★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

Skräckafton med lyckligt slut!

Av Lisa - 4 januari 2013 11:13

Ja, gårdagen kunde ju ha slutat roligare faktiskt.. Denise fick lite feber på kvällen och jag gav henne en ipren innan hon fick lägga sig och sova. Vi satt och tittade på film i vardagsrummet när jag hör att hon ligger och gnyr och låter där inne, så jag gick in och tittade. Där låg hon och ryckte och vred kroppen i konstiga vinklar och hade ögonen öppna med verkade ändå inte vaken, så jag försökte få kontakt med henne, men det gick inte. Jag tog upp henne i famnen och gick omkring med henne lite och hon tryckte sig krampaktigt mot mig och ryckte och skakade i hela kroppen. Jag blev skiträdd och satte mig i soffan och höll henne så att jag skulle se ansiktet och såg då att läpparna var mörkblå och hon hade en panikartad blick.. Självklart så fick jag inte igång saturationsmätaren och stressen bara växte, men jag flödade syrgas och ringde en ambulans. TUR att jag inte var ensam hemma alltså, för då vet jag inte riktigt hur jag skulle ha gjort. Jag hade ju inte vågat släppa henne ur sikte!! Samtidigt som jag var tvungen att riva ur en hel grderob för att få fram syrgastuben och hitta alla slangar och grejjer!

Ambulansen var här på ett par minuter och Denise blev ganska snabbt bättre när hon fått ha syrgasen en stund, men hon var väldigt slapp och apatisk. Alla prover såg bra ut, men hon hade fortfarande samma temp även fast hon fått ipren, så hon fick en alvedon också.. Hon fick ligga med övervakning en stund och allt såg bra ut och vi kunde ta bort syrgasen. Sen fick vi åka hem!! Vet inte riktigt vad det var som hände egentligen, men eftersom hon blev pigg och eftersom jag har övervakning hemma också så kunde vi åka tillbaka hem.

Kändes som om jag sprungit ett maraton eller varit vaken i en vecka typ när vi kom hem igen.. Man biter liksom ihop ganska bra när det händer sånt här. Jag är ju inte en sån som blir hysterisk  och skriker och springer omkring, utan jag blir ganska sansad,( kanske lite väl sansad).. Men egentligen så vill man ju bara skrika rakt ut och gråta hysteriskt. En liten skvätt grät jag nog medans vi väntade på ambulansen då man hann stanna upp och tänka lite..   Det blev en lång sovmorgon idag för oss allihopa!


Nu ska vi snart upp och träffa doktorn en sväng igen och kolla så att allt är okej!

 

Skitunge! Man får inte skrämma oss sådär!

 
 
Frida

Frida

4 januari 2013 12:01

Åh fy vad obehagligt!!!
Kan det vara feberkramper som hon fick?
Vilken otrolig tur att allt gick bra till sist.
Hoppas alla prover är ok och att det inte händer igen.
Kram!

http://fairfriday.blogspot.com

 
Cissi

Cissi

4 januari 2013 12:05

Usch vad otäckt, men det kanske bara var en feberkramp. Vet att grannens tjej haft nåt liknande och hon är född i vecka 40.

http://cissidilnotsmith.blogspot.se

 
Cissi

Cissi

4 januari 2013 12:06

Vad skönt att hon mår bättre nu!

http://cissidilnotsmith.blogspot.se

 
Cecilia

Cecilia

4 januari 2013 12:35

Usch vilken upplevelse jag ryser bara jag läser kan bara tänka mig hur du som mamma kände precis i den stunden.. Hoppas att allt var bra hos doktorn och att det kanske bara var vanlig feberkramp..

Kram

http://sandpapper.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

4 januari 2013 13:09

Det låter som feberkramp! Otäckt! :(

 
Ingen bild

Linda

4 januari 2013 13:58

Stötte kramar till dig. Förstår att du blev rädd, men du hade ändå sinnes närvaro att agera helt rätt. Ta med dig det från denna händelse.

 
Ingen bild

Anna, neosköterska

4 januari 2013 14:10

Låter som en feberkramp.
Ser mer otäckt ut än att det är farligt.
Dom kommer oftast vid en hastig tempstegring.
Kram

 
Mari

Mari

5 januari 2013 18:13

Feberkramp? Har en son som har det, född i v.33 första krampen kom då han var ca 15 mån. höll i sig mer eller mindre i 45min. inlagda 5dagar observation osv men konstaterades feberkramp. efter det har han haft ca var 6:e mån (5 gånger totalt). med en ökning för att inte ha haft någon på 8mån. själv går jag och väntar in på nästa gång men han har inte varit sjuk på så länge. Och i vårat fall får han feber helt plötsligt, febernedsättande fungerar inte. hög feber såsom 39,5 och över. Sist hade han även feberfrossa. Och det kommer oftast i samband när han är lugn dvs innan han somnar eller precis vaknat. Vi har fått kramplösande utskrivet. och när ambulansen kommer och tar hans temp kan den ligga runt 38.

http://mixan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards