★ 399 gram ★

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Lisa - 10 december 2009 20:14

Åååå vilken givande dag.. Har varit hemma exakt precis hela dagen.. Ja, har väl varit ut på baksidan och kissat hundarna, men det är då det enda.

Har haft Mammzen på besök.. Hon läste väl att jag bakat cheese cake antar jag hehe.  Sen kom Per&Emma hit också och nu är även Olivia här.. Värst vilken släkt träff det blev, men det gillar vi  


Har iaf lyckats få lite saker gjorda idag.  Sånna här tråkiga och jobbiga saker som man varken hinner eller har lust med särskilt ofta.. Betalat lite räkningar, ringt lite samtal, duschat och rakat Mini. Så nu är hon iaf  liiiite sötare än innan.

Väntan är olidlig! Signe är ju bara så otroligt fet nu så det ser ut som om hon ska spricka! Chansar på att hon kommer föda under helgen nån gång.  


Pratade med psyk idag om min medicinering och vi bestämde att jag skulle öka på dosen lite grann igen, för dom trodde inte att det var av den som panikångesten kommer, eftersom jag inte fått ångest av den förut.

Men vi kom fram till att det blivit värre med ångesten i takt med att jag började arbetsträna och allt.. Det blir lixom att man inte riktigt slappnar av medans man är på jobbet, man måste koncentrera sig mer än man är van, det är mycket höga ljud osv.. Och sen när man kommer hem så släpper allt och då kommer ångesten..

Låter ganska rimligt faktiskt när hon sa det. Jag har lixom inte sett det ur den synvinkeln förut.


Hoppas på att jag är piggare imorn så jag kan träna, men ärligt talat så känns det inte så   ..  Febern kom tillbaka nu när kvällen smög sig på.. Likaså huvudvärken och min torra skavande hals..

Hade tänkt ta andra sprutan imorn om ja inte har feber (svinvaccinet) Jag som har SLE måste ju ta dubbeldos, eftersom jag hör till riskgruppen.. Men det är ju ingen brådska, jag kan nog vänta några dagar till.


Nä nu ska jag koka te och mysa en stund innan det blir Criminal Minds och den ständiga favoriten Fringe   

  

Av Lisa - 10 december 2009 14:36

Sitter och kikar runt efter bra butiker med bal/fest/högtidskläder i Umeå.. Nån som har nåt tips?

Hittade iaf en butik och kikade lite på deras utbud.. Hittade 2 klänningar som jag faktiskt gillade

    

Jag skulle lätt kunna gifta mig i någon av dom här klänningarna.. Eftersom jag är en sån tjej som du ALDRIG ser i klänning så ser jag ju uppklädd ut vilken klänning jag än sätter på mig. Ganska praktiskt faktiskt.

Vill ju också ha en klänning som jag skulle kunna använda vid något annat tillfälle sen..

Jag lägger gärna ut mer pengar på frisyren, sminkningen och fotograferingen så att man får fina perfekta minnesbilder att titta på sen!

Hade tänkt kolla på Style It och Snygg om dom kan fixa till mig på min stora dag, och sedan får självklart  Birgittas Atelje´ fixa fotograferingen! (om hon har tid) Hon är ju så grymt duktig!


Längre än så har jag inte kommit i planeringen.. Funderar på maten... Gästlistan är inte klar heller.. Men tid, plats, ring och någon som viger oss är kirrat!!!   LÄNGTAR!!

Av Lisa - 10 december 2009 12:49

Ingredienser

Botten
100 g margarin
200 g pepparkakor

 Fyllning:
1dl socker
3 ägg
400g philadelphiaost
1 tsk vaniljsocker
1 msk pressad citron  

 Topping:
2dl crème fraiche
1 msk socker
½ tsk vaniljsocker

Gör så här

1. Smält smöret och smula sönder pepparkakorna.

2. Blanda det smälta smöret och pepparkakorna och tryck ut i en ugnsform.

3. Blanda ihop ingredienserna till fyllningen och häll smeten i formen.

4. Grädda i nedre delen av ugnen i 25 minuter (200 grader) Låt kallna.

5. Blanda och bred på toppingen. Ställ att kallna i kyl i 15 minuter eller tills toppingen har stelnat.

 

Den blev hur god som helst!!!

  

 


Av Lisa - 10 december 2009 10:22

Saints & Mortals säger godmorgon

Fast enbart till er andra eftersom min egen morgon inte är särskilt god.

Snoozade ända till klockan tio idag, fast jag egentligen skulle kliva upp klockan sju och promenera upp till Dagiset.

Det enda jag kände när jag vaknade var en sprängande huvudvärk och en sträv, skavande och uppsvälld hals. Stackars stackars mig! Så idag bli en heldag hemma med te och honung, soppa och en varm filt. Barn är verkligen som små giftpinnar!! Hoppas bara att jag är piggare tills på Lördag, för då hade vi tänkt gå på hörnan och ta en öl och lyssna på Pappzen och gänget som är där och spelar..


Känner att det nog var ganska längesen som jag bjöd på nån bild nu.. Skulle egentligen vilja lägga upp bilder varje dag, så man har nåt att titta tillbaka på sen om några år. Men eftersom jag har en kamera som jag bara vill misshandla kraftigt varje gång jag ser den, så blir det inte så mkt fotande just nu   ..

  

Men några tråkbilder med dålig kvalle får man väl lägga in då bara för att.

Och några gamla bilder kan jag ju alltid bjuda på också.         Bakåtslick  

Det lär nog bli en hel del bloggande idag eftersom jag ska vara hemma hela dagen. Tänkte ge mig på att försöka baka en pepparkaks cheesecake, så nu ska jag leta reda på nåt smarrigt recept   

See ya later

  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards