★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Kvällsbakning

Av Lisa - 4 mars 2013 20:44

Ja, då var man igång igen då! Längesen jag bakade nånting faktiskt och nu dök det upp ett så smaskigt recept så jag var bara tvungen att prova! Detta blev resultatet:

 

Receptet hittar du HÄR .. Dock fick jag lov att ändra lite för äggen jag använde var så små så jag fick använda lite mindre av både mjölet och caseinet. (1dl mandelmjöl och 1,5 skopa casein räckte till min smet) Och gillar man slisk så kan man nog ösa på en matsked extra stevia. Nästa gång jag gör dom här så ska jag se till att ha sockerfri choklad hemma så det blir chokladbitar i.. Det hade varit grädden på moset!

Med gott samvete efter ett rygg/biceps-pass och ett halvt Zumba-pass så vräkte jag i mig (kanske lite för mycket) av den här kakan..  (fast jag åt middag bara nån timme innan också.. shit vad jag äter hela tiden)

MAAAAT!!! Jag är nog matmissbrukare tror jag! haha

 
 
Louisefoto

Louisefoto

4 mars 2013 21:00

Muuumsigt :)

http://Louisefoto.spotlife.se

 
Ingen bild

Sofie

5 mars 2013 07:20

Uppdaterar om att jag inatt blev moster till en liten kille på 590 gram! Stark och fin säger läkarna! Han skrek när han kom ut och försökte sparka läkaren som skulle sätta slangarna <3

Lisa

5 mars 2013 07:35

ååååh! Jag vet själv att jag tyckte att det var hemskt när folk sa grattis till mig, så jag säger inte grattis. Men jag skickar en massa styrkekramar och lyckosparkar och håller hårt i allt jag har!!! Lilla lilla pojken!! Vilket sjukhus är det?

 
Ingen bild

Sofie

5 mars 2013 15:44

Dom flögs från näl till östra sjukhuset i Göteborg när värkarna startade!

Lisa

5 mars 2013 18:49

ok.. Är allt bra fortfarande? Nu tänker jag på din syster flera gånger om dagen fast jag inte ens vet vem det är

 
Ingen bild

Sofie

5 mars 2013 21:25

Det går bra! Han får tom bröstmjölk! (Sk amningsträning vad det nu är?) min syster är dock rädd och ledsen nu när det kommer ikapp henne och hon fått vila.. Vad fint av dig att tänka på dom <3

Lisa

6 mars 2013 08:56

Ja, jag minns själv att på andra dagen var jag HELT förstörd. Jag grät så jag trodde att jag skulle dö.. Hat nog aldrig gråtit så i hela mitt liv. Till och med i sömnen.
Självklart är man väldigt ledsen, men jag tror att det är mycket hormoner dagarna efter förlossningen också.. Iaf för mig var det så. Det kändes liksom inte normalt. Jag grät fastän jag inte kände för att gråta om du förstår vad jag menar.

 
Ingen bild

Sofie

7 mars 2013 19:04

Ja jag vet ju själv hur det är efter en förlossning! Hon är piggare nu! Liten verkar inte ligga i respirator utan har bara slang i näsan. Ductus har tydligen inte stängt sig men det är väl inget jätteproblem hoppas jag! Min syster har fått igång sin mjölk lite och dom dropparna får han i munnen!

Lisa

7 mars 2013 20:44

Ok.. men slangen i näsan, är det sond du menar då eller? (som han får mat genom) Ductus-problemet får i stort sett ALLA prematurer.. åtgärdas med medicin eller operation..
Men det brukar ju vara svårt för så små bebisar att andas själv, och syresätta sig ordentligt när ductus är öppen.. Slangen i näsan kanske är respiratorslangen eller?

 
Ingen bild

Sofie

9 mars 2013 08:27

Ja det var respiratorslangen, jag som missuppfattat.. Men brukar dom inte ha den slangen i munnen? Han har ingen slang i munnen.. Tyvärr har dom hittat en liten blödning inne i hjärnan nu, ingen stor men ändå, dom kan inte medicinera mot ductus pga den. Och nu vet jag inte riktigt vad det innebär. Man oroar ju ihjäl sig.. Tack för attdu ta dig tid att svara!!!

Lisa

9 mars 2013 08:34

Respiratorslangen går nog alltid genom näsan.. Iaf på alla som jag sett. Men på vuxna går den ju genom munen iaf..
Blödningar är jättevanligt och till mig sa dom att mindre blödningar kan liknas vid skrubbsår.. Alltså, dom läker väligt lätt och behöver inte betyda att barnet får bestående skador.. HOPPAS att så är fallet!!! Förstår att du är orolig. Det är ju en fruktansvärd tid för alla inblandade och man vet ingenting från timme till timme. Jag kan rekommendera dig en grupp på facebook som heter "föräldrar, anhöriga och vänner till extremt prematura barn" på facebook. Vet inte om man kan begära medlemskap där själv eller om man måste bli inbjuden. Men om det inte går så kan du kanske maila ditt namn till mig så kan jag bjuda in dig. Det är en fantastisk grupp där man kan prata om allt och få höra många många erfarenheter!

 
Ingen bild

Sofie

9 mars 2013 10:19

Ja det verkar iaf inte vara någon stor blödning! Jag har faktiskt gått med i gruppen sm jag snokade rött på via familjeliv :) även min syster har jag lagt till där! Tack :)

Lisa

9 mars 2013 12:24

Bra!! Där finns så mycket stöd

 
Ingen bild

Sofie

11 mars 2013 18:55

Blödningen i hans hjärna vill inte sluta :( dom måste dränera och det finns risk för skador :( fy så jobbigt detta är!!!

Lisa

11 mars 2013 19:28

åååå nej!!!!!! Alla minaa tankar går till er! Måtte det gå bra!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards