★ 399 gram ★

Alla inlägg under april 2009

Av Lisa - 29 april 2009 06:43

Ja nu e vi på väg. Snart framme faktiskt. Bara 7 mil kvar. Vi lyckas då alltid åka för tidigt, hur man än bär sig åt. Vi höll nyss på att krocka. Vi hade en bil framför oss som skulle svänga höger. Och en bil skulle köra ut därifrån o såg inte att vi kom bakom så vi fick tvärnita. Tur att mammzen reagerar snabbt! Nä nu känner ja att vi måste stanna o låna toan nånstans. Sitter o dricker massa vatten för man måste dricka typ två liter innan behandlingen. . . See ya later

Av Lisa - 29 april 2009 04:42

Känns ju helt sjukt å va vaken nu ju! Men måste man så måste man.

Sitter o dricker morgonkaffe nu o funderar på vad jag ska äta för frukost.


Sen bär det av mot Västerbotten.

Mamma kommer kvart över fem.....


See u later


Av Lisa - 28 april 2009 22:14

Ja får lite tvångstankar när ja vet att ja ska upp tidigt på morgonen dan efter och känner mig bara så överdrivet pigg!

Även fast ja har ont och så och egentligen bara borde ligga och sova så kan ja inte låta bli att gå omkring och småplocka och städa osv.  Man är ju lite störd på det viset..

Men ja ska ju inte köra, det gör mammzen, så egentligen kan ja sitta och sova i bilen hela vägen om ja vill.. Så jag har egentligen inget att oroa mig för!

Hoppas nu att behandlingen biter och att ja kan få må bra den här sommaren! Förra sommaren var ja på Korpberget hela sommaren, och sommaren före det så var jag sjuk, så det vore helt underbart med en frisk och fri sommar!!!


Nä nu ska ja borsta gaddarna. Sitter och tittar på "Pojkarna i Mitt liv".. De e så schysst å se en film på ettan och slippa all reklam :)


Keep My Feet On The Ground And My  Head In The Clouds  

Av Lisa - 28 april 2009 20:39

En bra kväll att sitta framför Tvn med datorn i knät. Ugly Betty och Desperate Housewifes, kaffelatte, en skål jordnötter. Levande ljus och en mild rökelse.... Ett fint recept på en mysig hemmakväll!


Av Lisa - 28 april 2009 18:00

Nu är ja hemma igen.. Har preparerat mig men alvedon och ipren så ja inte ska ha för ont..

Känns lite jobbigt bara, för ja fick "roliga vekcan" igår också, så man ska dras med det konstiga humöret och mensvärken på samma gång som ja har ont i lungan. Ibland är livet ingen dans på rosor.. Nej urs nej..

Men imoron börjar mitt nya liv!! Eller, startskottet inför en bättre period i mitt liv kanske man ska kalla det.


Wish me luck, im gonna need it

Av Lisa - 28 april 2009 16:45

Det var en lungsäcks inflammation precis som ja o mammzen ha trott hela tiden.

Ska få åka hem nu eftersom ja ska till Umeå imorgon. Det känns helt ok.. Hade ja inte haft en tid där så hade det kännts helt sjukt att åka hem i det här tillståndet, men nu vet ja ju att det bara är frågan om några timmar.


Nu ska ja göra mig klar förhemfärd!

Av Lisa - 28 april 2009 12:09

Väntar fortfarande på röntgensvar.. Men läkaren tyckte verkligen ja skulle åk upp t Umeå imorn! Så det blir nog så, om inte röntgenplåtarna visar nåt "överrasknde" som han sa..


Men nu ha Fredrik kommit hit med en massa nyttig choklad och datorn :) så nu klara man sig tt tag!!!


Av Lisa - 28 april 2009 10:36

Ja nu har ja varit o gjort lung röntgen iaf. De gick inte så jätte bra för man måste ta ett djupt andetag för att dom ska se lungan på bilderna och jag kunde inte ta tillräckligt djupa. . Så vi fick göra om tre fyra gånger. . . Men ja hoppas dom fick till nån bra bild iaf, så ja inte måste åka ner igen. Pratade m fredrik nyss också o han tyckte de va lite jobbigt med mini tro ja. . Hon vill ju inte riktigt gå ut när det är sånt här väder och så har skatorna hacka upp en massa sopor ute, så när hon väl kommer ut så vill hon bara äta en massa snusk. Stackarna! Skulle ha varit hemma nu ju!!! Men jag uppdaterar senare o talar om vad röntgen plåtarna visade. Tills dess ska ja bara sova!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards