★ 399 gram ★

Alla inlägg under mars 2009

Av Lisa - 7 mars 2009 10:33

Vad är det som händer när man saknar nån? Vad händer med hjärnan? vad händer med kroppen? Det måste vara en ganska kraftfull "känsla" egentligen, för den påverkar allt man gör.. Den kommer och går. Och den kan komma när som helst, var som helst och hur snabbt som helst. Man hinner inte ens blinka.

Och jag tror inte jag vet nån värre känsla än saknad. Det tomheten som känns det går inte ens att beskriva! Oftast stannar känslan tills jag pratat med nån om vad jag känner, eller om jag gråter.. För om jag bara sitter och tänker så blir det bara fel.

Personen man saknar blir plötsligt ett helgon. Man minns bara alla bra sidor och alla fina stunder och roliga minnen. Allt som var bra.. 

Det är nog det som är det värsta.

Hur som helst så saknar jag Fredrik. Jag vet att han inte är ett helgon dock. Men är inne i den här saknaden då jag bara kommer ihåg det som var bra... och då blir det jobbigt.      Ja sånt där typ är det enda man kommer ihåg..... Men jag ska nog ta mig igenom den här dagen levande också...  Tur att man inte kan dö av sorg i hjärtat.. För då hade min begravning varit för längesen....


Av Lisa - 7 mars 2009 10:03

Japp nu ha ja varit ute på en broarna runt- power walk. Fasen va skönt det var. Måste se till att det blir rutin igen som förr. Förut gick jah den svängen varje morgon kl nio.. Sen gick jag den på kvällen efter jobbet också.. (kanske lite överdrivet men)

Nä men det är ju skönt att börja dagen med motion och sen komma hem och äta frukost och dricka morgon kaffe :D


Drömde värsta mardrömmen inatt och vaknade av att ja grina som en liten unge.. snyft snyft.. Tur det va en dröm bara, men man känner sig ganska fånig när man vaknar .


Funderar på vad man ska ha på sig ikväll på krogen då... Tänker inte köpa nått nytt iaf, ja har så jäkla mycke kläder. Men ja har bara två garderober så det blir lixom lite svårt att hitta nåt när det är så fullt. Men jag ska nog lyckas hitta nåt bra tills ikväll :)


Jaja.. nu är de kaffedax..

Av Lisa - 7 mars 2009 08:59

Idag är ja fan vaken tidigt och känner mig pigg och feberfri :)

Så ja ska ut på en morgonpromenad nu hade ja tänkt.. Så man kommer igång ordentligt.

Sen lär man väl lägga sig och sova igen, så man orkar gå ut ikväll... för det är planen..

Är som en gammal kärring ju som måste sova middag för att orka med hela dgarna.. 

CU later

Av Lisa - 7 mars 2009 01:32

Sitter här hemma framför TVn och funderar på om ja ska gå och lägga mig. Har haft en massa folk här hela kvällen, men nu blev de tomt.

Fast ja känner mig inge trött konstigt nog.. Så man få väl sitta här och nattuggla en stund till innan man kryper ner i bingen.



Av Lisa - 6 mars 2009 18:43

Allt känns jävligt hopplöst just nu..åååå va less ja är. Har bråkat med Fedrik och då mår ja självklart dåligt. Men då ska såklart en massa "folk från förr" höra av sig i samma veva... Det blir bara för mycket. För det är lättare än nånsin att trilla dit när man är less och mår dåligt..

Men ja tänker låssas vara stark! Fake it tilīyou make it.

Känns säkert bättre om ett tag bara, men just nu försvann bara luften. Känns som det inte finns syre i luften jag andas.. Men jag ska rycka upp mig. Hur vet jag inte, men det ska gå på nåt vis...

Av Lisa - 6 mars 2009 17:14

Jag och Linn fick nå ryck och kom på att ja skulle posa i dom fulaste kläderna vi kunde hitta i garderoben.. och det resulterade i detta vackra vintermode för nästa år!! haha

Har shoppat lite idag oxå.. Ett par jeans och en tröja blev det. Fast jeansen börjar redan bli för stora.. Men efter en tvätt kanske dom sitter bra igen.

Nu ska ja lägga mig i badet och bubbla bort mina sorger.. Pratade nyss med fredrik  och det bränner lika mkt i hjärtat varje gång ja hör hans röst

så jag blir alldeles slut i både kropp och själ!!

Ett bad, mycke bubblor och en kall öl kanske hjälper för stunden.

Av Lisa - 6 mars 2009 15:37

Av Lisa - 6 mars 2009 11:34

Ok här kmr dagens låt. Har letat texten överallt, men hitta den inte. Så nu har jag suttit och skrivit av den själv, så det kan hända att kanske inte alla ord riktigt stämmer..


Thereīs something in the way cause I canīt breathe

thereīs something in the way cause i canīt see

everytime i try it feels so real

and all the time when you did walk away

and all the time you left me all alone in pain and sorrow

reaching out i hopeless longing

drained and stripped afraid uīll slip away

itīs ok if you want to go away and pretend like you donīt bother

All the lies that will make me go insane, iīll pretend like thereīs no other.

Itīs ok if you want to leave my side, Iīd hope that you would rather say to me

why wont you say to me

When i try to clear my mind of you, when iīm trying to ignore the truth

And all the things i do mess up my view

Whenever u did call me feeling blue

i wind up in intisepation, waiting wanting dreaming,

reaching out in hopeless longing.

Drained and stripped afraid uīll slip away

Itīs ok if you want to go away.......

itīs cold and lonely here tonight, i wish you were right by my side

and i am wondering where you are

itīs cold and lonely here tonight, iīll always have these acing scars

itīīs ok if you want to go away....


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards