★ 399 gram ★

Alla inlägg den 8 april 2013

Av Lisa - 8 april 2013 17:10

Jahapp, då har vi varit på Habben igen då.. Känns som att vi har backat ett par steg. Denise har blivit lite sne igen bara nu den senaste veckan. Konstigt att det försvann i flera månader och sen bara kom tillbaka sådär hux flux. Men jag får start med töjningsövningarna som vi fick hos sjukgymnasten förut. Det är ju inte så avancerat, men bara litegrann ett par gånger om dagen kan hjälpa mycket. 

Annars så går det framåt. Hon börjar fatta dom olika lekarna och leksakerna som vi provar. Som att lyfta av och lägga på lock på saker, förstå var ljuden kommer ifrån osv. Jag tror att hon lär sig rätt mycket bara av att leka själv också, det kan jag se när jag sitter i soffan och tittar på henne när hon leker på golvet. Hon utforskar och testar, känner och klämmer precis som man ska..

Skakningarna kanske har ett smband med det här med nacken.. Eftersom dom också blivit lite värre nu den senaste tiden.. Ja, hoppas verkligen att det är något som blir bättre ju starkare hon blir.. 

Kämpade i 2 timmar med att få henne att somna idag. Kvart över två somnade hon, och vi skulle vara på Habben klockan tre.. Väldigt lyckat.. haha. Så blir det ALLTID!! Hon känner säkert att jag är lite stressad eller nåt sånt. Det måste vara så.


Blir nog en tidig kväll för henne idag..

 

Favoritnallen i väntrummet!

Av Lisa - 8 april 2013 08:13

God Morgon! Gymmet avklarat tidigt idag. Blev dock ett väldigt kort pass på ca 30 minuter. Hade plutten med mig och hon gillade inte riktigt att inte ha min fulla uppmärksamhet om man säger så...  Kände att jag var tvungen att träna på morgonen idag, för det är lite fullt upp sen..

TRODDE JAG!!! Precis nu när jag sitter och skriver så ringer dom från tandläkarhuset och säger att jag inte kan komma för tandläkaren har fått magsjuka!! suck!! åååååååå! Då hade ja ju kunnat träna lite senare ändå.. Och så får jag stå ut med min tandvärk och min trasiga vassa tand lite till... jaja, sånt är livet.

Sen blir det ett besök på Habben.. Mera träning för fisen.. Och jag har knappt gjort nåt av det jag fick i uppgift att göra.. Typiskt mig!! Jag bara skjuter på allt hela tiden och tänker att jag gör det imorgon eller sen, och sen försvinner det ur huvet och jag gör nåt annat istället..

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards