★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

Fredag

Av Lisa - 12 oktober 2012 07:37

God Morgon! Jag är lite chockad över min älskade dotters plötsliga aptit.. Aptit på VÄLLING! Igårkväll när jag skulle hämta henne hos morfar efter träningen så slukade hon en flaska med 120 ml.. Annars brukar jag mx få i henne 30-40ml, men som av en händelse så hade jag blandat iordning lite extra! Vid tre inatt vaknade hon och låg och grymtade i sängen, så jag gav henne flaskan och hon åt upp ALLT.. IGEN! Såååååå bra!!! Nu gav jag henne litegrann när vi klev upp bara för att hon ska få sin gröt lite senare. Vi ska nämligen på BVC kl tio så det är bättre om hon äter sin gröt vid halv nio så hon är mätt och belåten när det är dax! Det gäller att planera ibland, och jag är det STORA planeraren kan jag erkänna.. Problemet med det är väl att om det inte riktigt går enligt planerna så kan jag bli ganska sur, irriterad och handfallen. Mitt handikapp! Så, mina vänner: HÅLL TIDEN när vi planerar nåt ihop, annars kanske jag går och tar livet av mig! Nä, man ska inte skämta om sånt!

Igår morse ringde dom från mitt hyresbolag!...... (trumvirvel) PÅ MÅNDAG!!! Då sätter som igång att renovera mitt badrum! Ni ska se hur det ser ut nu! Jag ska knäppa några före/efter-bilder. Kommer väl bli lite jobbigt att vara utan badrum i c:a en vecka men det finns en toa i källaren och duscha kan jag göra hos pappa/mamma/per/gymmet, eller nåt annat trevligt ställe! Skönt att få det här gjort nu när Denise fortfarande är så liten så att hon inte använder badrummet, annars hade det blivit lite stökigt.

Idag ska jag BAKA! Risken är väl att jag äter upp allt själv, men jag ska försöka att frysa in det på en gång.. (som att det skulle stoppa mig när jag blir sugen) Mazarinmuffins får det bli. Min personliga favorit när det gäller enkel och god bakning.


Nu har jag skrivit en hel novell här som ni kan läsa till morgonkaffet! Ha en bra Fredag   

 

Ibland saknar jag min lilla Mini!!!!

 
 
Ingen bild

Josefine

12 oktober 2012 23:05

Mazarinmuffins lät spännande, du har inte receptet på det? :)

Lisa

13 oktober 2012 22:10

150g smör
150g mandermassa
1,5dl socker
1dl vetemjöl
2ägg

225 grader i ca 10 minuter

 
Ingen bild

Josefine

14 oktober 2012 00:38

Tack, ska testas omgående :)

Lisa

14 oktober 2012 09:08

glömde skriva att man ska smälta ihop smöret och mandelmassan till en gegga :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards