★ 399 gram ★

Alla inlägg under juli 2012

Av Lisa - 31 juli 2012 19:34

God Afton! Sitter här med en gnällig liten tjej i soffan. Dricker en kopp te och har precis varit ute på en långprommis med både gubbe och vagn.

Denise satsar nog på att bli en tjockis hon.. Idag iaf! Hon brukar ju äta ganska små mängder och när jag blandar till 90ml välling så äter hon oftast bara ca 60-70. Men tidigt imorse (05.30) så svepte hon alltihop, och hon hade nog kunnat äta ännu mer!! 08.00: En hel prtion gröt + 15 ml kall välling, 10.30: 70ml, 12.30 90ml,  15.30: en halv burk kalops+morotsjuice, 18.00: en hel portion gröt+morotsjuice.. .  Antar att hon kommer vilja ha en flarra välling om ett par timmar igen. Lika bra att man blandar mer nu då kanske, om hon ska hålla på så här! Är så glad att hon äter med sån aptit!!

   Glad mamma!!


Ikväll tänker jag sova tidigt! Är så jäkla trött efter en vaken natt så jag kände mig helt drogad imorse. Imorgon står läkarbesök på agendan, för lillan och så kommer äntligen mattläggarna hit och lägger golvet i hallen!

Av Lisa - 31 juli 2012 08:52

En badbalja kan användas tillannat ön bara badning!

Av Lisa - 30 juli 2012 22:26

Slänger upp fötterna i soffan och lutar mig tillbaka! Härligt trött i benen efter ett roligt step pass! Nästa gång sitter nog koreografin perfekt!


Nisen har haft en bättre dag idag än igår iaf.. Men hon är fortfarande inte den där nöjda glada lilla tösen som vi är vana vid. Lill snuttan min!


Just nu känner jag mig lite småless av olika anledningar.. Några av anledningarna är att jag inte kan komma i ordning här hemma!!! Väntar fortfarande på mattläggare och på att bovärden ska bli anträffbar så vi kan diskutera tapeter.. Har ine hängt upp en enda grej på väggarna och hallen ser fördjävlig ut!

Har iaf beställt lite grejjer till Denises rum som förhoppningsvis kommer nästa vecka.. Det rummet är det ju iaf ingen brådska med eftersom hon sover inne hos mig, så där kan jag påta på i lugn och ro!


Inatt hade stumpan lite syrgas faktiskt.. Men ärligt talat så tror jag att det var proben som satt illa.. För det blev likadant nu när jag la henne, och när jag av ren vana tänkte koppla på gasen så kom jag på att jag nog ska prova att sätta proben på höger stortå först, och vips så sover hon sött med 93 i saturation..


Imorgon kanske det blir en liten tripp till Övik.. Vi får se. Behöver dit och hämta lite grejer, kolla posten osv..  


   

Dagens Decker brudar!

Av Lisa - 30 juli 2012 12:16

Vikt: 5090 g

Längd: 58 cm

Huvudomf: 38cm

 


Trodde faktiskt att hon vägde mer än så.. Men det kan vara för att jag har gått omkring och trott att sist hon vägdes (för ca tre veckor sedan) så vägde hon 4900, fast i själva verket så vägde hon då 4790..  Så hon har ju ändå ökat 100 gram/veckan och det får man nog nöja sig med. Hon är fortfarande en liten miniskrutt, men hon följer sin egen kurva, och även om den kurvan ligger ett par hopp under "normalkurvan" så är vi nöjda! 

Vad är det för skitväder idag då? Spöregn och man blir ju sur som en disktrasa bara av att titta ut genom fönstret.. Vi som skulle ut till en stuga och äta surströmming (läs: titta på andra som äter surströming).. Det känns inte så lockande idag faktiskt. Nä, vi stannar hemma!


Ikväll blir det ett step pass för min del. Får se vad ryggen säger, men efter senaste body pump passet så fick jag så fruktansvärt ont så det känns som att jag måste prova nåt annat.. Det brukar ju dunka och värka ända fram i bröstet när pulsen stiger, men vi får se.. Idag känns det ganska okej, och natten har varit smärtfri UTAN tabletter! Kors i taket!


Förresten! Ni har väl inte missat att jag auktionerar ut min Snuza Halo på tradera?? Auktionen avslutas imorgon! Ni hittar den HÄR


Av Lisa - 29 juli 2012 20:19

Näe, den här dagen glömmer vi och går vidare! Denise har verkligen inte haft en bra dag idag. Missnöjd, gnällig, ledsen, orolig. Funderar på vad som är fel. Kände lite med fingret i munnen på henne och det känns faktiskt ganska hårt där framme. Nu har ju inte jag känt förut (dumt av mig) så jag har inget att jämföra med, men jag skulle nästan vilja tro att det är nånting på gång. Särskilt på nederdelen, där kändes det hårt och lite svullet.

Jag gav iaf lillan en ipren supp för en timme sen, en tallrik gröt, ett gäng med pussar och bums i säng. Nu sover hon som en stock. Hon har ju varit vaken i stort sett hela dagen stackarn.

Hur märker/märkte ni på era bebisar när tänderna började komma?? Denise biter otroligt mycket på fingrarna, dregglar mer än vanligt och är väldigt missnöjd. Finns det annat man kan kolla efter?

Imorgon ska vi iaf på BVC så jag kanske får en del svar där. Ska även be dom kolla lite på hennes hud. Jag tycker hon har blivit mer narig och fått lite eksem i böjvecken! Det kanske kliar, det kanske är därför hon är ledsen, vem vet?


Hur som helst: Missnöjd bebis = missnöjd mamma! Hoppas på en bättre dag imorgon!


Av Lisa - 29 juli 2012 18:14

Mammas ilskna lilla docka som inte alls är glad idag!

Av Lisa - 29 juli 2012 15:31

Denise har nog hamnat i en ny fas.. Idag!! Hon blir helt förtvivlad och gråter hysteriskt när någon annan än jag eller Fredrik tittar på henne. Hon är super rädd för min bror och hans tjej och ingen av dom får ta i henne. Helt plötsligt bara. Stackars lillan, hon gråter som aldrig förr och ser sådär uppriktigt ledsen och förtvivlad ut!

Igår hade vi trevligt iaf! Det känns idag. Dunk dunk i skallen. Det blev en hel del vin för min del.. Fredrik fick vara chaufför och förste barn passare medans jag och Annika snackade skit och hade trevligt.  Tyvärr så började det spöregna så vi blev ite så långvariga i parken. Vi fick åka hem och sitta hemma och surra istället!

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards