★ 399 gram ★

Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Lisa - 7 mars 2010 22:08

Slinker in med ett litet inlägg medans jag väntar på att Wallander ska börja igen! Det är en av mina favvo Wallander filmer på 4an ikväll, så jag sitter bänkad!

Satt här i godan ro och började tänka tillbaka på livet. Barndomen, ungdomen osv.. Vad allt förändras!! Människor kommer och går och den ena perioden avlöser den andra. Människor som man trodde att man ALLTID skulle vara bästa vän med har man ingen kontakt alls med. Vet inte var dom bor eller nånting.

Ibland ser jag killar och tjejer från skolan som forfarande umgås flitigt efter alla dessa år. Såå kul att se! Själv så har jag knappt kontakt med någon alls från skoltiden. Men jag har ju levt det liv jag levt också. Och då fanns det inte plats för 'normala människor', och jag tror inte att dom var särskilt sugna på att ha med mig att göra heller. Så blev det med livet. Men nu känns det livet väldigt långt bort.. Längre bort än vad det egentligen är. 

Ibland önskar jag att man kunde spola tillbaka tiden och göra några andra val än man gjorde.. Undrar hur livet hade sett ut då? Äh, inget att spekulera över. Jag är SÅÅÅ GLAD för allt jag har idag.. Livet är bra!! Även om man har många smärtsamma minnen att tampas med då och då, så är det inget som inte går att hantera! Folk i min omgivning vet och förstår och har överseende med att man är som man är!

Life Is What You Make It

Av Lisa - 7 mars 2010 18:21

Ja.. säga vad man vill om Laila Bagge, men jag ÄLSKAR hennes klädstil! Och hon var ju faktiskt superfin på bröllopet också! Svart/vitt, till och med buketten!! I Like it!! Skulle kunna tänka mig en liknande klänning FAST EN KORT!! Alltså sjäälva överdelen.. Korsett i svart/vitt det var ju sååå snyggt!!! Verry Nice. Tänk om man hade råd att få en klänning designad av en känd designer.. Det vore nåt det! Jaja.. Dream on! Men jag kommer hitta min klänning jag också!


Idag har jag inte gjort så mkt.. Var ute på en såå lång och jobbig promenad i djup snön i morse så jag blev helt knäckt! Olivia har varit här hela dan och vi har bara suttit och degat mest! Nu väntar jag på att Andreea ska höra av sig. Hon skulle kanske komma förbi sen..

Seee youuu

Av Lisa - 7 mars 2010 09:55

       


Ja så här såg det ut igår när jag kommit hem från jobbet!

En hund i knävecken, en på axeln, en vid magen och en på golvet nedanför.

    

Ja, ibland känner man sig riktigt älskad!

Helt slut var jag iaf när jag kom hem. Det var en ganka påfrestande dag, men man är väl viking ;)  Vi såg 'Seven' käkade lite popcorn, sen gick vi och la oss.

Men jag har inte sovit särskilt gott alls inatt! Fick kliva upp och ta allergi medicin för jag vaknade av att jag låg och klia och klöste helt hysteriskt.. På fötterna!! Så idag är mina fötter helt röda. Jag tål verkligen inte värme! För jag vet att jag fått nässelutslag på fötterna för att jag blev varm av att gå i foppa tofflor i över åtta timmar igår. Hur fasen ska det gå till sommarn??? Då är man ju ständigt varm. Nä, jag måste boka en tid på VC och kolla om man iaf kan göra ett pricktest så man kan utesluta allergi mot förda och djur iaf.. Men jag tror inte det är allergi, det är nog nån obalans i kroppen. Men antihistaminer hjälper iaf, så jag får väl fortsätta äta dom ett tag till!!  Nä, nog om sjukdomar och krämpor nu! Nu ska vi ge oss ut på en promenix med alla MONSTER! Amos har nyss kissat på golvet och bajsat på två olika ställen här i v-rummet.. Så jag kallar honom MONSTER! Nipleden, here we come!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards