★ 399 gram ★

Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av Lisa - 14 oktober 2012 18:53

Snurrigt.. Så känns det i mitt liv just nu. Ibland blir jag så strulig, velig, beslutsångest x1000, vet ingenting om nånting och allt känns helt omöjligt.. Och det är alltid förknippat med att jag måste be folk om hjälp med saker. Jag HATAR det! 

Nu ska jag ju börja med körkortet på allvar och tänkte sitta på körskolan och pränta in teorin i skallen och boka provet om två veckor ungefär.. Och då kommer jag behöva barnavkt ett par timmar om dagen om jag ska kunna koncentrera mig ordentligt. Det är inga problem, det finns barnvakter men det är jag som är mupp och känner att jag egentligen borde klara allt det här själv.. Sen kommer den här operationen och då kommer jag VERKLIGEN vara i STORT behov av hjälp. Särskilt första dagarna, då jag förmodligen kommer vara sängliggande.. Det kommer också att lösa sig men just nu känns det som ett stort BERG! Har alltid haft svårt att be om hjälp men det är något som jag får öva på ofta nu när jag fått barn, och det är bra för hjälp behöver alla människor ibland..

Och imorgon bitti kommer dom hit och river upp badrummet, så jag kommer förmodligen inte vilja vara hemma ens. Hur kul är det att vara hemma när dom arbetar för fullt i badrummet?? Nä, får nog hitta på nåt.. Inte heller nåt problem egentligen, men med humöret jag har just nu så är ALLT stora problem..

Nä, man får försöka ta det lugnt, rensa bort det som är mindre viktigt och det som tar energi som jag behöver till annat och inte vara rädd för att be om hjälp!!

Av Lisa - 14 oktober 2012 16:20

Har visst glömt att berätta vad skruttan vägde sist.. Man vet aldrig var man skriver allt, så har man diskuterat nåt på fejjan så glömmer man bort att skriva det här istället.. 

Viktuppgången fortsätter att vara trög tyvärr.. Jag som tyckte mig känna att hon blivit så tung.. Jo tjena. 5970g stannade vågen på. Inte alls några jubel från min sida. Men men.. Vad ska man göra? Jag gör vad jag kan och jag följer alla råd jag får, mer kan jag inte göra. På tisdag blir det iaf ett nytt läkarbesök..

Känner mig halvdeppig idag.. Kan det möjligtvis vara vädret?? Vi skyller på det. Och just därför så tänker jag nu gå iväg till Ica och köpa mig en gottig gottepåse, bara för att jag kan! SÅDESÅ! Bantning och nyttigheter och gurka och allt vad det heter, kan slänga sig i väggen! LISA SKA HA KARRA!!!!!!

Av Lisa - 14 oktober 2012 09:09

Har en liten tös som gnällt sen klockan fyra imorse! Gnällt i sömnen till och med.. Känner mig inte särskilt utvilad om jag ska vara ärlig.

Igår var vi ett gäng och käkade middag hos min pappa och hade trevligt. Snodde med mig lillasyster hem också så hon ligger och sussar här just nu..

Upptäckte att mjölken var slut så här sitter jag och dricker kaffe UTAN mjölk...  Min morgon är förstörd!!!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards