★ 399 gram ★

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Lisa - 31 januari 2013 19:04

Sitter här i soffan och myser med ett glas vin! Har städat och skruvat och grejjat hela eftermiddan här och flyttat och ändrat lite småsaker och så..  Blev riktigt nöjd med min nya taklampa! (som vanligt: mobilbilder även fast jag har en bra kamera, suck)

 

         

Känns alltid lite mysigare när man har ändrat lite hemma, även om det inte är några drastiska förändringar.. 


Är det nånting jag tycker är jobbigt med att vara ensamstående så är det just kvällarna.

En kväll som den här till exempel. Denise somnar tidigt. Hon la sig runt sex, och jag kommer på att jag har slut på en del grejjer som jag hade behövt handla.. Hur kul är det att kliva upp och inte få sitt morgonkaffe liksom? Och barnmat har jag inte heller köpt. (jävla slarv) Man tar sig ju ingenstans och det är såååå frustrerande. Nu är det ju tur att jag har folk jag kan ringa och be om hjälp om det krisar, men jag är ju lite dålig på att utnyttja folk.. Jag ber om hjälp och barnvakt bara när det känns nödvändigt och gillar inte att nöta på mina nära och kära.. Fast egentligen så vet jag ju att alla tycker att det mest är roligt att få låna Denise ibland, men det känns ändå jobbigt varje gång man ska fråga nån.. Löjligt!

Jag tror att Denise har börjat drömma mardrömmar! Hon vaknar ofta efter hon sovit en stund och skriker rakt ut ungefär som om nån stuckit en kniv i henne. Sen när man kommer in och tittar till henne så sover hon.. Oroligt, men hon sover iaf... Lilla stumpan! Snart, snart, snart så kryper hon nog omkring här hemma och ställer till med en massa otyg. Hon är VERKLIGEN på språng!

 

Tänker mycket på framtiden och hur man ska få ihop allt.. Hur det ska bli med allt och vad man ska göra. Jag vet att man inte kan staka ut allting och inget blir ju så som man tror ändå och framförallt så är det ingen ide´att oroa sig och ha ångest över saker som ligger flera månader/år framåt..

Jag vill ju att min lilla skrutt ska ha det allra bästa och få det bästa livet man kan ha, men ofta så tvivlar jag på att jag kan ge henne det.. Helt onödiga och dumma tankar egentligen, det vet jag. Men dom finns där ändå och det stör mig!  Man vill liksom så gärna göra allting rätt och är rädd att göra något galet... 


Av Lisa - 31 januari 2013 12:41

Redan Torsdag? Var tog den här veckan vägen egentligen? Snart helg igen.. Inte för att helgerna och veckorna skiljer sig särskilt mycket för min del, men ändå..


Morgonen har bestått av TRÄNING i vanlig ordning. Ben-dag idag och då blir man alltid lite extra trött och slut, så det var med tunga steg jag hämtade Fisen hos mamma och lastade in henne i bilen efter passet.

Nu har jag kockat i köket ett par timmar. Gillar att fixa mat så att det finns färdigt i nån dag framåt eftersom jag egentligen inte alls tycker om att laga mat.. Har mina perioder och just nu har jag en period då jag helst bara tar nånting som inte behöver lagas, och då blir det inte riktigt bra tyvärr..

Fint väder idag och man vill helst bara vara ute! Synd då att man har en barnvagn som är näst intill omöjlig att dra i snön.. 

Fick en remiss till Habiliteringen igår. Så nu ska Denise börja gå där istället för att gå på alla olika mottagningar hela tiden. Känns bra faktiskt, och doktorn har vi träffat förut, det är bara alla andra som blir nya ansikten.

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards