★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Skitnatt

Av Lisa - 17 oktober 2012 08:04

Usch vilken natt! Kände på träningen igår att det inte stod riktigt rätt till i kroppen och efteråt var jag totalt slutkörd och händerna värkte som tusan! 

Gick och la mig rätt tidigt men kunde inte somna för kroppen värkte så hemskt.. Feber, värk och en gnällig liten Denise har min natt bestått av och idag känner jag mig som en riktig slöfock.. Men det kan inte hjälpas. Jag måste upp på sjukan om ett par timmar ändå för jag ska träffa medicinkonsult inför operationen. Tur att jag är hos mammzen, då kan hon skjutsa! Sen hade jag tänkt sätta mig på körskolan ett par timmar och se om jag fortfarande klarar fas 1.. 

Har inte riktigt fått i Denies nån frukost.. Frustrerande som vanligt, men jag lyckades väl lura i henne så pass så att hon inte svälter iaf. Jag hoppas nästan att dom sätter en sond på henne imorgon så hon får känna på hur det är att bli mätt på riktigt, för det har hon nog glömt. Hon äter ju så lite jämt och känner aldrig själv när hon är hungrig. Men det som jag tycker är konstigast är ju att jag tycker att hon ätit så bra i några veckor (utom nu den senaste veckan) och jag var helt övertygad om att det skulle visa sig på vågen.. men ICKE! Är det något i hennes kropp som gör att hon inte kan ta upp näringsämnena? Ja, det lär väl visa sig. Antar att vi ska räkna kalorier osv när vi blir inlagda på  Torsdag. Ska faktiskt bli intressant att få se hur många kcal hon får i sig på en dag..

 

 
 
Anna

Anna

17 oktober 2012 09:14

Hej Lisa! Det var länge sedan jag kommenterade nu. Tänkte på det här med maten och kalorierna. Vår son har ju periodvis också både vuxit dåligt och gått upp dåligt i vikt. Han känner ingen hunger själv och det är väldigt mycket trugande med maten fortfarande. Och det gäller energiförbrukningen så verkar det som att många extremprematurer behöver mer kalorier än andra barn. Varför vet jag inte. Vincent får nästan alltid mer än 1000 kalorier per dag, trots att han är ganska liten i växten, och ändå går han inte upp i vikt i någon rasande fart. Det känns verkligen som att det här med krånglande matsituationer är ett väldigt outforskat område inom sjukvården. Aldrig någon som vet något, iaf inte här.
Hur går det när du matar Denise med skeden? Tycker hon om det eller får du truga mycket?
Växer hon bra på längden?
Vad jag vill säga egentligen är att du inte är ensam med matbekymren och att jag verkligen förstår din frustration och oro!
Hoppas ni får bra hjälp i morgon!
Kramar till er!

http://blixtibus.blogspot.com

Lisa

17 oktober 2012 10:40

Ja det är verkligen frustrerande. Hon är inte intresserad helt enkelt. Hon vänder bort huvet både från sked och nappflaska och enda gången hon dricker välling är när hon halvsover så jag får passa på då

 
Ingen bild

Ingrid

17 oktober 2012 13:44

Läs denna blogg så kanske du kan få några ideer eller råd.
http://linaslivilimbo.bloggplatsen.se/
Vänligen Ingrid

 
Ingen bild

Lisa-mamma till Elvin

18 oktober 2012 19:22

Vi har också haft endel matproblem, inte riktigt så svåra som Denise verkar ha. Elvin har ätit men inte riktigt tillräckligt. Han har inte heller visat någon hunger. Det är inte förrän nu när han är 1,5 år som jag börjar märka att han visar sin hunger genom att skrika. Vi har kört med att ge honom varannan timme och extra fett i allt. Jag har kört med rapsolja. Vi har även haft dietistkontakt som gett stöd och råd. Tänker på er!

Lisa

18 oktober 2012 19:53

Ja det är nog vanligare än man tror.. JAg tycker ju att Denise har ätit rätt bra ändå den senaste tiden, förutom att det varit svårt med vällingen men förmodligen så är det ändå på tok för lite, om det nu inte är så att hon har något fel i kroppen som gör att hon inte växer.. men det lär väl visa sig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards