★ 399 gram ★

Alla inlägg under juni 2010

Av Lisa - 13 juni 2010 11:09

God Morgon Världen! Hade en trevlig kväll igår, med trevliga tjejer. Middag, vin och skitsnack på Toledo´s och sedan vidare till Hotell Appelberg. Jag hade ju planerat att gå hem efter vi ätit, men lite övertalning och ett par vinglas fick mig snabbt på andra tankar! Träffade en massa gamla klasskompisar eftersom det varit 10års återträff för min årskull på Valvet. Jag var ju inte där, men jag fick nog se dom flesta ändå, och det var riktigt roligt!

Men jag säger som jag alltid säger nu för tiden när jag varit ute:

Jag  börjar bli för gammal.. haha. Kan lixom inte förstå varför man inte släpper loss och har riktigt lika galet kul som när man var yngre. Men det är nog som Tina sa: Det var nog en HEL DEL mer alkohol inblandat då.. Ja, det var ju det. Man hade ju oftast stora minnesluckor och låg och spydde hela dagen efter. Ändå tyckte man att man hade haft skiiiit kul! 

idag är jag inte ens det minsta bakis! Vuxenpoäng till mig :)

Ja vi får väl se om det dyker upp nå bilder från kvällen sen. Hade ju ingen kamera jag, men andreea tog nog ett par bilder, så jag får sno dom från fejjan sen.

(Åt inget onyttigt på hela kvällen.. Men fick ju såklart i mig en hel del socker och kalorier ändå, av allt dricka. Men men. Nya friska tag idag!)

Puss på er  

   

2 veckor kvar

Av Lisa - 12 juni 2010 00:16

Slinker in med ett litet natt inlägg. Jag och Fredrik ligger och kollar på nån skräckis som går på 6an. Inte sådär superbra, men den går att titta på iaf.

Vi fick tag på skorna till F idag till slut! Mamma körde upp oss på Sko Time och där köpte han ett par skitsnygga skor! Så nu har jag äntligen fått se han i hela outfiten och han är såååå fin! (det betyder inte otur va?)

Jag var ju lite skeptisk när vi köpte kläderna.. Tyckte skjortan såg stor ut och jag tyckte byxorna var för långa osv, men jag hade fel! Det ser kanon snyggt ut och han matchar mig perfekt :)  Ååå vad jag längtar! Det enda jag behöver köpa nu är underkläder. BH har jag köpt, men självklart vill man ju har ett par nya fina trosor på sig också. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska kosta på mig att fixa naglarna, eller om jag bara ska måla och dekorera dom själv.. Vi får se..

Det är inte länge kvar nu. Måste boka in en dag med mamma och sara så vi kan åka iväg och börja handla lite inför festen. Lite dukar och dekorationer och sånt..

Jag trodde aldrig jag skulle gifta mig! Har alltid tyckt att det varit en onödig grej, nästan lite töntigt, och aldrig känt att jag själv skulle vilja stå där.'Inte min grej' har jag alltid sagt. Men jag antar att det enda som krävdes var att jag träffade Mr Right!

En del människor verkar söka efter en man bara för att få gifta sig, men då kan det nog lätt bli helt fel och väldigt förhastat och ogenomtänkt. Så har det verkligen inte varit för mig! Vi hittade varann av 'en slump'. Ingen av oss sökte efter kärleken, och nu efter snart tre år så känns det bara som att bröllop är den mest självklara grejjen! Det om nåt måste ju vara ett tecken på att man hittat den rätte!  Jag är så lycklig och glad att jag träffade Fredrik, och jag skulle aldrig kunna tänka mig att leva med någon annan! Det tog ju slut mellan oss ett tag och ärligt talat så trodde jag ALDRIG att vi skulle hitta tillbaka till varann. Jag gav upp helt och hållet. Men när vi sågs igen efter några månader så hade han förändrats, och jag kände det direkt då han steg in i rummet. Kanske hade jag också förändrats lite, vem vet. Men sedan den dagen har vi hållit ihop i vått och torrt, och vi fungerar så bra tillsammans. Vi bråkar aldrig, tjafsar inte om småsaker, vi känner varandra utan och innan, är inte svartsjuka och vi ger varandra frihet och respekt. Vad mer kan man önska sig?

Jag är lycklig  

Av Lisa - 11 juni 2010 18:42

                                         

Några av alla miljoner bilder jag har i bloggens bildarkiv

Av Lisa - 11 juni 2010 14:14

Då var även Fredriks outfit kirrad. Dock inte helt utan stora suckar och sura miner. (han AVSKYR att prova kläder, så jag fick minsann höra hur hemsk jag var som tvingade han att köpa dyra kläder hihi) Nu är det bara skorna som fattas.  Vi belönade oss med en GOOOOOD glass på lilla cafét efteråt! Det var för övrigt det godaste jag ätit på hela veckan. Kulglass: cheesecake/jordgubb -- banan/choklad och kola/caramell.. Gissa om jag njöt!

Men man får sona sina synder så nu har vi just kommit hem från en svett runda i skogen där man fick sig ett par myggbett dessutom. Livet är hårt!

Gissa vad jag INTE har gjort då? Men jag ska gå och göra det snart, måste bara vila en stund.. Apoteket såklart! Herre gud att det ska vara så jäkla svårt att gå in och ta en kölapp och köpa sig lite piller!!!


Nä, dax för kaffe, cigg, dusch och APOTEK!   

Av Lisa - 10 juni 2010 18:53

God kväll, verkligen god kväll! Har haft en kanondag med träning, sol, shopping och bad. Men mitt uppe i allt njutande så blir jag bara så jäkla slarvig. 'Glömmer' saker och skiter i saker bara för att det finns annat som är roligare. Men det går inte obemärkt förbi. Sitter här nu och har sån jäkla värk i fötterna så jag vill bara gråta!!

När jag skulle på stan idag så hade jag ju en lista på vad jag skulle göra och vad jag behövde köpa. Men jag köpte EN av grejjerna jag hade tänkt, och glömde resten och tyckte inte att vissa saker var så viktiga. Men är man sjuk och behöver mediciner så är det faktiskt så att man är så illa tvungen att stå i kön på apoteket hur tråkigt det än är! Jag vet inte om det är därför jag har värk, men förmodligen. Kortisonet var slut i morse och det är en av mina viktigaste mediciner. SKÄRPNING!! Imorgon går jag på apoteket det första jag gör på morgonen!! Dessutom måste jag ta blodprover också, för det var inte vad det borde vara på förra veckans prov. Verkligheten knackar på axeln!


För övrigt så har jag varit väldigt duktig på andra saker idag.. Frukost: Proteindrink. Lunch: Proteindrink. Middag: Proteindrink... Men jag måste erkänna att jag är liiite hungrig. Ska snart äta lite jordgubbar&keso som omväxling. Imorgon blir det iaf ETT mål mat (eller soppa) vi får se.

Missa inte Vampire Diaries & Fringe ikväll

  

Av Lisa - 10 juni 2010 15:51

woho! Har precis tagit årets första dopp! Såå skönt!

Av Lisa - 10 juni 2010 13:49

Jag använder ju oftast bara svart/vitt. Men nu tyckte jag att jag kunde förändra mig lite.. Så jag gick och köpte mig ett par ljusblå korta jeans, och (hör och häpna) ett blommigt linne!

    Lite ovanligt, men jag tyckte om linnet ändå! Men sen föll jag för det gamla vanliga och köpte en svart/vit klänning

  Jag är nöjd med mina inköp! Nu blir det lite solning!

  

Av Lisa - 10 juni 2010 11:59

Sol sol sol. Så idag njuter vi! Tog en lång promenad och nu blir det en tripp på stan för att inhandla fredriks bröllops outfit och lite annat smått och gott.

  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards