★ 399 gram ★

Alla inlägg den 6 oktober 2012

...

Av Lisa - 6 oktober 2012 20:48

Utnämner den här dagen till världshistoriens tråkigaste Lördag! Såååååå fruktansvärt boring! Har iaf varit ute på en prommis i regnet imorse, och nu var vi iväg till gymmet en sväng och improviserade lite i grupplokalen till värdelös musik.. Nisen Fisen är gnällig och sur, vädret är surt och jag är nog ganska sur jag också. Nä, egentligen inte, bara uttråkad.. Jaja, man kan inte alltid ha kul. Har iaf pluggat en hel del idag men nu har jag kört fast och känner mig bara puckad. Måste lära mig räkna ut hur lång tid det tar att köra olika sträckor och hur mycket tid man vinner på att köra si och så fort osv.. Bara att gnugga geniknölarna. Matte har aldrig varit min starka sida och det är ju inte varje dag man håller på med division och sånt.. Men som vanligt så krånglar jag säkert till det i mitt huvud. Så gör jag jämt. Saker som egentligen inte alls är så svåra blir helt plötsligt väldigt invecklade för jag tänker för mycket, och bakvänt..

Gillar inte riktigt sånna här dagar.. dagar då man har tid att tänka alldeles för mycket. Nä, vi får hoppas på en muntrare dag imorgon..

Av Lisa - 6 oktober 2012 08:57

God Morgon! Eller..njae. Var ju så glad igår över att ryggen höll så bra hela dan, men smärtorna kom som ett brev på posten framåt kvällen, och inatt har jag haft så ont så jag legat och varit förbannad på hela världen!

Var i Härnösand igår och shoppade lite medans mammas lilla pudel Totte fick ligga och sova hos veterinären och få bli fin i munnen. Denise var så snäll hela dagen och tyckte nog att det var ganska spännande att vara ute och åka. Vi käkade (supernyttig) lunch på Big Boy hehe.. Och jag satte mig och matade Denise där inne också, och hon har aldrig ätit så mycket i hela sitt liv. Måste varit för att det var så mycket att titta på där inne. Hon åt en HEL burk med hemmagjord potatismos, majs och kyckling. Imorse fick hon testa vanlig havregrynsgröt med mosad banan. Mixade grynen till ett pulver först och så tillsatte jag några järndroppar eftersom den inte är berikad, så nu får vi se vad lilla magen säger..

Klev upp halv nio idag! Är så jäkla trött och slut så jag skulle kunna lägga mig igen, men det går ju inte. Nä, idag ska jag plugga, plugga, plugga! Så mycket det bara går. Fast jag får nog se till att göra det då stumpan sover annars fastnar ingenting i skallen på mig.. Fokus hamnar liksom nånstans mitt emellan datorn och Denise! 

Halkbanan på Torsdag och sen finns det inga ursäkter längre! Jag SKA ha körkortet före Jul! Så är det bara!

 

Dagens gla´skit!


Jag kan inte låta bli att kolla varje dag vad jag skrev för ett år sen. (finns en meny i vänsterspalten som heter: Mer läsning. där kan man klicka och läsa vad jag skrev för exakt ett år sen, två år sen och tre år sen) För den här tiden började ju alla oroligheter.. Jag var gravid i vecka 17.. Tänk om jag vetat då att min oro var befogad och att jag skulle få genomgå det värsta jag nånsin kommer att få uppleva bara 6 veckor senare.. Huvva! Men det är som terapi för mig att älta det här.. Vrida och vända på allt, tänka, gråta en skvätt och känna tacksamhet!! Det hade kunnat gå så mycket mer åt helvete både för mig och Denise (ursäkta språket) Men här sitter vi nu med livet i behåll, och nu känns plötsligt alla andra små skitproblem som en fis i rymden när jag börjar tänka på det här! Här går man omkring och mår dåligt och oroar sig för att man kanske har lite fläskig mage eller att frisyren inte är perfekt.. Pengarna räcker inte till allt man vill ha, och man klagar på vädret och sliter sitt hår för att man inte vet vad man ska ha för kläder på sig idag.. Nä, ibland är det bra att påminna sig själv om vad som verkligen är viktigt här i livet!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards