★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Skräcken!

Av Lisa - 26 januari 2012 23:15

Avslutar en tuff dag med en tuff händelse! Har nog aldrig blivit så rädd i hela mitt liv! Det svartnade lite för ögonen!


Jag gick på affären och handlade. Jag var ju bara borta i 40 minuter, max. Kom tillbaka och gick upp på avdelningen. In genom första dörrarna, och när jag precis ska gå in genom dörrarna till IVA så höra jag ett larm! Ett akutlarm. Jag tittar upp och ser M:3 blinka illrött. M:3, det är våran vårdplats. Det är min Denise som ligger där! Jag ser hur det springer personal från alla andra salar in till M salen och jag springer efter. Kommer in och ser min dotter ligga alldeles livlös och grå. Sköterskorna står och försöker få igång henne och hand ventilerar henne.

Jag blev så rädd så jag höll på att svimma, kände hur jag försvann bort en stund. Precis när jag kom fram till henne så började hon andas igen, saturationen och pulsen steg till det  normala och jag brast ut i gråt!

Egentligen hade jag velat sitta där uppe hela natten, men jag litar på att sköterskorna håller henne vid liv tills jag kommer tillbaka imorgon bitti.. Hur skulle jag överleva om jag förlorade Denise? Det skulle inte gå! Nu har jag varit mamma i över två månader. Det kan ju inte sluta här! Så här! Många tankar hinner passera i min skalle, men nu ska jag försöka stänga av och lägga mig och sova och hoppas på att morgondagen blir en lite lättare dag att ta sig igenom än vad den här dagen har varit!

 
 
Ida

Ida

26 januari 2012 23:37

tårarna rinner näer jag läser detta, lilla hjärtat kämpa <3

http://idalokesmamma.blogg.se

 
Ingen bild

Marica

26 januari 2012 23:44

Vilken skräck!! men som tur är befinner ni er på ett av sveriges bästa neontalsjukhus!

Kan aldrig föreställa mej skräcken, känslan av att se sitt barn så som du gjort nu ikväll! Mina tankar finns hos er, böner och tummar hålls!

Kramar i Massor!

 
Johanna

Johanna

26 januari 2012 23:59

Tänker på er!! Hoppas ni vaknar upp till ett toppen fredag och Denise mår bra efter den här jobbiga dagen! Känner er inte men följet bloggen dagligen och håller tummar och tår för att ni en dag ska få komma hem, alla 3!Kramar

http://Jolieee.blogg.se

 
Ingen bild

Sofia (mamma till Emil)

27 januari 2012 00:02

Men fy så otäckt =( Stackars dig o stackars lilla Denise.

Jag som tycker det är nog så otäckt när lillen plötsligt sover längre än han brukar, o måste peta lite för att se så han faktiskt andas.. (hönsmamma jag vet..) Att uppleva det som du fick uppleva ikväll måste ju vara miljoner gånger värre =( Huvva, törs inte ens tänka tanken..

Håller alla tummar o tår (ännu en gång, och som alltid) för lilltjoppan <3

O skickar massvis med styrkekramar till mamman o pappan!!

 
Ingen bild

Stina

27 januari 2012 02:38

Men hu då Denise, inte skrämmas så!!!

 
Ingen bild

Therese

27 januari 2012 06:43

Usch va hemskt! Ni är så starka!! Jag vet att ni inte har något annat val men det finns dem som inte orkar sitta och se på sitt barn och vara med så mycket som ni orkar! Stor kram till er och jag håller tummrna för att det bara ska få åt rätt håll nu! Tänker på er!

 
Ingen bild

Denise

27 januari 2012 07:46

Huj vilken kväll ni fick.. Jag sänker eran lilla Denise massor med styrketankar och hoppas hon reser sig snabbt igen!

 
Ingen bild

Birthe

27 januari 2012 07:52

En varsam kram ♥

 
Ingen bild

Carin

27 januari 2012 08:01

Massa kramar till er och hoppas du fått lite sömn inatt samt att du vaknar till en bättre dag<3

 
Ingen bild

Ronja

27 januari 2012 08:16

Men usch vilken skräckupplevelse!!!

Lilla tjejen, mamma och pappa, ni är kämpar allihop. Jag tror att detta kommer sluta som en solskenshistoria. Jag tror verkligen det. Håller tummarna att lilltjejen ska krya på sig nu, så ni slipper skräckupplevelser i framtiden!

 
Ingen bild

Camilla

27 januari 2012 08:26

Men åh vilken otäck situation...vill bara gråta. Men hon klarar detta bra ska du se. Kram kram och hoppas natten varit lugn och du kunnat sova lite iaf..

 
Ingen bild

Helena

27 januari 2012 08:30

Men lilla Denise :( Förstår att det var en skräckupplevelse! Två steg fram och ett tillbaka är ju vardagen på Neo, men ändå är det både svårtytt förbereds sig på och nästan omöjligt att hantera! Men tänk på alla fantastiska framsteg som skett den senaste veckan, hon är stark Denise! Och ni också! Stor kram och jag håller tummarna att idag är en bättre dag!

 
Ingen bild

Josefine

27 januari 2012 08:39

Håller tummarna för att det aldrig ska behöva hända er igen. Styrkekramar!

 
Ingen bild

Sofie M

27 januari 2012 08:40

Jag läser din blogg och nu kom tårarna...Men även leendet.. för er lilla dotter kämpar SÅ.
Jag ville bara sända dig en hälsning att jag tänker på er. Mycket!

Mvh Sofie, Norrköping. (Vecka 25+1)

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

27 januari 2012 08:42

Usch... Hoppas verkligen att natten varit bra och att ni är på bra väg idag..

http://lillgarden.blogg.se

 
Skruttans mamma

Skruttans mamma

27 januari 2012 08:45

Så vansinnigt otäckt!! Jag blir alldeles tårögd när jag läser. Jag kan inte ens föreställa mig vilken fruktansvärd upplevelse det måste ha varit att gå igenom. Jag skickar all styrka jag bara kan, både till dig och till Denise. Kämpa på!

http://litenskrutt.blogg.se

 
Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

27 januari 2012 08:59

Men usshh nu började jag gråta.
Vilken hemsk upplevelse hoppas du slipper vara med om det igen..

Tur att hon började andas igen..

Mvh Camilla

http://minstorafamilj.se

 
Ingen bild

Lina Smulan Ekesrydh

27 januari 2012 09:11

men oj, vilken rädsla att det kan gå så snabbt, blev helt nervös när jag läste! Vilken tur att Denise började andas igen! ALL kärlek till er! KRAM!

 
JOhanna

JOhanna

27 januari 2012 09:16

Så fruktansvärt *Ryser* Går nästan sönder inom mig när jag läser detta, kan bara ana din panik <3

Hoppas du fått sova inatt och att Denise är mer stabil idag

Kram kram

http://grynisen.bloggplatsen.se.

 
Hannele - mamma till två prinsar

Hannele - mamma till två prinsar

27 januari 2012 09:33

Nej..usch vad hemskt! Ryser verkligen, höll på att tuppa av här och tänkte neeeeeeeej på en gång!
Men jag förstår dig panikhelt där, usch! Kan inte förstår på samma sätt men jag kan föreställa det..

Skickar massa kramar till er och hoppas på att prinssessan är mera stabilare och friskare idag!

http://dinmammakanvara.bloggplatsen.se

 
Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Emma - Mamma till Viggo & Melker.

27 januari 2012 09:52

Stor kram <3 Hon är så stark eran lilla tjej!

http://emmashjartan.se

 
nienna

nienna

27 januari 2012 10:02

Usch så otäckt! Hoppas på en bättre dag idag!

http://www.niennas.se

 
Ellinor

Ellinor

27 januari 2012 10:36

ska be för Denise lite extra nu <3

http://ellinorastamaria.blogg.se

 
Mary

Mary

27 januari 2012 11:21

Huvva! Jag blir alldeles kall när jag läser det, håret på armarna ställer sig upp! Kämpa på Denise, du klarar det!
Kämpa på du med Lisa, du är så stark!!

Kramar!

http://varlensbasta.blogg.se

 
Ingen bild

Katarina

27 januari 2012 11:29

Blir alldeles tårögd av att läsa vad du skrivit:( Tänker på er varje dag och håller mina tummar hårt!

 
Malin

Malin

27 januari 2012 13:06

Ni är så starka! Jag önskar er all lycka och hoppas er fina tjej mår bättre snart!

http://finest.se/mmmalin

 
Marie S

Marie S

27 januari 2012 14:40

Massa kramar!!!

http://marieodanne.blogg.se

 
SjungandeMamman

SjungandeMamman

27 januari 2012 16:20

Åh herregud! Kämpa Denise! Kramar

http://sjungandemamman.blogspot.com

 
Diana

Diana

27 januari 2012 22:01

Blir alldeles tårögd när jag läser detta. Men det verkar som att eran lilla flicka har en kämparglöd utöver de vanliga. Skickar er massa lyckönskningar!

http://www.dianaas.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards