★ 399 gram ★

Alla inlägg under april 2009

Av Lisa - 5 april 2009 12:36

Idag är de synd om mig... Ligger fortfarande på soffan. Vägrar kliva upp, för ja har sån jäääääkla mensvärk!!!!!!!!! Blääääääääääääää.


Det blev rätt sent inatt. Kom väl i säng runt tre eller nåt, så idag känns de kom om man vore bakis fastän ja inte drack en droppe igår.


Men nu känner ja en viss känsla i magen som påminner mig om att ja ska äta frukost nu !!!!1


See ya

Av Lisa - 4 april 2009 15:21

Nu ha ja varit hos Limpan och firat hennes 25års dag och ätit lite smörgåstårta.. Mumsigt värre!


I morn kanske ja ska kolla på en valp :)  Mamma har en kompis som har PowderPuff o ja har ju funderat på en sån ett bra tag, men ja tkr dom e så dyra.. Men dom här e oreggade så dom e billigare. Dessutom har hon svårt att få iväg dom så hon har sänkt priset.   Bättre chans än så kommer ja nog aldrig få!! 

Nån som har ett bra namnförslag? På en liten Powder Puff flicka... 


Så här ser dom ut när dom är valpar iaf

Dom är jäääkligt söta :)   Vi får se om det kanske slutar med ett hundköp!


Av Lisa - 3 april 2009 19:25

Va fan ska man hitta på en kväll som denna?

Ja är lite sugen på att göra nåt annat än att vara hemma.. Tänk om man hade bil och körkort va mycke kul man skulle kunna hitta på.. Men men.. Om nåt år så kanske till och med jag kan se fram emot det. Om ja lyckas sköta mig..


Har inte gjort nånting idag.. Gick en promenad och landade hos Fredrik och var där en stund. Sen tog vi taxi hem till mig. Det regnade ju så förfärligt så det var det enda rätta!


Ja det var nog allt jag hade på hjärtat just nu.


Keep my feet on the ground and my head in the clouds

Av Lisa - 3 april 2009 07:25


jag vet inte vad jag ska tro..

jag vet inte vad jag ska tycka..

jag vet inte vad jag ska känna..

jag vet inte hur det ska gå..

jag vet inte om jag vill..

jag vet inte var livet är på väg..

jag vet inte varför jag är här..

jag vet inte om jag kan glömma..

jag vet inte om jag kan förlåta..

jag vet inte vem jag kan lita på..

jag vet inte om jag borde vara rädd..

jag vet inte om jag borde gråta..


En kort sammanfattning: Jag vet ingenting...

Och jag vet absolut inte varför ja sitter här vid datorn den här tiden på morgonen när jag i själva verket kan sova hur länge jag vill.

Jag tänker för mkt..Framtiden känns oviss..Den känns bara jävligt oviss.

Känner ångesten krypa sig på när ja försöker se längre fram än vad dagen har att erbjuda..

Orkar inte, vill inte.. Det är bara såååå mycket! 

Och jag vet ju aldrig vad jag vill med något, för jag är så rädd att ta fel beslut och att jag ska få ägna hela livet åt att ångra mina val.


Har ju hunnit göra en hel del riktigt skeva val under mina 24år.. Men nån gång måste man väl växa upp och bli en stark och självständig kvinna.. en som gör bra val, trygg,  som vet vad hon vill, säger vad hon tycker och vet vem hon är.


Den där beskrivningen stämmer bara in på en person.. Min idol och mitt största stöd genom livet: Mamma <3  

Vad vore jag utan mamma?


Gå inte framför mig, jag kanske inte följer dig

Gå inte bakom mig, jag kanske inte leder dig.

Gå bredvid mig och var min vän!



Av Lisa - 2 april 2009 19:46

Har varit ute i Granvåg och grillat lite.. De va längesen som fan. Har nog inte varit där sen ja va typ 8 år eller nåt.


Har även shoppat lite idag :)  En tröja och lite annat smått och gott.. Och så gjorde jag slingor nyss, men som vanligt gör jag för lite. Tycker det ser så mycke ut när man står där med mössan på sig.. Sen när det är klart så är det nästan ingenting. :(  Men ja tänkte gå till frissan sen ändå och ljusa upp hela huvet (inte blond..men lite ljusare brun)  Det är ju VÅR!!!


Nu är det matlagning på G här.. Det blir fisk i ugnen, men dill och västerbottens ost  Smarrigt!!


PUSS

Av Lisa - 2 april 2009 10:51

Kunde fan inte somna igår alltså. Jag vred och vände och klev upp och gick o la mig osv osv. Ja tro klockan va 4 innan ja somnade.. Så nu har man kraftiga påsar under ögonen, så ja har suttit här med gurkskivor på dom en stund, men de vette fan om det funkar alltså :/


Ska snart ner på stan och träffa övervakarn.. och så måste ja ju köpa nån schysst present åt Linn som fyller år på Lördag.. Va vill du ha din rännstenshora??? :P    HiHi.. Ska nog hitta nåt bra.


Men nu är det fan dax att hoppa in i duschen. Känner mig lite Slow Motion idag, så de är bäst man gör sig i ordning i tid!!


XoXo

Av Lisa - 1 april 2009 20:24

Gud vilken härlig dag de varit idag!! Gick över kraftverket och satt i vindskyddet och myste i solen en stund... Och eldade lite i eldstaden :P  Riktiga vårkänslor fick man..

Ja får alltid fram en massa barndomsminnen när det börjar bli bart på vägarna.. Ja minns hur lycklig man blev och började sopa bort gruset så man skulle kunna cykla. (vi fick inte cykla förrän gruset va bortsopat, mamma va rädd att vi skulle slå oss)  Det var tider det..

Då behövde man inte mycket för att vara nöjd..


Men nu är ja fruktansvärt trött.. Kommer nog somna tidigt ikväll.. Skönt skönt.. In i drömmarnas värld..


See you when you get there

Av Lisa - 1 april 2009 13:27

Alltså det här är heeelt fucked up!!

Fan va jag hatar bullshit, lögner och falska anklagelser!! Det är iofs inte första gången jag blir anklagad för liknande saker..

Fattar lixom inte vad folk tror att jag är för super duper tjuv lixom!

Alltså visst har jag gjort en del (ganska många) idiotgrejjer i mina dar, men va fan, även jag har gränser!

Ja vet inte om ja ska skratta.. eller om folket fått psykoser eller va fan det är frågan om alltså.

Men är det nånting som gör mig irriterad så är det obefogade påhopp och anklagelser. Men påstår inte att en människa gjort något, bara för att man inte kan hitta den skyldige..  Jag vet att jag inte är den första som blir utpekad som den skyldige..  Men ja...vad ska man säga?

Mycke ska man höra innan öronen trillar av!


Jaja nog om det.. Har nyss varit på skattkistan och handlat lite ljus och lite badgrejjer och sånt. Tänk att det kan göra sån skillnad i en lägenhet bara att man byter ut några små detaljer.. Sånt som kuddar, filtar, ljus och dukar och sånt. Det är nästan det som gör hela inredningen.  I like :)  För det är lite dyrt att byta möbler varje gång man vill göra om lite hemma.

Men jag ska iaf köpa nytt soffbord.. Har hittat ett par lämpliga objekt. Måste bara ha ett mindre bord än det jag har nu..

Alltså det här kantiga bordet gillar ja mest, men det är ganska dyrt..  Det runda är lite tråkigare, men mycket billigare.. Så ja får fundera.. Det är ju så mkt annat man vill ha också :)


Nä nu ska ja fixa nå käk.. Håller på att dö av hunger!! (lite överdrivet kanske, men nästan)


All we need is just a little patience



11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards