★ 399 gram ★

Alla inlägg under juni 2011

SUR

Av Lisa - 30 juni 2011 17:28

Nu jäflar anamma är jag SUR! Kan även erkänna att jag känner ett visst röksug, men jag tror inte en cigg hade botat min surhet ändå! 3 dagar rökfri nu!


Vi skulle ju åka och kolla på säng idag! Fredrik hade fixat skjuts och allt.. Så kom skjutsen hit.. Men självklart så var Fredrik tvungen att jobba över, så de blev inget idag... TYYYYYPISKT!  

Så jag får sitta här och drömma om den här, lite till!

   

Av Lisa - 30 juni 2011 13:24

Jag visste faktiskt.. Ja det visste jag. Jag visste att provtagningen hade öppet mellan halv tio och halv elva, men min hjärna lurade i mig att det var 10.30-11.30 haha. Men det var nog mest bara för att jag skulle slippa! Så, de blidde inget blodprov idag, men det gör inte så mycket..

Har varit en snabbis på stan.. Fick ju lämna tillbaka dyr byxorna som ja köpte åt Fredde, för dom var på tok för stora! Shoppade lite åt mig själv istället. Det var ju 70 procent så jag var ju tvungen    Linne, Byxor och klänning för under 200kr.. Jag är som en magnet när det gäller REA! Snål-fan!

Hade slut på kaffe imorse.. Men nu har jag äntligen fått i mig ett par koppar!

  GÖTT GÖTT GÖTT!

Så här ser ena väggen ut här hemma nu.. Köpte en fin liten klocka på Village som passade perfa bredvid min hemmagjorda tavla!

Nu är det tvätt och städning som står på schemat.. Tvätten verkar aldrig ta slut, och det är väldigt ansträngande att städa den här lägenheten, jämfört med vår gamla.. Den e ju så stooor!! Man får ta lite i taget..

jag mår riktigt bra idag faktiskt! Natten har varit pest och pina. Får ju lov att halvsitta för det gör så jävla ont när jag ligger.. Och hostan är inte nådig på nätterna, men nu känns det riktigt bra!!! jag tror att kortisonet gör god verkan redan nu..        

  // Muppen...

Av Lisa - 29 juni 2011 15:45

Det blev en bra dag idag trots allt elände! Först var jag ner och handlade på Hemköp, men kände att det inte alls kändes särskilt bra att gå och gå och gå.. Kroppen vill liksom inte hänga med.. Så jag bestämde mig för att köpa en cykel! Sagt och gjort! Har ju en cykelaffär strax ovanför där jag bor!

En riktig Tant-racer, passar mig perfekt! Då slipper jag bära en massa kassar, för det ryms en hel del i korgen. Den är extremt lätt att cykla på också, så nu känns livet liiite lättare när jag vet att jag kan ta mig fram på annat sätt än att promenera!  

Sedan shoppade jag lite år Fredde.. Får väl se om det är några keepers eller om han vill lämna tillbaka allt.. Vi får se. Och en liten jeans-klänning fick jag! Sen cyklade jag omkring lite i hamnen och tog en sväng in på Loppisen där.. Spenderade hela 35kr

 

Prima Loppisfynd a´la Godis skål och två ittala ljusstakar!

När jag kom hem så ringde det på dörren.. Lite förvånad och fundersam blev jag. Där stod en gubbe med en blom bukett!

Min älskade syster hade skickat ett uppmuntrande blom-bud och jag blev så glad så det kom ett par tårar.. blödig som man är!

Nu blir det vila resten av dagen.. Invänta gubben, laga lite mat..       

Av Lisa - 29 juni 2011 10:20

Försöker hålla modet uppe.. Känner mig lite skeptisk till livet just nu. Var tog den där friska Lisa vägen? Jag som var så pigg så länge.. Nu är de slut med det! Får istället välkomna en kortison-svullen, trött och less SLE- Lisa... 

Har ju haft vätska i lungsäcken ett antal gånger, så jag vet ju hur det brukar kännas.. Och jag försöker ALLTID hitta en enklare orsak till smärtan. Ryggfel, axelskador osv.. Och jag har ju faktiskt ont i axeln också! Men det är ju en del i själva smärtan som kommer av vätskan.. Det vet jag ju också.

Men nu börjar jag inse att jag har drabbats IGEN! Så nu ökas kortison-dosen och jag hoppas att det går över snabbt!


Jag blir ju helt mongo när jag inte kan träna! Försöker lixom hitta genvägar så att jag ska kunna träna liiiite iaf, men det bästa är ju att VILA, så blir jag nog frisk fortare.... Men när jag blir less, vet ni vad jag gör då? Jo, då TRÖST ÄTER JAG! mhm... Bra kombination! Kortison-Ingen träning- Tröst äta... Kan bara sluta på ett sätt!

Nä, nu ska jag försöka rycka upp mig, litegrann iaf... Ska stappla mig ut och köpa en cykel! MÅSTE ha en, NU!!!

   // Skeptisk-Pessimist

Av Lisa - 28 juni 2011 14:55

Aj Aj Aj! Idag är det en Bad Stomach Day för fis Lisa! Usch och fy vilken magknip jag haft idag.. Nu börjar det kännas lite lättare att leva, men arbetet har inte varit nån dans på rosor idag kan jag lova!

Nu är det bara att VÄNTA.. Vänta på bussen som går vid sju ikväll. Vägrar ju ta nån buss som har en massa byten och tar 3-4 timmar.. BLÄÄ. Jag väntar hellre på den sena och SNABBA bussen!

Hejdå Sollefteå.. Hej Ö-vik.. Men hit kommer jag ju tillbaka på Måndag igen!

Av Lisa - 28 juni 2011 06:48

En sista arbetsdag sen går jag på 6 dagars ledighet! Hääääärligt!

Av Lisa - 27 juni 2011 21:39

Har haft en bra dag idag! Årets första dopp är avklarat i ån som man badat i så många gånger som barn! Har även hunnit med en svett runda i spåret. Nu väntar en dags arbete och sen 6 dagar ledigt hemma i Ö-vik.. Hamn fest i helgen och vädret verkar bli bra :-)

Av Lisa - 27 juni 2011 13:14

Färdigjobbat för idag.. Nu bär det av upp till pappzen för lite tårta och kaffe,(jag fyller ju "19" idag) sen sticker vi ut till Farmor och farfar och hälsar på i mys stugan som jag inte varit till på flera flera ååååår!!

Träningen blir lidande... Har VERKLIGEN hamnat i en tränings svacka, men det är ju så mycket annat just nu. Man åker fram och tillbaka och dessutom har jag inte kännt mig så pigg.. Men jag kommer nog igång snart igen.. Men liiite surt känns det.. De e ju på sommaren man helst av allt vill känna sig fit.. men men..


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards