★ 399 gram ★

Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Lisa - 11 mars 2013 08:18

Så här "enkelt" kan man sabrera en Rotari med en symbal.. Vad skulle DU använda dig av för att sabrera en Rotari??? hmm.. Jag skulle nog testa med foten haha! Den finns liksom alltid där och jag behöver inte leta efter nånting! Liksom kila in tåspetsen och kicka till.. Näää, det går nog inte. Skulle väl förmodligen sluta med att jag istället slog sönder flaskan eller nåt. Annars är det ju även helt okej att prova med fingrarna.. eller??

Hur som helst.. Rotari är ett jävligt gott bubbel    Passar lika bra till nyårspartyt som till förfesten på löningshelgen. Eller varför inte till en smarrig fisk/skaldjurs-middag?? Du bestämmer!

Det är inte sådär superofta jag dricker bubbel faktiskt. Men den här funkar! Den är god och har ett rimligt pris.

Nu undrar ni väl vad som flugit i mig när jag sitter här och gör reklam för bubbel?? 



Av Lisa - 11 mars 2013 07:16

Slår upp mina dimmiga ögon och känner huvet banka. Vrider mig lite i sängen och plockar upp telefonen. 06.40 suck.. Jag vet att Denise kommer vakna vilken sekund som helst. Halsen känns raspig och ögonen vill inte öppnas ordentligt. "ditn, ditn, ditn" hör jag från spjälsängen. Dax att kliva upp!!

Plockar upp lillfisen, ger henne en puss på kinden och stapplar vinglande  in i köket och börjar med frukosten... Sånna här morgnar ska man ligga kvar i sängen!  (om man nu har det valet) Mitt kockande den här morgonen resulterade i detta:

Mannagryn över hela köksgolvet, laktulos över hela bordet och Denise, kaffe på diskbänken och grötkladd över hela mitt nattlinne... God Morgon... eller?  Behöver jag nämna att mitt humör går att jämföra med smaken av en ättiksgurka doppad i citron? Den här dagen kan BARA bli bättre!!!

 

Återkommer senare som en solsråle   

 

Bilden är INTE tagen idag..

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards