★ 399 gram ★

Alla inlägg den 5 april 2013

Av Lisa - 5 april 2013 19:12

Usch och fy!! Såg precis en video på facebook med en mamma som sitter på sängen och slår sitt gråtande barn! Hon slår barnet hårt i huvet med en kudde, nyper barnet i benen och armarna, klappar till barnet med handflatan i ansiktet. Alltså jag blev helt förstörd!! Filmen var säkert 5 minuter lång och hon bara slår och slår ochbebisen kryper gråtande mot henne och hon bara SLÅR!! Som tur är så vet man att videon användes som bevis för att få in henne i fängelse för barnmisshandel, men ändå!!!! Tänk va mycket sånt där som händer bakom stängda dörrar!

Jag ska slänga mig i soffan nu och se en film och ta ett glas vin. Denise sover sedan en timme tillbaks. Hon var helt slut efter att ha busat med lilla Axel och sedan vägrat sova middag. Hon somnade ovaggad, fast inte utan ett litet vredesutbrott innan. Behövde bara lägga henne i sängen och stryka henne på pannan tre gånger sen sov hon.

 

Av Lisa - 5 april 2013 08:40

Aj aj aj!! Jag bet sönder en tand igår, så jag blev lite smått less!  Det lossnade en stor bit och jag fick inte tid hos tandläkaren förrän på Måndag.. suck! Halva skallen värker ju!! 

Denise däremot.. Hon har sovit i över 13 timmar i sträck inatt.. Tror aldrig hon sovit till halv åtta förut och särskilt inte när hon lagt sig vid sextiden. Men då var hon faktiskt väldigt trött och hängig igår. Hon var inte riktigt sig själv. Men idag känner jag igen henne! Hon var nog bara lite trött..

Nu ska vi nog bege oss mot öppna förskolan.. Om det nu inte är påsklov där. Det lär väl visa sig när vi kommer dit.



Ska fortsätta tycka synd om mig själv en stund bara.. Aj aj aj.. Tandvärk gör mig inte till en trevlig prinsessa direkt.. :P


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards