★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Fjärde gången..

Av Lisa - 27 januari 2012 10:45

Tråkiga nyheter.. Ännu en tuff dag väntar. Jag gick ner på rummet en stund nu, för jag orkar inte se på när dom intuberar. Denise orkar inte andas längre. Hon försvinner bort hela tiden, pulsen går ner till 50 och syresättningen var som minst nere på 23.. Så doktorn beslutade sig för att lägga henne i respirator igen.

Självklart blir jag jätte ledsen, men samtidigt så vet jag att det är det enda rätta! Hon är trött och medtagen och behöver få vila från allt, även andningen. Så jag får se respiratorn som en medicin. En livsuppehållande medicin som hon förhoppningsvis inte kommer att behöva särskilt länge!

  

 
 
Ingen bild

Carin

27 januari 2012 10:57

Tänker på Er<3

 
Ingen bild

Åsa Stenslökken

27 januari 2012 11:00

Hej!

Förstår att det känns jobbigt å jättetråkigt... men som du skriven se det som en medicin.
Håller tummar å tår att det blir en kort period i respiratorn och att det är sista gången eran lilltös behöver den.

Kram

 
Ingen bild

Ulrika

27 januari 2012 11:08

Klart hon ska få vila lilla skruttan... Håller tummarna att det vänder fort. Man kan inte klara allt när man är så liten och faktum är att Denise klarar väldigt mycket i övrigt! Hon är en riktig superbebis! Kram!!!

 
Ingen bild

Sandra

27 januari 2012 11:24

Många Styrke Kramar till er allihopa.

 
Ingen bild

Stine från Norge

27 januari 2012 11:45

Stor kram på en jobbig dag! Hoppas Densie snart mår bättre igen!

 
Ingen bild

Victoria

27 januari 2012 11:47

Många kramar och tankar till er! Hon kommer klara det här bra, skönt att hon får vila lite och får hjälp med andningen. Vi är många som tänker på er! Kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

27 januari 2012 11:48

Det måste vara riktigt jobbigt när det blir så svårt för henne men samtidigt gör hon ju massa framsteg där emellan (vad jag kan läsa iaf) och det är nog rätt att se den som en medicin då hon ju brukar få mer ork efteråt.
Sedan jag hittade in hit i slutet på förra året så finns du/ni i tankarna flera gånger per dag. Man undrar hela tiden hur det går för er och om det har gått uppåt eller neråt sedan sist.
Fortsätt kämpa på!
Styrkekramar!

http://cdwoman.blogspot.com

 
Tanna

Tanna

27 januari 2012 11:50

Hon fixar det här också, hon har ju mått så bra innan och fortsätt kämpa ! Tänker på er ! Styrkekramar

http://tannaodevil.blogg.se

 
Ingen bild

Ronja

27 januari 2012 12:01

Styrkekramar! Bra att skrutten får vila, även om det känns som ett steg tillbaks.

 
Ingen bild

Farfar o GunBritt

27 januari 2012 12:11

Vi håller alla tummar för att Denise snart blir fri från infektionen och att det blir en kort sejour i respiratorn, men att vila och hämta krafter behöver hon nu! Vi tänker på er! Kramar

 
Nenne

Nenne

27 januari 2012 12:18

Massa styrkekramar till er!!

http://Nennelies.blogg.se

 
Ingen bild

ninni

27 januari 2012 12:25

åh nej, vad synd, hoppas hon hämtar kraft snabbt-jag som var så glad för er skull...
STYRKEKRAMAR till er!

 
Ingen bild

Annika

27 januari 2012 12:25

:-( kan inte hjälpa att gråta när jag läser dom senaste inläggen! men har man en infektion så blir vi ju alla trötta, och är man så liten så blir de ännu jobbigare! hoppas hon repar sig fort och slipper resp.! tänker på er.. Kram

 
Ingen bild

Linda

27 januari 2012 12:27

tänker på er flera ggr per dag... Hon är en riktig fighter och kommer klara detta!
Alla styrkekramar till er!

 
Petra

Petra

27 januari 2012 12:29

Tänker på er!
All styrka till er och hoppas hon tillfrisknar snart!

<3 kramar

http://Www.petratvillingmamma.blogg.se

 
Frida

Frida

27 januari 2012 12:29

Mina tankar finns hos er, hoppas att söta lilla Denise mår bra snart igen.

http://fairfriday.blogspot.com

 
Ingen bild

Nina

27 januari 2012 12:30

Mina tankar går till er.. tufft att det blev så här när det började se så bra ut. Tur i oturen var väl att ni inte hade hunnit flytta iaf, nu har ni personal som känner Denise utan och innan och en plats där ni är trygga allihopa! Plus att hon slapp en lång resa precis innan det här. Jag håller tummarna som vanligt och tror megamycket på superDenise!

 
Ingen bild

C

27 januari 2012 12:32

jag vill bara vrååååååla neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!! Nejnejnejnejnej!!! Fina lilla rara älskade Denise!! Fast tapper å kämpe som hon är ä hon snart tipp topp igen!! Men d va inte d hära jag ville läsa nu :( Jag vill ju att allt bara ska vara BRA med er å henne!!! <3 Kärlek te tusen åt er!!!

 
Ingen bild

Josefine-mamma till prematurkille

27 januari 2012 12:39

Det är ju infektionen som gör att det blir så. Hon har ju visat att hon är stark nog att till och med öva vara utan cpap! Det går snart över:)

Måste bara tillägga att jag är så imponerad över dej, att du orkar! Du är duktig! Skitduktig

 
Emmelie

Emmelie

27 januari 2012 12:52

Ni är sådan kämpar!! Ni och Denise fixar detta också! Du är så STARK och jag blir så berörd och imponerad av er styrka. Det vänder snart igen!;-)
ps. blev tvungen att länka till din sida på min blogg. Hoppas det var ok:-)

http://emmeliem.blogg.se

 
Ingen bild

Julia

27 januari 2012 13:26

Hejja, hejja lilla Denise! Hoppas det snart blir bättre!
Mångra tankar till er!

 
Ingen bild

Lina Smulan Ekesrydh

27 januari 2012 13:28

jag säger som många sagt, ett steg fram, två steg bak! det kommer vända! de måste vända!!!!! hoppas hon får vila ut lite och "är på fötter" sedan igen! KRAM! <3

 
Ida

Ida

27 januari 2012 15:43

styrke kramar tänker på er.

http://idalokesmamma.blogg.se

 
SjungandeMamman

SjungandeMamman

27 januari 2012 16:24

Ja förhoppningsvis är detta sista respirator-behandlingen. Jag håller alla tummar i världen!

http://sjungandemamman.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria

27 januari 2012 18:14

NÄÄÄÄÄ! Blir alldeles tårögd- det skulle ju inte bli så här IGEN! Men din lilla dam är stark, det har hon visat många gånger och ska snart - ILLAKVICKT! - pigga på sej igen!
KRAMAR I MASSOR!

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

28 januari 2012 10:20

Sitter nästan själv och gråter nu när man läser...
Hoppas att den lilla får vila och samla ny ork och kraft...

http://lillgarden.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards