★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Leva med ADHD

Av Lisa - 28 september 2009 18:28

Märks det att jag är datanörd idag eller? Hihi.. Men så kan det vara ibland.

Har nyss vare ute på en iskall promenad. Det var välbehövligt och jävligt skönt, för jag har slappat alldeles för länge nu och gått upp typ 3 kg.. Men ja ska inte vara för hård mot mig själv. Är ju faktiskt inte frisk och har dessutom fått öka på kortisondosen från 7,5 mg till 30mg... så jag kommer nog att se lite svullen ut ett tag framöver. Men det får väl vara så då.. I hate it! Men det är den medicinen jag måste äta och hellre lite plufsig med ett bättre fysiskt mående än att va lite smalare och må skit!

Fan jag börja bli nervös för läkarbesöket i sundsvall imorn.. Men de kommer gå bra! Ja har ju mamma med mig, som ett litet barn.. haha. Mamma hon följer alltid med på allt sånt där. Läkarbesök, möten och gud vet vad. Men det är faktiskt väldigt bra ibland eftersom jag är lite socialt handikappad och ibland har väldigt svårt att få fram vad jag vill säga.. Då står mamma där med pekpinnen!!  Annars kan jag ibland komma från ett möte, eller vad det nu kan vara precis lika frågande och undrande som innan jag gick dit. Då har jag mer suttit och koncentrerat mig på hur länge jag suttit där, när jag ska få gå därifrån och vilken stor näsa handläggaren hade.. Så kommer jag ut och minns ingenting av vad dom sagt och har glömt att frååga allt det viktigaste..   Så fungerar livet när man har ADHD mina vänner.. Inte alltid helt enkelt..

Men det har faktiskt börjat funka lite bättre allt  i mitt liv sedan jag började medicinera.. Men ändå inte så bra som jag skulle vilja.. och dessutom så känner jag ofta att medicinerna tar bort 'MIG'.. min personlighet lixom.. Jag är ju de där flamsiga yrvädret som skrattar åt allt och spexar hela tiden..  Men jag blir inte den människan när jag äter Ritalin.  Jag blir mer allvarlig och eftertänksam.. Kan ofta känna mig jävligt tråkig.. Men det är på gott och ont.  Vissa saker har jag fått bättre kontroll på.. och vissa saker saknar jag.. egenskaper hos mig själv alltså.

Men jag har själv halverat dosen för jag tycker det känns bättre då.. Så jag får behålla lite mera av mig själv och inte bli den där roboten som bara sitter och funderar hela tiden...


Nä en rök på det här... nu får det vara färdigbloggat för idag.  BYE

 
 
Ingen bild

PP

28 september 2009 18:43

Hej känner igen mig väldigt väl i det du berättar. Skönt att vetga att man inte är ensam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards