★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Smärta

Av Lisa - 23 november 2011 22:09

Det gör så ont! Så ont att se sitt lilla lilla barn vrida sig i kuvösen och sjunka i syresättning hela tiden. Hon sprätter och vrider sig och det märks att hon inte mår bra. Det gör så ont att se sin dotter behöva en morfinspruta och sedan ligga helt ledlös och stilla och knappt visa ett livstecken. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska orka med det här. Känner mig apatisk. Alla krafter är borta. Jag behöver min man! Jag behöver att han bara håller om mig och säger att allt ska bli bra, även om det är en lögn!

Hur kunde det bli så här? Var jag dum och naiv som någonsin trodde att jag skulle kunna föda ett barn med min sjukdom? Jag kommer att gå under! 

 
 
Ingen bild

Annika

23 november 2011 22:25

Hej! hittade din blogg via pytteliten, och jag sitter här och gråter nu! för lite mer än ett år sen låg jag själv där i sjukhussängen och mådde exakt som du! vill ge dig massa styrkekramar!! (fast jag inte känner dig!) men blir så berörd! stort lycka till med din fina dotter!

 
Ingen bild

C

24 november 2011 07:29

:( ååååå kära nån... fy... snyft!!! Huga va hemskt.. jag lider med dej!!!!! Vilken jävulska mardrömm!!!!!! <3 <3 <3

 
Ingen bild

Nettan

24 november 2011 07:57

Det gör mig så ont att läsa det du skriver Lisa - ingen ska behöva genomlida det ni gör nu...
KRAM

 
Ingen bild

Susann

24 november 2011 08:44

Jag kan inte för mitt liv, ens inbilla mig att jag förstår hur du känner eftersom jag inte varit i din situation men jag känner så starkt med allt du skriver och önskade att man kunde ta av dig lite av den smärta o sorg du bär på... du kommer att fixa det här, tillsammans med din familj, man är starkare än man tror och man orkar mer än vad man själv ibland förstår... men framförallt ÄR det tillåtet att vara liten o ledsen ibland när livet känns svårt... Massor av kramar

 
Ingen bild

sofie

24 november 2011 11:00

det är samma här för mig som Annika här ovan, så mkt känslor som kommer tillbaka... jag har också varit med om det här, ingen skulle behöva gå igenom detta. Åt du någon medicin under graviditeten? du är stark!

Lisa

24 november 2011 12:05

ja, jag åt både prednisolon, plaquenil och använde fragmin sprutor.. men tydligen så hade jag alldeles för låg dos av fragminet. skulle haft minst 4 ggr starkare dos, så jag är glad att jag inte fick en blodpropp iaf..

 
Ingen bild

sofie

24 november 2011 12:14

okej, åt du en hög dos prednisolon? fragmin, vad är det? jag fick pah i samband med graviditeten och hade ungefär samma sjukdom som dig innan sedan 2002..

Lisa

24 november 2011 12:18

nej jag åt bara 5 mg hela tiden, så det var en ganska låg dos.. Vad är Pah?

 
Ingen bild

sofie

24 november 2011 12:58

jaru, tydligen någonting man kan få om man har mctd, som jag har..det jag kände var ett tryck emot bröstet.. fick komma till umeå och göra undersökningar o där konstaterades det att det var pah.. hjärt o lungsjukdom.. som om de inte va nog liksom!
ja de var en låg dos...jag funderar i banorna om man skulle ha ätit en betydligt högre dos prednisolon, om de hade hjälpt? - inte mkt att fundera på nu ifs.

Lisa

24 november 2011 14:20

ja det är många funderingar kring allt. Jag har ju fått veta att det här kanske aldrig hade hänt om jag haft rätt fragmin dos. (blodförtunnande) Det är inte helt säkert, men förmodligen så hade det inte blivit som det blev i moderkakan om jag haft ordentliget med blodförtunning.. Så lite vill man ju klandra sjukvården och läkare, men jag vet inte om det är nån ide´...

 
Ingen bild

sofie

24 november 2011 15:26

herregud man blir brydd alltså !!det sköttes inte rätt här heller under min graviditet det var därför jag fick åka till både umeå o lund!! jag fick inget blodförtunnande?? nää man orkar inte bråka... ta hand om dej o den lilla o tänk inte på det...jag håller alla tummar för att det ska gå bra! :) du ska se de gör det, som här små krabaterna är starkare än man tror!

 
Charlotte

Charlotte

2 mars 2012 16:40

Hej!
Hittade din blogg och har sedan dess följt den varje dag!
Nu är det så att vår Emil kom till oss 10 veckor för tidigt, med lungor som inte riktigt är utvecklade som dem ska men annars verkar allt vara som det ska. Emil ligger nu på barn 4 i Umeå och jag måste bara få fråga hur du gjorde för att orka med? jag håller på att gå under känns det som, jag är rädd för att förlora min skatt samtidigt som läkarna säger att han är sjuk men stabil så att än är det inget som påverkar honom.. han ligger med 100% syrgas och en liten del kvävgas för att försöka få lugnorna att ta upp mer syre men än verkar det inte gett så goda resultat som dem hoppats på..
Du har verkligen varit stark genom allt ni gått igenom så jag hoppas jag ska kunna vara de samma under tiden här på barn 4!

Kramar
/Charlotte

http://annacharlottesvensson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards