★ 399 gram ★

Alla inlägg den 20 november 2011

Av Lisa - 20 november 2011 22:25

Vilket underbar kväll! Vilken underbar känsla att för första gången få ha sitt barn på bröstet, hud mot hud!

Det var ett långt stök och bök med alla slangar och kablar innan hon till slut låg på mitt bröst!

Mina nerver innan, var inte att leka med. Jag var så rädd.. rädd att jag skulle få panik, att jag skulle måsta kliva upp och springa därifrån. Men i samma sekund som Denise landade på mitt bröst så spred sig ett lugn i hela min kropp!

Hon var lugn hela tiden och mådde bättre och bättre för varje minut under våra två timmar. Dom fick komma och vrida ner syrgasen flera gånger och till slut behövdes den knappt.. Hon kände att hon var hos mamma  

Jag slumrade till flera gånger och varje gång jag vaknade till, så kände jag mig så avslappnad så jag nästan var yr i huvet! Nu har jag en liten dreggel fläck på bröstet som jag inte har tvättat bort än.. Den får sitta kvar en stund!


Jag kommer att sova gott inatt! Har några bilder här som syster knäppte idag när jag pysslade om henne lite! 

       

Av Lisa - 20 november 2011 21:37

Lycka!!!!!

Av Lisa - 20 november 2011 10:02

Så var det en ny dag igen då.. Vaknar upp och inser att allt är precis som det var igår. Det var ingen dröm, det har hänt på riktigt. Har precis varit och lagt min hand ovanpå ett varmt knyte på Barn 4. Hon låg så lugnt och stilla inbäddad i en blå Pluto-filt och sög på en napp som var lika stor som hennes ansikte.

Sköterskan sa att det är dax för vändning och lite ompyssling klockan elva och han ville gärna att vi skulle vara med då. Så nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli elva.. Lite nervös blir jag. Jag är ju så rädd att jag ska skada henne, att min hand ska rycka till.. Hon är ju så liten och skör!

Idag åker Fredrik hem till ö-vik igen.. Och mamma kommer hit istället. Jag hoppas på att få flytta ner till Barn 4 snart.. Det är faktiskt ganska jobbigt att bo på BB med alla nyblivna mammor och bebisar. Dessutom är det väldigt kort besökstid här, och jag vill kunna ta emot besök när som helst. Men vi får se vad doktorn tycker. Blodtrycket låg ganska högt  imorse också, så riktigt kry är jag inte än, även om det är på bättringsvägen!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards