★ 399 gram ★

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Lisa - 17 oktober 2012 15:34

Ja då var det bokat då! Teoriprovet och uppkörningen alltså. Så nu är det bara att plugga och köra utav bara helvete.. Men med min tur så lär jag väl få operationstid typ samma dag som jag ska köra upp eller nåt. Nä, jag får helt enkelt se till att få göra operationen EFTER jag tagit kortet. För jag tänker INTE kugga mig om ni trodde det! Jag VÄGRAR! hehe. Så datumet jag bokat så SKA jag ha lappen, annars sliter jag av mig håret!

Sitter här med min missnöjda lilla plutt som inte vill äta.. Snorig, grinig och allmänt less är hon idag! Försöker planera morgondagen lite och funderar på hur jag ska göra.. Meningen är ju att jag ska ta med mig den mat hon brukar äta, men det betyder då att jag måste gå och handla och ställa mig och göra pure´.. Går ju lite dåligt det eftersom vi inte kan vara hemma i lägenheten så jag får nog köpa fädiga burkar och ta med. Hon brukar ju äta dom ibland också, så det blir ju inte helt knasigt.. Behöver inte oroa mig för att jag inte kommer att ha något att göra hela dagen på sjukhuset imorgon iaf. Bara jag kommer ihåg att ta med mig teoriboken så är det kirrat!

 

Av Lisa - 17 oktober 2012 08:04

Usch vilken natt! Kände på träningen igår att det inte stod riktigt rätt till i kroppen och efteråt var jag totalt slutkörd och händerna värkte som tusan! 

Gick och la mig rätt tidigt men kunde inte somna för kroppen värkte så hemskt.. Feber, värk och en gnällig liten Denise har min natt bestått av och idag känner jag mig som en riktig slöfock.. Men det kan inte hjälpas. Jag måste upp på sjukan om ett par timmar ändå för jag ska träffa medicinkonsult inför operationen. Tur att jag är hos mammzen, då kan hon skjutsa! Sen hade jag tänkt sätta mig på körskolan ett par timmar och se om jag fortfarande klarar fas 1.. 

Har inte riktigt fått i Denies nån frukost.. Frustrerande som vanligt, men jag lyckades väl lura i henne så pass så att hon inte svälter iaf. Jag hoppas nästan att dom sätter en sond på henne imorgon så hon får känna på hur det är att bli mätt på riktigt, för det har hon nog glömt. Hon äter ju så lite jämt och känner aldrig själv när hon är hungrig. Men det som jag tycker är konstigast är ju att jag tycker att hon ätit så bra i några veckor (utom nu den senaste veckan) och jag var helt övertygad om att det skulle visa sig på vågen.. men ICKE! Är det något i hennes kropp som gör att hon inte kan ta upp näringsämnena? Ja, det lär väl visa sig. Antar att vi ska räkna kalorier osv när vi blir inlagda på  Torsdag. Ska faktiskt bli intressant att få se hur många kcal hon får i sig på en dag..

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards