★ 399 gram ★

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lisa - 31 augusti 2010 19:02

alltid när jag städar och gör fint hemma så blir jag helt plötsligt så medveten om vad som fattas och vad jag skulle vilja byta ut. Just nu så är jag såååå sugen på att åka iväg och shoppa loss (igen) men snålheten slår in och jag vill spara pengar till sämre tider. (vuxenpoäng) Men den här MÅSTE jag ha! Om vi får vår skinnsoffa såld först så blir det ju rätt billigt ändå:

 

Fast jag vill ha två schäslonger.. Det som är bra är att man kan bygga den som man vill för armstöden går att ta av, och även klädseln!!!

Sedan har jag även suttit och kollat på en skitrolig sida där det finns HUR MYCKET TAVLOR SOM HELST! Jag gillar ju canvas-tavlor och det fanns en uppsjö av ALLT där, men det är ju så svårt att välja när man inte ser dom på riktigt.. Nä, det går inte. Men jag behöver två STORA as iaf.. 

Kika in på  http://easyart.se 

Listan skulle kunna bli hur lång som helst fast egentligen så har jag verkligen ALLT jag behöver och lite till, men man vill ju alltid förnya och förändra..

Jag har iaf nyss varit på Gymmet.. Jag som inte skulle gå dit idag. Men det blev så ändå.. 40 minuter 'trapp-träning'.. Svettigt och hur skönt som helst!

Enjoy my precious have 2 haves

      Behöver lixom en liten färgklick, så den här första skulle säkert passa kanon..

  nä, stop dreaming and get real ffs!

 

Blöt puss


Av Lisa - 31 augusti 2010 14:04

Vem vill vara vuxen egentligen? Tänk om man bara kunde få slippa alla 'vuxengrejjer', alla måsten, allt det jobbiga! Pärmar, papper, räkningar, koder, lönespecifikationer, kvitton, kort, avdrag, rabatter, tvätt, disk osv osv.. Tänk om man hade en anställd som löste allt det där så man aldrig behövde tänka på det ens. Det vore nåt det! Men nu har ju jag tur som har mamma mitt emot så jag kan springa ner dit när min trasiga hjärna inte förstår sig på alla siffror som blandar ihop sig till en enda gröt på alla papper.. Det kallas: DAMP mina vänner!

Nog om det... Förutom detta så har jag städat och städat och städat, men jag är fortfarande inte klar.. Sovrummet återstår, men det är bara för att jag inte vet va ja ska göra av alla fredriks saker (han säger att jag gömmer dom om jag städar bort dom).. Men jag ska nog hitta en låda där jag kan stoppa ner allt, så får han rota där efter sina öronproppar och arbets grejjer sen..

Satte upp nya gardiner i köket iaf.. och så en bild på ny tvn :)

   

Av Lisa - 31 augusti 2010 09:28

Har fått så svårt att somna på kvällarna! Finns det nåt värre än att ligga vaken i flera timmar och vrida och vända? Och jag vrider inte bara på kroppen utan när jag ligger vaken så ligger jag och anlyserar allt som hänt och allt som folk sagt till mig under dagen. Fråga mig inte varför, men det är som om jag måste ha en repris i mitt huvud av allt för att kolla att allting stämmer lixom. Tro det eller ej, men ibland kan jag faktiskt komma på en del skumma saker som jag få lov att kolla upp dan därpå. Haha.. Sån är jag.

Tur jag har Fredrik! Han väckte mig strax före nio och det var en jäkla tur, annars hade ja väl sovit halva dan, och jag ska ju jobba imorgonbitti så de hade blivit katastrof! Tror jag ska ha vilodag från gymmet idag, men vi får se. Har inte riktigt bestämt mig än. Sen blir det iaf STÄDNING och några vändor upp på vinden eftersom jag rensade  och städade våra garderober igår.. Plocka ner lite mysiga tjock tröjor och benvärmare och bära upp alla klänningar och linnen. Det blir som Julafton!!! hehe

  


  Återkommer senare med lite home-bilder.. Det var längesen, men jag ska ju städa först hehe

Av Lisa - 30 augusti 2010 20:31

Bläää, har bara varit trött och seg på jobbet idag, men det rullade väl på hyfsat ändå, men nu är det skönt att va hemma och slänga fötterna på bordet!!

Hade ju kunnat vara på ett zumba pass nu... men men. Jag blev glad i morse när jag såg att det nu kommer finnas 3 pass i veckan istället för ett, så jag går på onsdag istället :) Kör på stenhårt med träningen nu och det känns riktigt bra! Bara man kunde hålla sig ifrån att äta en massa onyttigheter så skulle man väl vara en atlet redan!

Nä, nu ska jag bara lägga mig raklång och invänta Dexter... två timmar kvar..suck.

Av Lisa - 30 augusti 2010 11:53

Hellooo Peeps! Vaknade med ett ryck i morse av att Fredrik smällde igen dörren.. och bestämde mig direkt att jag inte ska va sämre, så jag klev upp och hoppade i mina träningskläder och sprang ner på gymmet jag också. Skönt att ha det avklarat före frukost!

Igår var det dop. Lilla Aicha döptes, och hon var sååå söt..

     

Inte ett ljud gav hon ifrån sig under hela dopceremonin.. Duktig flicka!

Tror det var andra gången jag satte min fot i Sollefteå kyrka.. Har liksom inte så många ärenden dit och är ärligt talat inget big fan of kyrkor heller, fast det är ju väldigt fint och så, men jag vet inte.. Det känns falskt på nåt vis, eftersom jag inte är kristen eller ens medlem i svenska kyrkan.. Äh, nog om det. 

Nu ska jag slänga mig i duschen och sen ska jag arbeta.. Jävla skit att jag tog på mig att jobba just ikväll.. Då missar jag mitt älskade Zumba pass :(

Ha en bra dag  

Av Lisa - 29 augusti 2010 12:13

Heeey! Känner mig fortfarande bakis. Helt otroligt alltså. Ja minns ju inte ens när vi lämnade min lägenhet i fredags och har bara små minnesbilder från Appelbergs. Huvvaligen. Hur full kan man bli egentligen? Men nu har jag inte tid att sitta och ha ågren över det, för nu ska jag strax iväg på Aichas dop.. Få se om man lyckas få till några fina bilder. Hade önskat att jag hade en ännu bättre kamera vid sånna unika tillfällen, men man får hålla till godo med det man har.

Omeprazol är min bästa vän idag... Återkommer med dop bilder senare. Cya

Av Lisa - 28 augusti 2010 21:31

                                   

Gårdagen i bilder...

Den här dagen har spenderats på soffan och på toaletten.. har spytt och spytt och spytt ända till för en timme sen, så nu är jag lycklig för jag kan äta igen. Ja man blir ju som en fjortis så fort man ser en öl och man är ju ungefär lika duktig på att dricka med MÅTTA som man var i den åldern.. Men huvudsaken vi hade kul!

Nya TVn är på plats, och vi har tittat på en massa filmer och tv idag och jag är SUPER nöjd. Nu kanske ser den i bakgrunden på nån bild om ni tittar noga!

Hoppas man kan sova inatt nu då, för imorgon blir det dop!

Av Lisa - 27 augusti 2010 10:21

Ja nu jävlar har jag haft duktiga veckan tror jag. Har tränat varje dag, och igår blev det till och med två gånger. Tog nämligen med mig ett par av mammzens hundar på en power walk på kvällen efter jobbet. Sååå skönt. Nu har jag just kommit hem från gymmet och känner mig väldigt nöjd med mig själv! (för ovanlighetens skull) Det är som jag sagt förut: Jag blir duktigare när Fredrik är borta. Man kanske ska ta ut skilsmässa så man kommer i topp form nån gång.. hehe. Nä, kommer inte på fråga!!

Nu har jag samma problem som ALLTID! Varje gång jag ska ut så vet jag inte vad jag ska ha för skor, och jag tycker det känns onödigt att köpa skor bara för att ha när jag går ut eftersom det är så sällan jag är ute.. Vilka problem va? nä, det får bli en sväng ner på stan. Måste nog köpa nånting att ha på mig iaf, för just nu har jag bara en massa tråkiga kläder i garderoben känns det som..

Trevlig helg alla!

  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards