★ 399 gram ★

Alla inlägg under maj 2009

Av Lisa - 5 maj 2009 08:37

Sitter och väntar på att övervakaren ska komma och plocka upp mig snart. Ska ju på frivårdsmöte.. Inte så kul, men de går säkert bra.


Har sovit såååå gott i natt för en gångs skull, så jag är riktigt utvilad. Fredrik däremot har sovit på soffan, så han har nog inte sovit lika gott.

Fan vi måste köpa ny säng snart så vi kan ova ordentligt. Den är ju under all kritik!


Nu längtar ja tills på tisdag! Då ska ja o mammzen till Umeå o hälsa på syrran i nya lägenheten. Träffa barnen och mysa lite :)  Sen ska ja få cellgifter på Onsdagen, inte lika kul, men varför inte förena nytta med nöje?

Nä nu ska ja åka. See u later 




Av Lisa - 4 maj 2009 22:46

 Breathe it in and breathe it out
and pass it on it's almost out
We're so creative and so much more
We're high above, but on the floor

It's not a habit, it's cool
I feel alive
If you don't have it your on
the other side

The deeper you stick it in your vein
The deeper the thoughts there's no more pain
I'm in heaven, I'm a god
I'm everywhere, I feel so hot 

It's not a habit, it's cool
I feel alive
If you don't have it your on
the other side
I'm not an addict (maybe that's a lie)

It's over now, I'm cold, alone
I'm just a person on my own
Nothing means a thing to me
Oh, nothing means a thing to me

Free me, leave me
Watch me as I'm going down
Free me, see me
Look at me I'm falling
And I'm falling.........

It is not a habit, it is cool
I feel alive!

I'm not an addict, I'm not an addict, I'm not an addict.


Av Lisa - 4 maj 2009 20:01

Fasen vilken bankande huvudvärk jag har!!! Det beror nog på min onda axel och nacke egentligen.. men fyy va jobbigt det är!


Min övervakare ringde förut idag också och sa att frivården ville ha möte med mig imorgon.. Imorgon bitti klockan NIO!!! Ja de är väl bara att pallra sig dit då.

Jag vet vad dom vill också. Jag kommer få förlängd övervakning.. För jag har miss skött mig enligt dom. Jag har ju inte gått på eftervården varje torsdag som det står i min kontraktsvård att jag måste göra.

Men va fan. Jag har varit mycket sjuk.. Och då är det tamejfan ett halt företag att ens ta sig upp till vita villan! Dessutom har man väl varit ute och slirat lite och inte kunnat vara där pga det.

Men framför allt så tycker jag inte att jag får ut nånting av att gå dit, så det tar emot så in i helvete att sätta sig där!!

Jag tror jag har varit där två gånger efter jul och det är ju inte riktigt acceptabelt..

Så ja får väl skylla mig själv lite grann.. Det är ju inte så farligt att ta en fika med Camilla en gång i veckan i ett år till..Har ju gjort det dom senaste tre-fyra åren så det börjar bli lite av en vana.  Men eftervården hade jag gärna sluppit.. Men det blir ju förlängning på den också.

Det kommer kanske kännas lättare att ta sig dit framöver om jag börjar må lite bättre.. Får jag hoppas iaf.

Jag menar.. Ett par timmar varje torsdag eftermiddag kan jag nog avvara. Jag har ju inte direkt ett fullspäckat veckoschema om man säger så :P


Jaja.. sånt e livet...

Ryggläge på soffan!

Av Lisa - 4 maj 2009 17:08

Ja det enda jag har gjort hittills idag är att spela Boom Blox och kolla på TV..druckit te, ätit fisk och sovit..

Tråkigt värre! Tänkte ju gå och hälsa på Linn sen ikväll, men jag tror inte jag kommer orka, om det inte sker ett mirakel eller nåt.

Feber och huvudvärk.. Ja de va väldans va de va synd om mig idag :(

Av Lisa - 4 maj 2009 11:33

A känner mig verkligen som en old lady idag.

Jag som hade en massa planer idag.. Jag blir bara så trött och less på allt när jag inte är pigg. Man orkar så lite och då blir det lixom att man tappar lusten att göra även dom saker man kanske skulle orka..


Har varit ut med Mini tre gånger i rad nu men hon är så busig så hon vägrar pinka.. Nu orkar ja inte springa en gång till så ja har stängt ut henne i hallen, så nu sitter hon där och piper och är allmänt jobbig!

Det är ingen dans på rosor att ha hundvalp precis. Men som tur är så växer dom ju ganska fort!

Ska boka vaccinationstid åt henne imorgon bitti. Hon är ju tolv veckor nu så det börjar bli dax!


Nästa måndag så ska jag klippa mig! Det var skitlängesen sist känns det som.. Men jag håller ju på att spara ut det, så jag behöver ju inte klippa mig lika ofta. Men man vill ju ändå ha en snygg frippa medans man sparar.

Hårfärgen däremot vette fan vad jag ska göra med. Just nu har jag en massa misslyckade slingor som jag gjort själv.. Men jag får väl se hur det ser ut efter klippningen om jag kanske måste färga över dom..

Men man vill ju ändå ha slingor på sommaren.. Äh skitsamma.. Vi får se hur det blir.


Nu ska jag börja fundera på vad man ska laga till lunch....

Av Lisa - 4 maj 2009 08:55

Ställde väckarklockan för ja tänkte ta en morgon promenad idag.. Men ja kände direkt när ja vaknade att det nog inte blir nåt. Så jag tog temp. och hade 37.9 :(

Så nu blir det bara till att hålla sig lugn idag.Jag blir så jäkla less och arg och irriterad!

Men men.. Det blir bättre. Det vet jag ju. Men de är jobbigt medans man väntar. Jag får vara tacksam att ja fick må bra utan en enda krämpa hela dan igår iaf.


Nu blir det en vanilj-latte och Tv-tittning istället :/

Av Lisa - 3 maj 2009 18:29

Va skönt det är att komma hem när man varit borta länge!

Mamma tycker säkert det är skönt att få plats i sin egen soffa framför tvn ikväll också :)


Har nyss blivit bjuden på middag av Fredriks bror och hans tjej här nere på Diana. Mumsigt mumsigt.

Men lämnade Mini ensam hemma.. Fyyyy va hon skrek alltså! Jag var tvungen att springa upp och tukta henne lite.. Men efter ett tag var hon igång igen. Stackars grannarna..


Nu blir det en TV kväll med One Tree Hill och Gossip Girl, som alltid på söndagar!


Jag har faktiskt mått kanonbra hela dagen idag! Känns helt konstigt, som att man går och väntar på att få feber eller värk snart.. Jag är ju van vid det, så nu känns det skumt att må bra. Skumt, men hur skönt som helst! Bara att njuta så länge det varar!!!


Av Lisa - 3 maj 2009 12:50

Oh no!! Har fått årets första TVÅ myggbett! Alltså jag kan inte beskriva hur mycket jag hatar mygg!! Kan bero på att jag får as stora bett som kliar i åratal!

När ja var liten var ja så rädd för mygg så att när vi åkte upp till stugan stod ja helt  paralyserad när myggen kom, vilket resulterade i att jag fick så många bett så att ja fick 40 graders feber!! haha.

Jag är dock inte sååå rädd nu längre.. Mer bara hatisk! Tycker dom lan mumsa på nån annans blod.. Jag behöver mitt!


Ja o Fredrik ha varit ute i skogen med alla hundarna. Alla utom Bax, för han vill ju bara äta upp dom små! Sen har jag städat lite ute på gården.  Ska nog åka hem sen idag, börjar bli dax tro ja. Mammzen bli väl less på oss annars!

Mår faktiskt riktigt bra idag och det känns sååå skönt! Igår mådde ja som en kratta. Fick feber på kvällen och hade värk i hela kroppen.

Men idag känns det bra! Hoppas det håller i sig hela dagen!


Nu ska ja göra lite mat åt mig själv och pojkarna här. Fast Per sover ju, men han vaknar säkert när han känner lukten av stekos! :)


Ha en bra dag


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards