★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Laddad

Av Lisa - 23 mars 2013 09:07

taggad!!!!! Japp! Sitter här och väntar på att Denise ska vakna. Taggad för favvopasset Bröst/Axlar. Laddad med energi från gårdagens pizza och choklad. Idag ska jag öka på minst 2 övningar. Man måste utmana sig själv, man måste planera. Man måste bestämma vad man ska köra och vad man ska fokusera på, annars blir det aldrig ett bra pass.. Nu har jag inte antecknat mina vikter sen jag bytte telefon. Mest bara för att jag inte har tagit hem nån bra antecknings-app, men jag har typ världens bästa minne så när jag sätter foten inne på gymmet så kommer jag ihåg exakt vilka vikter jag hade sist. Sjukt? Jag vet, jag kommer ihåg ALLT! Skitjobbigt ibland. Jag kommer ihåg sånna där onödiga grejjer men kan glömma nånting superviktigt istället. Jag kan komma ihåg EXAKT vad en människa sagt till mig en speciell dag och allt som hände och vad jag kände och gjorde den dagen om jag ser en bild från den dagen.. till exempel.. I am psycho, i Know!!

Har rensat Denises garderob IGEN! Hon växer och växer och växer.. Tre gånger den här månaden har jag plockat bort kläder som hon vuxit ur.. 74 sitter bra nu, men hon kan även ha strl 80 på vissa plagg.. Men när det gäller byxor så funkar 68 fortfarande.. Hon har rätt korta ben och liten mage..


Nä, nu kör vi gamla bilder-marathon! 2 bilder från varje år 2009-2013.

   

   

      

   

   


 
 
Ingen bild

Sofie

23 mars 2013 22:36

Hej igen! Igår hade dom hittat lite blod i min systersons avföring, har ännu inte fått svar på vad det kan betyda, är det något du känner igen från neo??

Lisa

23 mars 2013 22:54

ja.. det kan vara ett tecken på att tarmen brustit. Men det kan förmodligen vara ett tacken på en massa andra lindrigare saker också.. Denise hade blod i avföringen och det var då dom började utreda NEC på henne.. men hon hade även en VÄLDIGT uppsvälld mage och var i väldigt dåligt skick.. Så det var inte "bara" blodet dom gick efter.

 
Ingen bild

Mia

24 mars 2013 00:41

Bild nr 6 ditt hår är så jävla Finnntttt håruppsättningen så jävla snyggggg. Undrar bara om Denise hadde nec för läk misstänkte att min flicka hadde det men läk var inte överens om det olika läk bedömde röntken bilden men inget klart svar behandlingen fick hon jalla fall för nec undrar i så fall om Denise har hafft besvär med tarmarna ? Undrar om Denise fortfarande äter infatrin o hur det har påvärkar. Henne tyckte hon om det ? Gick hon upp o vikt när hon drack infatrin ?

Lisa

24 mars 2013 06:17

Denise hade NEC och fick ta bort 17 cm av tarmen och ha stomi i flera månader, men eftersom den "sjuka" delen av tarmen nu är borta så gör den heller ingen skada. Det problem man kan få efter en tarmop är oftast sammanväxningar som kan göra ont.. men det är inget som jag har märkt på Denise även fast kirurgen sa att hon hade mycket sammanväxningar.
Denise har druckit infatrini ända sen hon var liten så jag vet inte hur det blir utan.. Men hon dricker den inte som välling eftersom hon inte gillar varma drycker. Hon dricker den till maten och jag kokar gröt på den osv..

 
Ingen bild

Mia

24 mars 2013 11:48

Tack för alla svar du e guld värld o nu kommer du få jaga Denise såg att hon har börjat krypa o vilken dag som helst så står hon på sina ben gooooo Denise :-)))))

 
Ingen bild

Sofie

24 mars 2013 16:26

Dom har inte hört något mer om detta ännu iaf, var tydligen lite blod vid ett tillfälle och sen inget mer! Det har ju varit lugnt med Olle ett tag nu och så kommer detta! Man målar fan på väggen direkt såklart :( ångest!! Ska hälsa på min syster imorgon och då vet vi nog mer !

Lisa

24 mars 2013 16:49

ja fy, jag förstår att ni är oroliga hela tiden. Det svänger ju så hastigt

 
Ingen bild

Sofie

24 mars 2013 16:56

Han verkar inte ha. Ont i magen, och den är inte svullen! Kirurgen klämde på den förut och den kändes mjuk och fin sa han! Dom skulle kanske prova att koppla bort respiratorn ikväll!

Lisa

24 mars 2013 18:28

åå va spännande!!! håller tummarna

 
Ingen bild

Sofie

25 mars 2013 22:10

Blev ingen extubering igår, men det blir ductus op imorgon! Läskigt.. Den påverkar honom för mkt nu! Sen blir det kortison behandling så fort han hämtat sig från op så de kan ta bort respiratorn!Inget mer blod i avföringen och undersökningarna så fina ut, inga tecken på problem i tarmar eller mage, även ul av hjärnan såg fint ut och blödningen har avtagit och drar sig tillbaka <3 jag fick vara hos honom i en timme idag <3 lycklig moster!

Lisa

25 mars 2013 22:16

åå va mysigt för dig

 
Ingen bild

Sofie

26 mars 2013 12:00

Det var underbart! Precis i detta nu opereras hans ductus och jag är såååå nervös!!!!

Lisa

26 mars 2013 17:01

ååå, hur har det gått?

 
Ingen bild

Sofie

27 mars 2013 12:04

Det gick bra!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards