★ 399 gram ★

Alla inlägg under september 2009

Av Lisa - 30 september 2009 16:55

Ja tills skillnad från hur mina dagar vanligtvis ser ut, så har det varit två riktigt häktiska dagar nu.. Igår var det Sundsvallsresa och idag har det varit full rulle hela dan.

Gick upp till pappzen och hämtade lilla Nellie på förmiddan. Sedan blev det en tripp på stan och vi köpte lite leksaker åt henne. Man måste ju skämma bort henne när hon väl är här.

Sedan gick vi till farmor och farfar och fikade och satt och surrade en stund.. Och jag är så trött hela tiden men jag låssas att jag mår bra och är pigg och glad. Fake it til you make it!


Nu sitter vi här hemma och har hyrt tre filmer, ätit pizza och jag har städat, håller på att tvätta och renbäddar. Måste ju, för Nellie är allergisk och vi brukar ju ha vovven i sängen.. Rent ska det va!

Självklart så glömde jag att gå på apoteket när vi väl var på stan, så jag fick rusa iväg en gång till.. Men det måste ha blivit nåt fel när infektionskliniken skulle skicka elektroniskt recept, så det hade inte kommit.. suck.. Men det är ingen brådska med det heller så ja kan vänta.


Fick tag på en kanongrej på hälsobutiken också.. En kräm som ska hjälpa när det svider och kliar på huden. Men lakritsrot.. Och tamejfan den hjälpte faktiskt. Hur skönt och svalkande som helst!! Har bara tagit en allergitablett idag. Tänkte ta en till innan jag går och lägger mig, sen måste jag börja trappa ner med all den här skiten. Jag blir sååååå psycho av kortison så det finns ingen som anar vad som förssigår i mitt huvud!

Tur att jag känner det själv då så man inte åker in i nån psykos och tror att det är verklighet... haha.


Nä nu blir det Askungen sen en liten promenad i kvällssolen!  Puss o Krääääääääääm


Mina bilder och annat skojs hittar du på http://femalewickedness.blogspot.com

Av Lisa - 30 september 2009 10:13

Åååå om ni bara kunde känna min trötthet alltså! Du vet den där hemska tröttheten då man sitter upprätt men ögonen går i kors ändå.. Sååå trött är jag idag.

Men jag ska försöka pigga till mig lite, för vid ett tiden ska jag gå upp till pappzen och hämta nellie som ska va hos oss hela dan idag. Och förmodligen sova över också. Så jag måste försöka ta mig till affären innan, så man har nån mat hemma iaf.

Har sovit dåligt inatt som vanligt.. Gullfiber-kli över hela kroppen, och det är bara sååå irriterande. Jag blir på så dåligt humör så jag skulle kunna slå sönder hela lägenheten varje gång jag måste skutta upp ur sängen och sprattla med ben och armar!!

Jaja.. får kraftig ångest av kortisonet också, så vissa stunder vet jag inte om jag ska vika mig dubbel eller om jag ska bryta ihop och skrika rakt ut eller om jag bara ska falla i gråt.. En helt sjuk känsla. Men jag börjar med nedtrappningen idag, för jag kan inte må såhär!!


Nä bit ihop och gör det du ska nu Lisa så blir säkert allt jättebra!  Mmm..visst :P


Vissa dagar är som en trappa..man måste välja om man ska gå upp eller ner..

Av Lisa - 28 september 2009 18:28

Märks det att jag är datanörd idag eller? Hihi.. Men så kan det vara ibland.

Har nyss vare ute på en iskall promenad. Det var välbehövligt och jävligt skönt, för jag har slappat alldeles för länge nu och gått upp typ 3 kg.. Men ja ska inte vara för hård mot mig själv. Är ju faktiskt inte frisk och har dessutom fått öka på kortisondosen från 7,5 mg till 30mg... så jag kommer nog att se lite svullen ut ett tag framöver. Men det får väl vara så då.. I hate it! Men det är den medicinen jag måste äta och hellre lite plufsig med ett bättre fysiskt mående än att va lite smalare och må skit!

Fan jag börja bli nervös för läkarbesöket i sundsvall imorn.. Men de kommer gå bra! Ja har ju mamma med mig, som ett litet barn.. haha. Mamma hon följer alltid med på allt sånt där. Läkarbesök, möten och gud vet vad. Men det är faktiskt väldigt bra ibland eftersom jag är lite socialt handikappad och ibland har väldigt svårt att få fram vad jag vill säga.. Då står mamma där med pekpinnen!!  Annars kan jag ibland komma från ett möte, eller vad det nu kan vara precis lika frågande och undrande som innan jag gick dit. Då har jag mer suttit och koncentrerat mig på hur länge jag suttit där, när jag ska få gå därifrån och vilken stor näsa handläggaren hade.. Så kommer jag ut och minns ingenting av vad dom sagt och har glömt att frååga allt det viktigaste..   Så fungerar livet när man har ADHD mina vänner.. Inte alltid helt enkelt..

Men det har faktiskt börjat funka lite bättre allt  i mitt liv sedan jag började medicinera.. Men ändå inte så bra som jag skulle vilja.. och dessutom så känner jag ofta att medicinerna tar bort 'MIG'.. min personlighet lixom.. Jag är ju de där flamsiga yrvädret som skrattar åt allt och spexar hela tiden..  Men jag blir inte den människan när jag äter Ritalin.  Jag blir mer allvarlig och eftertänksam.. Kan ofta känna mig jävligt tråkig.. Men det är på gott och ont.  Vissa saker har jag fått bättre kontroll på.. och vissa saker saknar jag.. egenskaper hos mig själv alltså.

Men jag har själv halverat dosen för jag tycker det känns bättre då.. Så jag får behålla lite mera av mig själv och inte bli den där roboten som bara sitter och funderar hela tiden...


Nä en rök på det här... nu får det vara färdigbloggat för idag.  BYE

Av Lisa - 28 september 2009 16:13

Jag försöker och jag försöker och jag försöker, men jag kan inte låta bli!!  aaaaaaaaaaaaaahh  Det gååååår inte! Blir fan ett nervvrak snart. Kändes bra ett tag, men så somnade jag på soffan hos mamma och då var det ett helvete när jag vaknade igen... Fan fan fan..

Ja  det är nog egentligen ingen som vill läsa om min jävla konstiga nässelfeber som aldrig vill försvinna.. Men den är inte så osynlig för mig!! Den känns och den SYNS.. Inte fan kan eller vill jag visa mig ute nånstans.. Det går bara inte.. Men ändå måste jag åka till sundsvall imorn.. Damn it... 

Sååå nu har ja fått klaga lite också...  cu

Av Lisa - 28 september 2009 10:38

Det gick faktiskt riktigt smidigt! För första gången i tidernas historia så behövde jag inte vänta överhuvudtaget. Men däremot så fick jag inte någon riktigt lösning på problemet, men dom såg att det blivit nåt fel och skulle be min handläggare betala ut det som fattades, och om det var något som var oklart eller att det var nåt problem så skulle hon ringa upp mig.. Så jag HOPPAS det löser sig. Kan inte slappna av innan det är klart.

Sedan var det Umeåsamtalet.. Jag tackar gudarna att den där mottagningen finns, för dom bryr sig verkligen och dom tror inte att man hör av sig för skojs skull lixom.

Dom hade aldrig hört talas om att någon fått nässelutslag av cellgifterna förut, men det finns ju bed på biverkningslistan så hon satte genast igång och började skriva och ställa tusen frågor.

Sedan dröjde det inte länge förrän hon ringde upp igen med ytterligare frågor, och hon skulle prata med läkaren och höra av sig under dagen.  Skönt.

Imorgon bär det av till Sundsvall, och infektionskliniken.. Hoppas att man mår hyfsat okey så man kanske orkar gå en liten sväng på nån affär när man ändå är där lixom.


Jaja.. de blev mycke bloggande idag, men va fan.. Ibland brinner det i fingrarna så :P

Glöm inte kika in på http://femalewickedness.blogspot.com där ag lägger in alla mina bilder-.


^^


Av Lisa - 28 september 2009 07:52

Uppe med tuppen idag för en gångs skull. Sitter med Nellie och myser i soffan och kollar på barnprogram.. Laddar för att ringa försäkringskassan där man lär få sitta i kö i hundra år om man inte lyckas vara först.. Jag har fått 5500kr för lite i sjukpenning. FY FAN!! Man får så jävla ont i magen när sånt där händer. Vad är det för fel tro?? Jaja.. Hoppas att det löser sig iaf, för vem fan kan leva på 2900kr? De räcker ju inte ens till hyran ju!

Sen måste jag ringa umeå sjukhus och kolla om dom ha nånting att säga om mina hemska nässelutslag. Om det kanske har ngt med cellgiftsbehandlingen att göra. Jag måste ju få nån slags hjälp för så här kan jag ju inte ha det!

Har iaf sovit jäättegott inatt! Förutom att jag drömt en massa konstiga saker.. Om mina nära som har det väldigt jobbigt just nu..Jag vet precis vad ni går igenom båda två :(   Jag finns om jag behövs, det vet ni!


Nä nu öppnar dom telefonväxeln om två minuter så det är bäst man plockar upp luren och tar fram sin trevligaste röst... hm hm.. 

See ya latr

Av Lisa - 27 september 2009 21:39

Å nu blev det ännu en ångestfylld dag.. Inte bara pga en massa onödigt svullande. Även en mass andra skumma helt sjuka saker som bara gör mig så förbannad så jag bara vill spy åt alltihopa! Men man måste inse sin maktlöshet..


Sitter hos mamma och kika på kommisarien och havet.. Jävla skitfilmer egentligen  dubbat på det billigaste sättet haha.. Men man får bortse från det så blir det bättre.


Imorgon blir det en intensiv heldag med lilla Nellie så det är bäst man lägger sig tidigt ikväll :)


Sov gott.. Glöm dina bekymmer, imorgon kommer nya

Av Lisa - 27 september 2009 15:52

Tjenixen! Har haft en helvetesnatt som vanligt. Ingen sömn, bara en massa kliande och stickande och brinnande hud.. Börjar bli kraftigt less.. Just nu för stunden känns det ganska OK.. drog i mig ett par piller och för en gångs skull så känns det som om dom faktiskt hjälpte. (peppar peppar)


Alltså igår... Ni skulle bara veta vad vi hittade i ett gräddpaket!! Kolla in bilden på http://femalewickedness.blogspot.com.. helt sjukt snuskigt alltså.. Det är en benknota.. Ser ut som en rygg eller nackkota från ett väldigt litet djur. Typ en råtta kanske?! Fy fan säger jag bara.. Ja ska skicka den i ett brev till Milkko.. Då får man väl gratis mjölk i resten av livet eller nåt.. Haha.  Bilderna är lite suddiga (mobilkamera) men man ser ju typ vad det är iaf..


Är hemma en sväng nu iaf, medans mamma och Nellie är på bio.. Ja pallade inte följa med, men sen åker nog iaf jag tillbaka ut i skog och mark. Det är så skönt att vara där ute.. Så avslappnat och kravlöst på nåt vis. 


Till veckan mina kära vänner.. Då jävlar.!! Då ska vi köpa en ny TV :)  wehooo. Det blir nog en 50" tror jag.. Ska bli fett nice! Den kommer göra sig sååååå jävla bra i vårt livingroom :)    weeeeeeeeeeehoooooooo :)


Nä nu ska jag göra mig klar för avfärd till Kennel Haga.    C U Later alligator


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards