★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

God Morgon!

Av Lisa - 16 mars 2013 07:06

Denise har blivit som en tidsinställd liten väckarklocka.. 06.15 är det alltid dax att kliva upp. Det är ganska lagomt tycker jag. Men allt före sex är inte okej!!

Igår var vi hos min bror och käkade middag. Jag tog ett par glas vin och  Denise fick somna i spjälsängen i hennes blivnade kusins nyrenoverade rum! Tänk att till sommarn kommer det en till medlem i familjen!!! Ååå va mysigt att få gosa bebis!!

Jag har drömt mardrömmar inatt.. Mardrömmar om Neo, små, små foster och död.. Det var nog för att jag satt och tänkte så mycket igår och läste en massa inlägg i en av grupperna jag är med i på facebook.. Ibland blir man varm och glad av att läsa alla inlägg där. Men ibland blir man bara helt förkrossad och inser vilken otrorlig tur man har haft...  Vissa kanske tycker att jag tjatar och ältar. Denise är ju ändå 1år och 4 månader nu.. Men det kommer jag alltid att göra! Inte älta och må dåligt kanske, men det som hänt det senaste året är inget man glömmer.. Inget som går förbi obemärkt om man säger så.. Men jag har kommit förbi sorgen, jag har kommit förbi ilskan och frustrationen. Jag har kommit förbi "Varför hände det här just mig?"-stadiet.. Och nu är jag bara tacksam!!! Min största rädsla är att bli bitter. Det vill jag aldrig bli. Bittra människor lever inte ett bra liv, så är det bara!! 

Jag har tydligen inte lärt mig än att man måste hålla telefonen på tvären när man filmar, så ni får helt enkelt lägga huvudet på tvären istället!

 
 
Ingen bild

Maria

16 mars 2013 16:15

Visst måste du få tjata och älta :-)
Dom som inte kan ta det behöver ju inte läsa bloggen eller ;-)
Det du och Denise gått igenom kommer ju att följa dej hela livet och rädslan kommer nog alltid att finnas. Jag tror inte du blir bitter för du ser ju allt det positiva :-)
Det fantastiska är att få följa dej och Denise och det ser jag som en ynnest.
Tyvärr blir det inte så ofta kommentarer på bloggen men jag följer dej varje dag både på bloggen och Instagram, som du märkt ;-)
Ha en underbar helg å varm kram

Lisa

16 mars 2013 20:49

Tack! Ja man får försöka se saker från den ljusa sidan även om det inte alltid är så lätt

 
Ingen bild

Anna

16 mars 2013 20:48

Så duktig hon är lilla tjejen, skönt att det går framåt. Vill inte verka typ "viktig" men, ett litet tips, sätt på henne halksockar så får hon bättre grepp när hon skjuter ifrån med fötterna. Tycker att det har hänt mycket i hennes utveckling,ha en trevlig lördag.. Hlsn Anna

Lisa

16 mars 2013 20:53

Ja nu händer det grejjer hela tiden! Måste köpa bättre halksockar till henne..har bara sånna som knappt fäster nånting alls

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards