★ 399 gram ★

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Lisa - 23 oktober 2012 21:02

Sådärja.. Dagens andra dusch. Måste ju ta igen det jag missat under förra veckan! haha! nää. Har varit och tränat, jag och lilla Nisen. Hon är så snäll och duktig och sitter så fint i vagnen och tittar på oss! Min lilla ängel! Men det tär på mig, det här med maten! Nu har hon ju gått upp i vikt och så, men jag kan ändå inte låta bli att oroa mig.  Sen då? Hon kan ju inte ha sonden hela livet. Hur ska jag få henne att vilja äta mer på egen hand? Men jag ska FÖRSÖKA att inte oroa mig över det NU.. Jag kan ändå inte kika in i framtiden och vi har ju bra kontakt med läkare och dietist nu, så jag har alltid nån att vända mig till!

Så kom vi till MIN kost! Jag har nyss skickat in min kostregistrering till min rådgivare och precis som jag trodde så såg hon direkt att jag äter PÅ TOK för lite! Så det är inte konstigt att jag får ett sånt kraftigt sug efter sötsaker på kvällarna. Så öfrmodligen så kommer det kännas lite psykiskt jobbigt med det nya kostschemat eftersom jag ska äta så pass mycket mer än jag är van, men jag litar på henne och jag vet att det är nyttiga, rena och bra råvaror jag stoppar i mig och jag tror att både min mage och min kropp kommer att reagera positivt!  

Är väldigt taggad att starta min nya diet och börja med mitt träninsschema för jag vill göra RÄTT! Jag vill vara sund och hälsosam. Inte hitta på en massa konstigheter som jag alltid gör.. Ett steg i riktingen mot målet: Att må bra, vara frisk och stark och ha en bra hållning. Kroppen ska bära mig hela livet, så det är bäst att hålla den i trim!  Jag kommer få mycket ryggövningar i mitt träninsschema eftersom jag har problem med ryggen och eftersom jag har en Denise som jag går omkring och bär på. Jag behöver nog lite extra muskler just där!


Heja mig!

Av Lisa - 23 oktober 2012 14:13

150 gram på 4 dagar! Hipp Hipp hurra, vi har passerat 6 kilo! Så skönt att se, men samtidigt så vet jag ju att det är tack vare sonden, så problemet kvastår ju egentligen. Men nu ska jag inte tänka på det, för sonden blir kvar i några veckor till, så förhoppningsvis så kommer vi få se mer av dom här fina ökningarna. Vi satsar på 35gram/dag. 

 

Av Lisa - 23 oktober 2012 07:17

Kallt kallt kallt! Fy så kallt det är när man vaknar på morgonen! Drar på mig morgonrocken och mina tjocka tofflor som ser ut som moonboots redan innan jag kliver upp ur sängen. Hur ska denna vinter bli? Får nog möblera om så att inte Nisens säng står precis vid fönstret.

 

Så här mysigt har vi på morgonen!

Igår var jag ute och körde lite bil! Första körlektionen.. Lite frustrerande att inte få gasa på och köra så som man vill, men jävligt bra att lära sig hur uppkörningsmannen vill att man ska köra. Nästa lektion blir på Torsdag. Då tar jag en dubbel. 

Bakade igårkväll efter träningen. Kände att jag behövde bli av med alla chokladkakor och annat gottigott som blev över efter helgen. Så nu finns både nougarutor, en egen "twix" variant och chokladkola i frysen.. Bra att ha eftersom det börjar närma sig November.. och ETTÅRSKALAS!!!

   


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards