runt lite och tänker och funderar.. Just nu vill jag bara skicka en massa varma kramar och alla mina tankar till alla mammor och pappor på landets alla Neo-avdelningar.. Mammor och pappor som kämpar varje dag, hoppas, förtvivlas, fylls av glädje för att några sekunder senare känna stor sorg.. Ja, det går inte ens med ord att beskriva för någon som inte upplevt det, vilken fruktansvärd känslomässig tortyr man tvingas gå igenom när man får ett barn så tidigt.. Och man har inget val. Man kan inte ge upp, för den möjligheten finns inte.. Det enda man kan göra är att finnas där och på nåt vis hänga med..

Just nu vill jag skänka lite extra omtanke till Ibukun och Noah och era föräldrar!! Er tänker jag på varje dag    

                                                                                   Kämpa kämpa kämpa!

Av Lisa - 15 mars 2013 07:20

How about this? Vaniljpannkakor med nutellafyllning, jordgubbar och pannkakassirap!

 


Alltid lika svårt att fota mat och få det att se aptitligt ut, men jag kan garantera att detta var veckans bästa frukost!! Fredagen till ära så skriver jag ner receptet.

Pannkakorna!

1ägg + 1 äggvita, 2/3 skopa proteinpulver (vanilj), 1msk cocosmjöl, 1 msk havregryn, 1 liten blomkålsbukett eller 2 msk blomkålspule´(blomkålen kan man byta ut mot någon annan pure´, mosad banan eller lite kvarg), 1tsk bakpulver, 1 tsk psylliumfrön, 1krm salt.  Stek i cocosolja c:a 2 minuter på varje sida!

 

Fyllning: (clean "nutella") mängderna av allt beror ju på hur mkt man vill ha och vilken konstistens man är ute efter, så jag skriver endast ner ingredienserna.

Vatten, kakao,malda hasselnötskärnor, stevia, vaniljcasein.. Bara blanda ihop allt och ställ i kylen!

 


MUMS!!!! 

 

 

Av Lisa - 14 mars 2013 20:00

Äntligen kom mitt paket!!!

       


Jag och Fisen tog en promenad ner på Videoteket och hämtade ut mitt paket med lite roliga grejjer från Gymgrossisten! Nu har jag alldeles nyss testat "mirakelnudlarna" för första gången.. (bättre sent än aldrig) Nudlarna som är typ kalorifria och kolhydratsfria.. Tror det är 5kcal per 100gram eller nåt sånt..  Nudlarna stekte jag ihop med kärsbärstomater, zuccini, lite jordnötter, salt, bassilika och Waldenfarms bbq-sås med Honungssmak! 

 


Jag blev proppmätt! Det var riktigt GOTT! Och det enda som egentligen innehöll några kcal att prata om var väl jordnötterna jag slängde på.. Najs!! Provsmakade en liten klick av waldenfarms "majonäs" också... Njaaaaa.. Den smakade verkligen inte som majonäs. Det var gott! Krämigt och gött, men vill man ha majonäs så blir man nog besviken! Kommer definitivt fortsätta köpa bbq såserna iaf!! Imorgonbitti ska jag prova pannkaks-sirapen till mina morgon-pannkakor!!

         

Nisen har fikat, badat, borstat tänderna och somnat som en stock i sin säng! Så här sitter jag nu med fötterna på bordet och bara är allmänt rastlös! Ingen feber idag iaf, så imorgon blir det ett Axel pass på gymmet!! Can´t wait!! Favoritpasset alla tider!

Av Lisa - 14 mars 2013 07:44

 

Vad gör du?????? Jahapp, så nu har man en tummsugare i huset också! Lilla gumman. Hon smackar och suger på den där stackars lilla tummen så den blir alldeles röd och skrövvlig!

Natten har varit sanslöst bra IGEN! Tack mitt barn!! Igår natt sov hon från 18.30 till 06.30 och inatt sov hon från 19.30 till 06.45 och jag har sovit utan att vakna en enda gång.. Fick iofs feber igårkväll så jag kanske var lite extra trött och i stort behov av sömnen.. Annars brukar jag ju vakna MÅNGA gånger varje natt..

Får ta en vilodag idag och känna efter om det är SLE:n som spökar eller om jag blir förkyld eller vad det är.. Har ju haft lite värk i lederna och vaknat med "prinskorvsfingrar" varje morgon den här veckan, så det kan ju vara nåt på gång i kroppen.. Dax att skicka lite blod till Umeå kanske..

Nä nu kör vi ett bildmarathon med gamla bilder.. Sen ska jag hoppa in i duschen!

                                    


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards