★ 399 gram ★

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Lisa - 1 december 2009 22:17

Inte jag.. Men min lilla vovve.. Hon har nu mohikan-frippa och en aning kortare hår (av dom små tunna fjunen hon har).. Hon ser ju bara så cool ut!!

Jag och Mammzen har klippt och rakat för fulla muggar. Ska se om jag kan få till nå bra bilder tills imorgon!

Och på Torsdag dyker ännu en till vovve upp här och ska vara hos oss över helgen.. Min gamla storpudel Tanya.. Som vi skaffade åt mig när jag var 14 år för att jag skulle ha något att engagera mig i då jag inte mådde så bra.. Men det slutade ju såklart med att mamma fick ta hand om henne och nu är den gamla damen 10år.. Gammal, halvblind och tjurig!


Känner idag att jag varit onormalt trött, så jag blev lite orolig. Och nu på kvällen så har jag känt ledvärken komma mer och mer så jag tänker gå och lägga mig nu och hoppas på att få sova bort det..

Hoppas på att få göra klar cellgiftsbehandlingen snart, nu när vi vet att min lever mår bra så borde det ju inte vara nå problem..

Fast det är ju inte så kul med dessa hemska sjukhusbesök, dropp påsar, slangar och nålar.. Illamående osv. Men som jag sagt förut så är det LÄTT värt det. Så länge jag slipper gå omkring med konstant värk, feber och inflammationer!


Hmmmm... så till det som jag 'höll på att glömma'.. Har ju lovat mig själv att skriva upp vad jag äter. (av två skäl: försöker luska ut en eventuell allergi, plus att jag får skämmas när jag ätit skräp)

Idag får jag skämmas lite, blev bara sååå kraftigt sugen på gotti gott gott så det går inte med ord att beskriva. Men alla ni som nån gång slutat röka vet vad jag snackar om......,Såå here we go:


 

Dagens Mat:

Frukost: Fil, Keso, sesamfrön

Lunch: Sjömansbiff, blomkål

Middag: Hemmagjorda köttbullar, keso

Övrigt: 6koppar kaffe, 1kopp kamomill, glögg,mandel,russin 3 lussebullar   

Av Lisa - 1 december 2009 19:41

Ja nu har världens tjockaste Signe entered the building.. Och nu blir hon kvar här tills valparna är 4 veckor..  Hon är såååå tjock! Som en liten gris!   Jag kan ju även upplysa om att Mini inte alls är glad för denna tillökning som innebär STOR konkurrens om uppmärksamheten! Men det är bra träning för henne.. Hon är ju lite bortskämd skulle man kunna säga hehe..


Nu har jag syndat och ätit lussebullar... och inte bara en..utan 3st!!!!  Ååååå.. men det var gott :)

Nu väntar jag på Ugly betty och Desperate housewives. Min favvo-tv-dag!

  

Av Lisa - 1 december 2009 18:24

Lyssna på den här då.. Såå bra text..(finns textad version på youtube också)


Av Lisa - 1 december 2009 15:00

Dagen började med stress! Fick inte tag i Pappzen som skulle köra mig till jobbet, och hade ju tappat bort hans mobilnummer. Men i sista minuten så kom farfar och skjutsade mig istället, så det löste sig fint och jag var på plats i tid!

Trivs ju ganska bra där uppe, men jag kan inte riktigt slappna av. Känner mig obekväm och känner bara att jag måste göra allting helt perfekt hela tiden. Som om jag måste bevisa att jag inte är en oduglig människa.

Men det har ju sina orsaker och jag tänker stanna kvar och bara göra det jag ska, vara mig själv och inte bry mig så mycket om motgångarna...

Så länge jag vet att jag gör rätt, är ärlig och gör det jag ska, så har jag ingenting att skämmas för..


När jag kom hem så hade Fredrik stått och gjort köttbullar och biffar med fetaost i.. Han är så duktig!  Så nu har vi fyllt frysen med färdiga HEMMAGJORDA köttbullar som inte luktar fis och prutt som Euroshoppers snusk bullar!!


Nu vill jag bara vila, blir så fruktansvärt utmattad när jag tänker och oroar mig så som jag gjort idag....  Men Mamma hjälper,stöttar och uppmuntrar och gör allting  lite lättare! Vad skulle man göra utan mammzen?   


  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards