★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

obehag

Av Lisa - 24 november 2011 12:05

Idag håller dom på för fullt med min stackars tjej.. När vi kom upp var dom i full gång med byte av sond och tub. Tänk va obehagligt det ska kännas att bli intuberad! Usch! Men hon fick morfin innan för att lindra smärtan lite.

Det är planerat att hon ska börja med medicinen som ska sluta hennes Ductus-kärl i hjärtat, antingen idag eller imorgon.. Hoppas att hon fixar det, och HOPPAS att det funkar.. Det där kärlet, som kallas "fosterkärlet" ställer till så att syresättningen åker upp och ner hela tiden, och jag blir lika rädd varje gång det sjunker under 70...  Idag var det som minst nere på 23% när dom höll på å grejja med henne!

Någon hade bokat en tid åt mig hos kuratorn.. Skulle tro att det var sköterskan som jobbade igårkväll. För då mådde jag verkligen dåligt, så hon blev nog lite orolig. Så klockan ett ska jag träffa henne. Det kan jag nog behöva.. Fast egentligen så vet jag inte hur nånting av det här skulle kunna bli bättre av att prata. Ingenting förändras av det. Situationen kvarstår. Men man kan ju ge det en chans iaf...

 
 
Malin

Malin

24 november 2011 12:28

Hej, jag känner med dig otroligt mycket!
Jag antar att din dotter är för tidigt född?
Min son Milton var fullgången när han kom till världen 20/7-11.
Men efter tre dagar blev han otroligt sjuk så vi fick tillbringa 2 månader på barnintensiven,ECMO och allt man kan tänka sig.Hans syresättning var inte heller på topp & låg också i resp osv. Hans liv svävade mellan himmel & jord, och man fann inga ord.
Vi har visserligen fått komma hem nu äntligen och börja stadga oss som en riktig familj utan dessa sjukhus miljöer.
Jag hoppas er all lycka & jag vet att ni snart kommer få komma hem med er friska lilla flicka!
Du kan gärna läsa min blogg också, jag började skriva den från första dagen min son insjuknade för att lätta på tankarna, det kan nog ge dig lite positivitet också!
Kram!

http://thelifeofmilton.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

24 november 2011 12:45

Jag vet inte riktigt hur jag ska svara (dom borde ha en litet 'blogg-chatt' tycker jag) men jag svarar här.
Kunde inte låta bli när du skrev det där med hopp, jag var så otroligt negativ, läkarna ska att min son inte skulle överleva och detså sämre han blev detså mer insåg man att det inte var långt kvar.. Men det fanns så otroligt många medmänniskor när man hamnade i den situationen och folk bad för en, och tillslut så blev han detså bättre & bättre. Så nu har jag verkligen insett att det finns HOPP och otroligt många människor (som man inte känner) som verkligen bryr sig och tänker på en.
Så nu när vårat 'äventyr' på sjukhuset har lagt sig ned, ska jag börja läsa din blogg och håller tummarna för er! :)

http://thelifeofmilton.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Suss

24 november 2011 12:58

Det förändrar inte situationen, men det kan hjälpa en själv att få prata med någon utomstående. Någon som inte är inpå en i vanliga fall och som är neutral. Släkt och vänner är alla bra att prata med men de kan inte vara neutral på samma sätt som en utomstående. Ge det en chans för Denise. För att få kraft att orka. Du har en liten kämpe, och du gör vad du kan för att skydda henne, hjälpa henne om än bara genom att finnas i rummet och prata med henne. Prata mycket med henne. Om allt som finns. Hon behöver dig och du behöver henne. Du är stark, och din styrka får henne att må bättre. Men tillåt dig att bryta ihop komma igen! Man orkar inte bära allt själv... Massa styrkande kramar och tankar till dig och Denise...

 
Ingen bild

kettunen

24 november 2011 19:18

Du ska se att det kommer att gå bra med ductus operationen. Dom gjiorde det på min son när han knappt va 2 veckor. För medicinen fungerade inte. Men han vart en helt annan unge när dom hade slutit den. han vart mycket piggare.
Men jag förtår din oro.
Många kramar
// Sussie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards