★ 399 gram ★

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Lisa - 19 oktober 2012 13:31

Livet handlar om MAT! Så är det! Är glad över sonden idag och har redan behövt använda den 3 ggr. Denises kostupplägg är just nu 6 mål/dag och då är inget nattmål inräknat, så det blir mat väldigt ofta. Hennes två mellanmål består av frukt (i munnen) och 100ml välling i sonden.. Så bara mellanmålen är MER välling än vad hon brukar få i sig under ett helt dygn annars.. Stor omställning för en liten kropp!

Och jag då? Jo det ska ni få höra! Jag har skaffat mig en coach. En kostrådgivare ska hjälpa mig med ett kostupplägg skräddarsytt för mig och min kropp.. Jag har ju en del problem med min syn på mat och att få det att bli rätt. Har alltid haft en skev kroppsuppfattning och blir lätt besatt av olika saker och får för mig grejjer när det gäller mat, så nu ska jag se om det här kan hjälpa mig bli lite mer balanserad.  Jag får för mig att det kommer kännas bättre och lättare när någon annan talar om exakt hur jag ska göra och hur mycket jag får äta. Då kan jag nog äta utan att känna ångest och dåligt samvete över vad jag har stoppat i mig. Hoppas såklart även att KROPPEN kommer att må bra, (inte bara hjärnan). Jag vill känna mig sund och nyttig, ha en hälsosam kropp och vara snäll mot mig själv. Det är mitt mål!!  Just nu är det bara kaos i kroppen! 

Lite mer om mat här nu då.. Jag ska baka i helgen.. Prövningen blir såklart att inte äta upp det jag bakar, för det ska sparas ända till jul är det tänkt.

   

Direkt in i folie och in i frysen.. Kanske får stoppa det i någon annans frys bara för att vara lite snäll mot mig själv, (och mot den som får äran)

   


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards