★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

Bloody Monday & recept på nyttig risgrynsgröt!

Av Lisa - 25 mars 2013 08:15

Då var det Måndag igen då! Har sovit nästan 11 timmar inatt.. Denise har sovit 13 timmar, så vi kan inte klaga på sömnen iaf.. Men det finns annat att klaga på om man nu måste klaga. Den här dagen har jag inte sett fram emot, men det går säkert bra...


Så till det roliga då.. Eller "roliga".. GODA, kanske passar bättre! Jag gillar ju risgrynsgröt, (säkrskilt den som man köper färdig i korvar) men "får" aldrig äta det.. Nu har jag experimenterat lite och lyckades få till en "gröt" med rätt smak som är klar på EN MINUT!!!!  Jajjemänn! Jag gör ju ofta gröt på bara proteinpulver, bakpulver och lite vatten. Det går jättebra, men nu ville jag ha det där lilla tuggmotståndet och risgryns-smaken..

 

Så här gjorde jag:

2msk kesella

2msk vatten

2/3 skopa vaniljprotein

1 riskaka

1tsk bakpulver

2 tsk psylliumfrön (behövs egentligen inte)

Smula ner Riskakan så mycket du bara kan, rör om och micra i 1-1,5minut.

GÖTT!!!

Nu blir det kaffe och göra sig klar för dagen!

   

 
 
Ingen bild

Rebecca

25 mars 2013 13:40

Jag har inte riktigt fattat vad det är du inte ska äta när du tränar/går på diet, men det finns ju havredryck som går utmärkt att koka risgrynsgröt på. O många andra mjölkfria produkter

Lisa

25 mars 2013 16:43

Alltså..köper man vanlig risgrynsgröt så är den full av socker och grädde.. Det är ingenting som jag vill äta. Föredrar magra alternativ och inget socker. Mjölkprodukter går bra, bara dom är magra, men jag vill ha min mat så proteinrik som möjligt och äter bara begränsat med kolydrater och under vissa tider av dygnet.. Nu är jag inte sådär superstrikt som jag var i början, men jag har en plan i mitt huvud iaf :P

 
Ingen bild

Isabella

25 mars 2013 18:55

Ett tips är att köpa pama minutris och använda det i din risgrynsgröt för att få lite konsistens. Tänkte att det är enklare än att använda riskakor :-)

Jättefin blogg du har! Och en jättefin dotter så klart!

Lisa

25 mars 2013 20:30

kokar man det på nån minut bara eller? isf ska jag kanske testa det (om näringsinnehållet är okej)

 
Ingen bild

Mia

25 mars 2013 19:33

Jag beundrar dig för du är så disciplinerad äter bra tränar hårt ooo jag är så svartsjuk skulle jag få välj en personlig kock så skulle det vara dig jag hadde velat ha oooo jag dräglar nör jag ser mat bilderna mmmmmmm gööttttt

Lisa

25 mars 2013 20:26

Nämen tack du.. Nu är ju inte jag ALLTID så duktig, men jag lägger ju inte upp bilder på min "fuskmat".. eller jo, ibland. Men idag tex så åt jag ett lyxmål på Big Boy hehe.. Det är kanske inte det ultimata, men jag försöker så gott det går, och i det stora hela så går det riktigt bra

 
Ingen bild

Isabella

26 mars 2013 19:21

Ja, det kokas på 3 minuter bara :-) Jättesmidigt, för vanlig risgrynsgröt får man ju koka i evigheter och den man köper är ju massa skit i. Innehåller bara ris så näringsvärdet bör väl vara som riskakor antar jag.

 
Ingen bild

Mia

26 mars 2013 23:11

Jag tycker det värkar gå jävligt bra för dig träning varje dag o bra matt rutinerad mm trots ett stressigt liv med prematurbarn så fattar jag inte hur du hinner med allt ???? I bland tänker jag shitt Lisa kommer gå in i väggggen med alla dessa järn i älden ta hand om dig o tack för en riktig bra blogg

Lisa

27 mars 2013 08:08

ja, den där berömda väggen har jag nog gått in i ett par gånger redan. Det är nog träningen som är min "avkoppling". Min medicin mot all stress. Det är den som får mig att må bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards