★ 399 gram ★

Alla inlägg under april 2009

Av Lisa - 30 april 2009 20:36

Jag hade glömt bort hur psykiskt dåligt man kan må av kortison!

Jag fick ju ett ganska starkt kortisondropp igår innan ja fick cellgifterna.

Idag har jag bara känt mig helt instabil hela dan. Gråter utan orsak, ångest och darrningar.. Herre Gud, ja trodde ja höll på att bli galen, men så kom jag ju på att psykiska besvär är en vanlig bieffekt. Även psykoser.

Men ja hoppas att det bara håller i sig nån dag, annars orkar ja inte!!!


Men nu när ja tänker tillbaka så kommer ja ihåg att ja fick något som man skulle kunna kalla psykos i flera dagar förra gången jag fick den här medicinen.. Men jag förstod aldrig vad det berodde på. Jag mådde ju rätt dåligt i övrigt då och levde väl inte det sundaste livet om man säger så.. Så jag trodde att min "psykos" berodde på helt andra saker.. Och det har jag trott ända fram tills idag!  Ja man lär sig nåt nytt varje dag!!


Nu ska ja ta en kaffe för nu har familjen också hittat in! Det är ju svinkallt ute ju!!!

Av Lisa - 30 april 2009 16:52

Synd att den försvann för det blev ganska kallt..

Kände att ja bara tappade alla krafter för ett par timmar sen. Så jag måste nog ta å lägga mig å sova middag en stund om ja ska orka med hela den här dagen och kvällen!


Mys med 7 hundar och familjen! Ingen alkohol och ja ska inte röka många cigaretter heller har ja bestämt..

Kanske blir en sväng ner på Österforses majbrasa..


Puss på er

Av Lisa - 30 april 2009 09:38

Härligt.. Nu ha ja tagit en lååååååång dusch och skrubbat mig och grejjat me allt de där som tar sån tid så att man inte hinner med det varje gång man duschar.. Så nu är man ren och len som en barnrumpa!


Så skönt att valpen är mogontrött. Hon sover fortfarande å ja har inte ens blivit störd en enda gång i mitt pysslande..

Men nu ska ni få se mina nya kläder. Kommer nog nvända byxorna flitigt i sommar för dom är så jäkla svala och sköna!

Ja jag är då nöjd iaf. För en gångs skull.

Det är inte ofta mn blir det när man beställer kläder tycker jag. Fast ja kunde tagit en strl mindre på byxorna..men va fan. D finns ju snören i midjan :)


Nu ska ja väcka lill vovven och gå ut på en liten promenad med henne!


Peace out

Av Lisa - 30 april 2009 07:26

GODMORGON!!!

Sitter här o zippar på en vanlijlatte o ser ut genom fönstret! Ser ut som det kommer blir en kanondag.

Får ju beklaga sorgen för er stackars skåningar som fått eldförbud. No Majbrasa 4 u guys! Ibland e Norrland kanonish ;)

Själv så ska jag nog ta med mig lillasyster o Fredrik ner på "byn" i Österforsse o mysa vid den stora brasan en stund, för ja misstänker att min gamla mor inte kommer elda nån majbrasa för hon firar ju inte sånt här. (fast ja är inte så säker på att hon kan hålla sig..hon e ju lite pyroman, så vi får se om det inte eldas på hennes gård idag också :P)


Känner mig förvånansvärt pigg idag! Så skönt. Ska strax hoppa in i duschen.

Senare ska ja träffa övervakaren så ja tänkte passa på att gå på stan lite innan o se om ja hittar nån liten present å Fredrik. Han fyller år på Lördag.. Men han 'vill inte ha nåt'.... han vill hellre att vi åker iväg nånstans sen nån helg o bara myser. Men tårta och en liiiiiten present ska han inte slippa undan ändå :)


Nä nu ska ja släppa ut Mini innan ja kliver in i duschen. Sen måste ja prova mina nya kläder som ja fick i et H&M paket igår.

Ja kanske lägger upp en bild på dom sen (men bara om ja är nöjd)


See ya

  

Av Lisa - 29 april 2009 20:06

Äh, har suttit och kollat och testat, men de verka ju inte va nå mycke bättre på nån annan bloggarsajt, så ja tro ja stannar här.. Gillar bara inte själva namnet.. haha..
När ja fick nog nån noja eller fix ide´eller va fan man ska kalla det..

Så mina vänner och ovänner. Ja stannar i hemmets trygga vrå.

Den här sidan kan jag ju med vid det här laget, så man orka ju inte hålla på och klura ut hur nån annan sida funkar nu.. (e lite oteknisk ibland..eller snarare lat, när det gäller inlärning)


Helt seriöst så tror ja att ja ska gå och lägga mig snart.. Jag är helt slutkörd och har ju trots allt varit vaken ända sen halv fem, så det är väl inte så konstigt antar jag..


Nu ska ja bara mysa lite med Fredrik och Mini.

Puss o kram

Av Lisa - 29 april 2009 18:21

Äntligen hemma efter en tuff dag. Tidig uppstigning, lång bilfärd, cellgiftsbehandling och ännu mer bilåkning.. Heeeelt slut känner jag mig!

Men nu kan de bara bli bättre från och med nu..


Imorgon blir det lugnt iaf. Åker ut till mammzen och grillar och bara tar det lugnt.. Man orkar väl inte så mycket annat ändå, så.


Nu ska ja börja kika runt efter nån ny bloggsida här :)





Av Lisa - 29 april 2009 12:19

Nu ligger ja här med droppet i full gång. Halva påsen har gått i så nu är det väl typ en timme kvar. . Har druckit mängder med vatten så vi får säkert stanna typ hundra gånger på hemvägen. Ja funderar på att byta blogg ställe snart igen. Hade blogspot ett tag men gillade inte riktigt den sidan. Har även blogga lite på devote.se men den var så krånglig så ja sket i att hålla på. Men ja ska kika runt lite vad det finns för utbud. Vill helst kunna designa den lite mer än vad man kan här på bloggagratis. Tycker de är rätt kul å hålla på, även om det kanske inte är så många som läser varje dag. Jag gör det mest för att ja tycker det är roligt. Men som sagt. Vi få se vad jag bestämmer mig för, och självklart lägger ja in en länk här i några veckor innan ja lägger ner den här bloggen helt och hållet.

Av Lisa - 29 april 2009 08:25

Har lite att göra nu så ja får mobil blogga lite. . Har kommit fram nu o ligger just nu på en sjuk säng och väntar på att doktorn ska komma.. Dom ska nog sätta nålen på mig snart också så att det är gjort. Börjar bli lite små nervös nu faktiskt för ja minns mer och mer hur det var och hur jag kände förra gången jag var här o fick den här behandlingen. Men då var ja mycket mycket sjukare.. Jag var inte drogfri o hade ganska nyligen fått diagnosen. Så det var väldigt ångest laddat.. Men nu känns det helt ok faktiskt. Klar och redig i huvet och jag vet vad jag gör här.. Så det ska nog gå bra det här! Wish me luck! :-*


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards