★ 399 gram ★

Alla inlägg under juli 2012

Av Lisa - 21 juli 2012 15:50

 

Min lilla vackra prinsessa!! Kunde inte ha fått en snällare unge tror jag. Ja tror jag går och lägger mig och sover bredvid henne en stund i väntan på grilltajm!

Av Lisa - 21 juli 2012 09:11

Dax för frukost

Jag kan lova att 20 minuter senare var hela Nisen vit av gröt och det fick bli ett litet premiärbad i nya lägenheten för hennes del! Nu luktar hon som en riktig mysbebis och ligger på golvet och snackar med getingarna i babygymmet.

Vi åkte till stugan igår och hälsade på släkten. Kom väl hem runt elva och när jag lagt lillan så fick jag ett ryck och började färga håret och sen städa, och städa och städa och städa. Kom väl i säng efter två nån gång skulle jag tro. 

Nu blir det kaffe och kanske en morgonprommis i solskenet!

Av Lisa - 20 juli 2012 18:58

En ledsen liten somnade som en stock efter bara ett par minuter i bilen! Vi drar låååågt ut i skogen över kvällen och umgås lite med myggen och släkten :)

Av Lisa - 20 juli 2012 07:02

Jasså är det Fredag idag? Jag har helt tappat kollen på dagarna. Men det känns ändå som att det jag har mest lust med att göra i helgen är att sova! Har fått dåligt med sömn ett tag nu och det har varit fullt upp, så ikväll känner jag mest för ett glas vin hemma i soffan och kanske kanske kanske en godispåse.. Fast vi får se om jag är sugen. Känns så onödigt att fuska om man inte är RIKTGIGT sugen. Håller jag mig tills på Söndag så har jag klarat 3 veckor utan kolhydrater och socker. Det enda jag ätit är mörk choklad som inte var tillräckligt mörk (hehe 70% med cocos, HUR god som helst) Annars har jag varit strikt. Väldigt olikt mig, men suget finns helt enkelt inte just nu, och jag kan säga att jag är jävligt förvånad! 

Min lilla mysbebis har sovit hos mig i sängen inatt.. hmm.. Kan hända att det kommer att bli en vana för det är ju inte helt omysigt att ha en liten bebbe i sängen! Men huvudsaken hon somnar i sin egen säng, sen kan hon få komma till mig om hon vaknar på natten!


Nu ska jag stappla mig till köket med mina värkande muskler och ta mig lite kaffe!


Vad gör ni i helgen?   

      

 

*en liten grej som jag vill påminna om är att här i min blogg så skriver jag och delar med mig kanske av 10% av mitt liv och allt som händer, allt jag känner och allt runt omkring.  Vissa saker skriver man inte om och vissa saker behåller man för sig själv.  "döm ingen förrän du gått en mil i dennes skor" är ett bra uttryck tycker jag.och fortfarande så godkänner jag inte kommentarer som är otrevliga eller onödiga, så den som inte har något trevligt att säga beöver inte göra sig mödan att skriva nånting alls.

 


Av Lisa - 19 juli 2012 22:07

Mör i kroppen?? Njaaaa, lite kanske! Eller MYCKET! Har genomfört mitt första Body Pump pass på väääldigt länge. Körde väl 3-4 pass på IKSU när vi låg uppe i Umeå kanske i Januari eller nåt, men sen har musklerna fått vila. Så jag vet vad jag har att vänta i några dagar nu. Aj aj aj. Men det gör inget. Täningsvärk är bra värk!

Denise fick vara hos Morfar&Anna medans jag gick iväg och tränade. Kunde faktiskt koppla bort (nästan) all oro och bara träna och fokusera på det. Fast självklart hade jag telefonen inom syn och räckhåll hela tiden. Man vet aldrig.. 

Har plockat och donat här nu på kvällskvisten och nu har jag fått in alla kläder i garderoben och alla flyttlådor är tomma.. Men jag upptäcker mer och mer saker som fattas. Vet inte om jag har glömt några säckar med kläder eller om jag kanske råkat ta ner dom i källaren, men jag saknar en hel del.. Saknar även mina gitarrer och min cykel, men dom fick helt enkelt inte plats.

Det här är nog den mest påfrestande flytten jag varit med om. Inte fysiskt. Men det är bara såååå jobbigt och allt känns som ett enda virrvarr. Inget är i sin ordning och allt känns bara kaos och helkonstigt. Ibland känns det som om jag är i en annan värld. Som om jag står utanför min egen kropp och tittar på vad som händer. Det blir ofta så när det blir för mycket.

Denise mår bra iaf och hon sover så gott i sin säng. Hon sover i mitt rum än så länge, men tills hon blivit så pass stor så att hon har nytta av sitt eget rum så ska jag pimpa och grejja där inne så det blir ett riktigt litet baby paradis!


Nu blir det snart sängen.. Fick c:a 2,5 timmes sömn inatt, så krafterna börjar sina nu.... znaaaaaark!


Imorgon ska jag börja ge Denise Baby Semp.. Blandat med infatrini då såklart, men nu är det dax.. Hoppas magen tål det, men om den inte gör det så gråter jag inte för det.. Specialmaten är ju så mycke billigare  så vi kan gärna ha kvar den  

Av Lisa - 19 juli 2012 09:52

Bisen åker stortjej vagn idag

Av Lisa - 18 juli 2012 23:25

Ja då sitter man här då i sin egen soffa, med fötterna på sitt eget vardagsrumsbord och tittar på sin egen TV, i sin egen lilla lya! Allt känns lite sådär konstigt. Vet inte var jag har nånting och det känns absolut inte som hemma. 

Men vi har kommit en bra bit ikväll. Syrran stannade kvar och hjälpte mig ända tills för nån timme sedan, så sovrummet är okej, och det mesta är inplockat i skåpen i köket och så. Det är mest bara alla våra kläder som måste sorteras och grejjas med nu.

Självklart så glämde jag en del viktiga saker.. Tex fästena till gardinstängerna, och foten till TVn.. Så nu står tvn på svå frigolitkuber som låg i kartongen. Skitsnyggt! Men jag tror vi kommer att trivas här. Det känns så redan nu även fast allt inte är så som jag vill ha det.  Man behöver inte få allt gjort på en gång. Hallen och badrummet står först i kö på att få sig en renovering. Tapeterna är inte lika akut, så det kan jag nog vänta med ett tag utan att dö!

Kroppen känns mör och ryggen värker! Nu ska jag ta mig en låååång varm dusch (utan draperi) och sen ska jag gosa ner mig i sängen! 


Tack Pappa, Anna, Olivia, Emma, Mamma och Nellie för hjälpen! (och grabbarna också)

  

Av Lisa - 18 juli 2012 17:52

Efter många droppar svett och många vändor i trappen så är vi äntligen på väg mot Sollefteå med flyttlasset!
Denise är lite less på att åka bil så jag köpte en flaska med päron juice som hon fick smaska på. De va gott tyckte Nisen! Bye bye övik säger vi nu!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards