★ 399 gram ★

Alla inlägg under juni 2010

Av Lisa - 30 juni 2010 22:51

Good evening! Fy vilket tråkigt väder det har varit idag! Skyfall, blixtar och dunder. Var ju ute hos Moster och var barnvakt halva dagen. Jag och syrran städade och tvättade mammas bil (händer inte så ofta), men nu är den fin igen! Sen tog vi en mini shoppingrunda. Jag köpte mig en jeans jacka och lite fejk blommor. Tulpaner och orkidéer.. Sedan blev det självklart lite svullande. Det här bådar inte gott. Vi gick på City och käkade. I och för sig åt jag bara en Hawaii sallad, men det känns ändå inte bra.. Bröd och dressing till den, och sen blev det lite choklad och några Oreos hos mamma sen. Nä, nu får jag skärpa mig. När man äntligen är nöjd med sin vikt så ska man fan inte sluta kämpa för då har ju allt varit i onödan. Magen står rakt ut och jag känner mig som en heffa klump, men det är väl psykiskt, bara för jag vet att jag ätit skit mat i flera dar!

Nog om detta :( Imorgon ska jag gå och beställa vår nya tvättmaskin tänkte jag, måste även ta tag i  mina blodprover. MÅSTE!!! Ska även gå upp och tacka Malin för stylingen och beställa en klipptid, ÄNTLIGEN! Har inte klippt mig sen i februari, så det ska bli riktigt nice! Och klockan fyra blir det arbete.. Så jag har nog ganska fullt upp imorgon om jag tänker efter..   Sov gott!

  Det här är jag i ett nötskal! haha

 

Av Lisa - 30 juni 2010 14:52

      

Av Lisa - 30 juni 2010 09:44

Omringad av barn och hundar sitter jag här ute i Örbäck och petar i mig min frukost och mitt morgonkaffe. Vi ska vara här ute idag och vara barnvakt åt lilla Alex då hans mamma åker på shoppingtur till Birsta. Vi har med oss alla hundarna, så det lär nog bli nån promenad under dagen och det behöver jag verkligen! Har varken orkat eller haft nån lust alls med motion och träning sen bröllopet, så nu lär man väl svälla snart och det gillas INTE!!

Jobbade igår och jag var så fruktansvärt trött och slut och hade omänskligt ont i ena knät innan jag var hemma, men idag känns det lite bättre iaf. Hoppas på att jag inte håller på att bli sjuk bara!!

Nä, nu ska jag ta rätt på min hund som skäller ut granngubben här! haha

    

Tack för alla fina kommentarer!!! Ni vet vilka ni är!



Av Lisa - 29 juni 2010 08:02

God Morgon! Känner mig trött idag och tanken på att jag ska jobba ikväll känns inte särskilt lockande. Men klockan är lite än, så jag hinner nog pigga på mig innan dess.

Har en del att stå i idag. Måste på banken, apoteket, pakethämtning (hoppas jag) och egentligen så måste jag ta blodprover, men som vanligt så skjuter jag på det... bara för att jag tycker så illa om det!

Fredrik jobbar idag också, så han har redan stuckit iväg.. Nellie skulle ju sova här inatt, men efter hon sett sina filmer, duschat och kvällsfikat så kom hon på när hon la sig i sängen att hon nog ville sova nere hos mormor istället. Haha. Men det hade vi nästan räknat med, men det var värt ett försök iaf!

Ha en bra dag, det ska jag försöka ha!  

  Man måste ju ha lite roliga bilder också.. haha.  Det roliga är att Fredrik ser sådär stolt och mallig ut där han sitter, hihi

Av Lisa - 28 juni 2010 21:53

Oj, nu ska jag försöka sammanfatta min dag i ord.. Så vi börjar väl från början. Klev upp kvart över sex och var så nervös så jag trodde att jag skulle avlida. Efter några timmars vankande av och an så promenerade jag och syster upp till frissan. Där knäckte vi champagne flaskan för att lugna mina nerver lite. Efter två och en halv timme så var jag färdig, så vi åkte och plockade upp blommorna och åkte ut till Sara&Magnus för omyte och fotografering! Vid det här laget var jag inte alls nervös längre. Alkoholen talar! Liiite pirrigt var det dock på vägen till vigselplatsen. Vetskapen om att alla stod där och väntade på att få se OSS fick hjärtat att hoppa en extra gång.

Allt gick bara helt perfekt! Humöret på topp! Kanonväder! Och inga oförutsedda problem.. Vigseln tog ca fem minuter och gissa om jag andades ut när det va klart!?

Sedan bestod dagen och kvällen av god mat, sång och musik, vin, öl, skratt och tårar. Precis som det ska vara på ett bröllop!

Jag kan lixom inte riktigt slita mig från gårdagen, jag är nog kvar där än!

Vi fick otroligt mycket kuvert gåvor av gästerna, så mycket så man nästan skämdes.. Man är ju lite fjantig av sig. Men jag kan säga en sak: Alla borde gifta sig! Det är en upplevelse ingen människa ska vara utan!


Av Lisa - 28 juni 2010 14:22

Ja här kommer ett litet cyber-tack 'tal' bara för att tala om att vi uppskattar all hjälp vi har fått i samband med bröllopet!


Vi vill tacka Sara&Susanne som har styrt upp hela kalaset och lagt ner sin själ i arbetet! Utan er hade det blivit korvgrillning ;)

Tack till Tobias som var vår duktiga fotograf genom hela dagen!!

Tack Malin Lind för proffesionell styling och några trevliga timmar på salong Hårtesten.

Tack till Emma som var brudens högra hand från morgon till kväll, och som sjöng så vackert så inte ett öga var torrt! Och Pappa som spelade!

Tack till Olivia, Emma A, Mormor och Farmor för bullar kakor och smörgåstårta. (okej, per var med på ett hörn också)

Ett tack till lilla Nellie som var vår söta brudnäbb och tog ansvaret över ringen för en stund!

Och tack till ALLA för era otroligt generösa gåvor och trevligt sällskap!


Vi har säkert glömt någon, men allas insatser gjorde tillsammans vår dag till en helt oförglömlig dag som vi alltid kommer att se tillbaka på med värme i hjärtat!

  

/ Brudparet

 

Av Lisa - 28 juni 2010 12:12

             

             

En oförglömlig dag!

Av Lisa - 27 juni 2010 13:49

en timme kvar till vigseln


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards