★ 399 gram ★

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Lisa - 24 oktober 2012 22:46

Slänger mig ner i soffan och pustar ut! Idag har vi inte varit hemma mycket alls. Full rulle!

Klev upp tidigt och gick och satte mig på körskolan och gick igenom fas 2, så nu är jag en bit på väg! Sen snabbt hem och ge Nisen lite mat och sen upp på sjukhuset. Ja vi hänger ju där varenda dag nu för tiden tyvärr.. Är det nånting som är ett bevis på att man är stammis så är det väl att dom i centralkassan inte frågar efter namnet längre när vi kommer och ska anmäla oss. Tragiskt med sant!

Jag har klippt mig och färgat håret idag! Ni som följer mig på Instagram har nog sett ett par bilder. Nu är jag read head och har en lite fräschare frippa! Så skönt! Denise fick vara hos min farmor och farfar under tiden, och det gick så bra så!

Nu har vi nyligen kommit hem efter att ha hälsat på en kompis och surrat en massa. Denise har fått ärva ett par overaller och leksaker och nu sussar hon sött efter en lång dag med många nya intryck.


Tänkte förtydliga det här med Denises matproblem. Många undrar och frågar varför hon inte äter osv. Saken är den att HON ÄTER! Hon älskar sina puréer, och hon älskar gröt. Men det räcker inte! Det hon får i sig är inte tillräckligt för att hon ska öka bra i vikt, och hon VÄGRAR dricka välling förutom på natten. Därför så provade vi att sätta sonden och ge henne extra i den. 2 ggr/dag ger jag henne 60-100ml i sonden samtidigt som hon får äta en banan eller fruktpure´. Och på 4 dagar så hade hon alltså ökat 150 gram.. Jämfört med hennes 100gram på 6 veckor tidigare så är ju det en sensation!! Skönt att veta att hennes kropp tar hand om näringen iaf, och jag tycker att hennes aptit verkar bli bättre och bättre. Vi behåller sonden ett tag till, för hon har mycket vikt som hon behöver lägga på sig.


Nu blir det sängen! Imorgon är det dax för lite bilkörning igen!! så alla solle-bor: Stay away from the road!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards