★ 399 gram ★

Alla inlägg den 27 november 2011

Av Lisa - 27 november 2011 20:09

Ja då har man vinkat av Pappa Fredrik då.. Och byter ut honom mot mammzen igen!

Känner mig såååå irriterad i halsen! Inte bra! Man känner sig som en stor smitthärd när man är uppe på Barn 4. Jag vågar inte andas mot kuvösen, och nästa sväng tror jag fasen att jag drar på mig ett munskydd. Lillan kan ju dö om hon skulle få en massa baciller. Ja, det är mycket man ska tänka på. Kan ju säga att jag trodde jag var beroende av handsprit förut.. Det är INGENTING mot för vad jag är nu. Sprita, sprita sprita, ända upp till armbågarna hundra gånger om dagen! Sånt är livet på Neonatalen.

Har suttit och sjungit lite för gumman nyss. Brukar ofta sitta och nynna lite tyst när jag sitter där, och det blir ofta samma melodi.. En låt som jag höll på att ta ut ackorden till, och memorera texten bara några dagar innan jag blev sjuk. Den här låten kommer ALLTID att vara Denises låt!

Av Lisa - 27 november 2011 17:17

Denises mått idag: Längd: 29 cm.  Huvudomkrets: 21 cm.


Hennes huvud har växt 3cm på dessa 13 dagar. Hennes längd är aldrig mätt förut, så där ha vi inget att jämföra med

Av Lisa - 27 november 2011 14:31

Kanske inte världens bästa bilder, men bättre än ingenting!

 

Lill-skruttan är så inbäddad jämt så det är svårt att få till nån bild på henne.

Och så här ser det då ut runt omring hennes lilla boning.. Apparater,sladdar,slangar och grejjer..


Idag kom dom in med en ny kuvös i salen, och transport-teamet åkte iväg med helikoptern. Så jag antar att det är en ny liten prematur på ingång. Stackars föräldrar! Usch! De första dagarna var verkligen en plåga! Jag trodde aldrig att det skulle börja kännas bättre, men konstigt nog så börjar jag sakta men säkert vänja mig.. Hur kan man vänja sig vid detta?? Konstigt hur anpassningsbar vi människor är. Jag är van vid tanken på att min dotter kan dö vilken dag som helst! Jag är van att sitta vid en kuvös och hålla handen på en liten liten kropp flera timmar varje dag! Jag är van att alltid vara på helspänn och aldrig veta från timme till timme vad som kan hända.. Jag kommer aldrig mer ta livet för givet! 

Av Lisa - 27 november 2011 11:47

Så var det ännu en dag i Neo-landet.. Denise har skött sig snygg inatt! Dom har börjat med en ny metod för att ventilera hennes små lungor nu. Skakningar! Respiratorn är inställd så att den vibrerar. Känns lite skumt när man tar på henne, för hela hon skakar ju, och jag kan tänka mig att det är ganska obehagligt. Men det verkar ju funka iaf!

Hoppas att hon kan få cpap inom en snar framtid!! Det är så jobbigt att se henne i respirator hela tiden!

Har precis varit och handlat lite på dyr kiosken här på sjukhuset.. Tog utevägen så vi skulle få i oss lite frisk luft. Både jag och Fredrik känner oss lite irriterade i halsen.. Lite smått krasslig sådär. Man är så ju så jäkla rädd att man ska smitta lillan med nåt, så snart är det munskydd som gäller!


Nu har jag äntligen kameran här! Så snart ska ni få se nån ny bild på lillan.. 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards