★ 399 gram ★

Alla inlägg under juli 2010

Av Lisa - 31 juli 2010 22:34

En hel dag då allt bara varit helt upp och ner. Lite små trött efter gårdagens bravader och kanske inte på mitt bästa humör. Och självklart så blir det då en riktig kaos kväll på jobbet. Svetten rann och tålamodet fick sig ett par törnar.. Inte nog med det så har jag ju hållit på att sluta röka ett tag.. Men eftersom det blivit en del festande senaste veckorna så har det ju blivit en del rökning också, men INTE IDAG! Och det känns i varje cell av mina stackars sönderstressade nerver. Haha. Fredrik får nog stryk ikväll!

Nä, nu blir det film. Jordgubbar, honungsmelon och bara en lugn och skön hemmakväll.. Trotsar dunkandet och skriket från parken, jag har fått nog för ett tag känns det som! Puss på er

Av Lisa - 31 juli 2010 11:52

Fråga mig vilka artister som uppträdde igår? Haha, jag vet fan inte alltså. Det var så jäkla mycket folk och musik från alla håll och kanter, men jag hörde iaf Christer Björkman och Annelie Rydé där i bakgrunden.. Rebound var väl där också, men det var inget jag varken såg eller hörde.

Vi hamnade i vanlig ordning på Appelbergs i slutändan eftersom vi var dans sugna.  Det fanns ett discotält i parken haha. Där var det skum party och en medelålder på typ 11år så man kände sig lite väl gammal där. Men krogen gillades för där var det 23 års gräns (så man slapp känna sig alldeles för gammal hehe)

Fan va jag svamlar och skriver osammanhängande känns det som.. Men jag är lite trött. Laddar för en arbetsdag och det känns som om det kommer gå hyfsat iaf.. Har lite träningsvärk idag efter mitt och Nellies hårda Zumba pass igår, men det är SKÖÖÖÖNT!!!

    (superbra mobilbilder)

Av Lisa - 30 juli 2010 16:55

Laxfestivalen :) wiiihoo.

  Notera att jag ska ta det ganska lugnt ikväll, för jag ska jobba imorgon!!!

Vi ses på stan!

Av Lisa - 30 juli 2010 11:40

Har haft en riktigt rivstart på dagen! Mio lastbilen kom halv nio med tv bänken så vi var uppe med tuppen och sen var det bara att sätta igång med skruvandet. Använda hjärnan lite, det är man inte van. Men till slut fick vi ihop den och nu ser det ut så här i v-rummet

  Är riktigt nöjd, förutom att det var en liiiten liiten skada på luckan. En färgflisa som var borta, men jag bestämde mig för att blunda för det.. Nu måste jag bara lista ut vad jagska ställa på sidorna om tvn, eller på högtalarna... Vi får se vad det blir...  Och byrån åkte in i sovrummet där den hör hemma.

    Gillar egentligen inte dom där spretiga garderobs blommorna, men jag har ju så svårt för att slänga en del saker, så dom får stå där tills vidare.

Nu ska jag städa trappen! Sen blir det en dusch, bolaget och ikväll Laxfestivalen med Andreea...   See ya

Av Lisa - 29 juli 2010 22:02

Har trixat med några av bilderna från tidigare inlägg bara för att göra dom liiite roligare.. Älskar att hålla på med sånt.

       

Av Lisa - 29 juli 2010 20:25

Gud vad jag älskar åska! Det är så mysigt! Det åskade så hela balkongen skakade, såå härligt. Inte lika härligt med strömavbrottet men, då får man öva på att vara lite primitiv!

Nu lagom till kvällen så börjar jag känna mig som människa igen. Helt sjukt vad vi har mått dåligt idag både jag och Fredrik. Vi har spytt som ett par fjortisar som tagit en första fylla! haha.

Men vi hade verkligen kul igår! Så roligt att träffa folk som man inte umgåtts med på flera flera år. Man är ju så dålig på att hålla kontakten med folk, så det blir lätt så även fast man bor i samma lilla stad.

Har börjar röja lite i v-rummet nu! Halv nio imorgon bitti kommer nämligen vår nya tv bänk, så innan vi lägger oss så måste vi lyfta in byrån i sovrummet.. Ååå som jag har längtat efter denna tv-bänk. Det kommer bli så snyggt så!

Självklart blir det även en sväng ner på Laxfestivalen imorgon med Andreea, men jag ska ta det ganska lugnt eftersom jag ska jobba på Lördag..

Jag var ju på sjukan igår.. Gjorde en mindre trevlig undersökning. Men allt såg normalt ut.. Men dom ville ändå göra en titthåls operation för att verkligen vara hundra procent säker på att det inte är nånting. Men jag vet inte... Det känns lite drastiskt att bli nedsövd och allt. Så jag avvaktar tror jag.

Nä nu har jag svamlat klart här!

Längtar som en toka till nästa vecka och vår lilla shoppingresa!  

Av Lisa - 29 juli 2010 11:50

..Kan man kanske kalla gårdagen eller? Jag, Fredrik & Jonas drog iväg med båten en sväng för att bada. Så stötte vi på en massa gamla vänner som hade hyrt en flotte och drack öl och hade mysigt, så vi 'slog våra båtar ihop' så att säga, och hade en riktigt trevlig dag måste jag säga!

                                      Kameran fick inte hänga med hela kvällen, men det blev lite partande här hemma och sedan hos M&A och slutligen så hamnade vi på krogen.. Idag tillber vi porslinsguden här hemma!

Av Lisa - 27 juli 2010 21:04

Ja då var denna dagen slut också då. Och inga stordåd idag heller. Nä urs vad jag känt mig deppig idag. Men sen så upptäckte jag att jag hade 38.2 i feber, så det var väl kanske inte så konstigt.. Men jag tog ett par alvedon och bestämde mig för att ignorera mig själv och gå ner till parken en sväng och kika på musik tävlingen. Det är alltid mysigt med live musik i parken. Kanske inte sådär superkul och jätte mycket folk, men mysigt på nåt vis ändå.

Nu sitter jag här och svullar. Men NYTTIGT! Jordgubbar med mjölk, och en makrill burk fick det bli.. Rimmar inte så bra ihop kanske, men var för sig är det gott. haha.

Gruvar inför morgondagens läkarbesök! Urs och fy. Kommer ha ångest hela morgonen, men det är skönt när det väl är gjort. Men det är aldrig trevligt med sjukhusbesök, och jag är ju en stamkund på det där stället men ändå vänjer jag mig aldrig!

Idag ringde dom och sa att min TV bänk har kommit!! Men dom ville komma med den imorgon bitti, men då är jag ju inte hemma, så jag får vänta tills på fredag. Ska bli riktigt nice att få fixa till det ÄNNU FINARE här hemma!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards