★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Stackars liten

Av Lisa - 25 april 2012 11:41

Det är inte lätt att vara nyopererad! Mammas lilla hjärta...

Just idag känner jag mig lite bitter på livet.. Man tittar på Facebook och läser bloggar och ser hur alla andra kommer med sina glada uppdateringar, hittar på roliga saker med familj och vänner, har roliga framtidsplaner och lever livet! Det känns som att jag inte har levt på ett halvår. Hela livet står på standby och man har inte vågat tänka längre fram än imorgon. Men nu måste man börja planera för framtiden och tänka framåt.. Det blir en omställning bara det. Helt plötsligt ska jag försöka planera framtiden.. Framtiden som har varit ett förbjudet ord, en förbjuden tanke under en så lång tid. Hur gör man??? Ja, det är många bitar som ska falla på plats nu, men det allra viktigaste är att jag kommer ihåg att hela tiden tänka på vad som blir bäst för Denise, och hur jag behöver göra för att må bra och orka ta hand om henne. Allt annat kan vänta. Allt annat spelar lite mindre roll just nu. 

 
 
Ingen bild

Sofia

25 april 2012 11:54

Åh vilka härliga michelinvalkar hon fått sötnosen :)

Lisa

25 april 2012 12:15

hihi, ja hon är en riktig liten knubbis

 
Ingen bild

Josefine-mamma till prematurkille

25 april 2012 12:23

Aaw pluttan då

 
Ingen bild

Helena

25 april 2012 12:27

Åh va underbart att operationen gått bra!

Har ju själv en son som lagt ner stomi och de första dygnen är inte roliga :( Uppblåst och ont i magen, tills tarmarna kommer igång! För oss gav de till slut EDA (för att han skulle slippa ha så ont och slippa morfinet). Hoppas hennes tarmar kommer igång fort. Det brukar ju kunna gå jättesmidigt, men det är nog bra att va liite beredd på att det KAN ta några dagar, utan att ni behöver få panik!

Styrkekramar till er och er lilla sessa

 
Ingen bild

M.P - mamma till 2 prematurer -07,-12

25 april 2012 12:49

Åh vilka härliga lår hon har fått då :)
Skönt att op. gått bra. Håller tummarna att allt snart kommer igång.. Har själv en liten kille här hemma med magknip o nästan förstoppning :( mindre kul men det är bara att bita ihop..

Men som du själv skrev lättare med magknip än stomi..

Lycka till o det här fixar du Denise ;) heja heja!!

 
Ingen bild

Monica

25 april 2012 13:22

En liten rulta har hon blivit! Så söt och go! Bra att du inser att du måste tänka på dig själv också, mitt i allt!

 
Ingen bild

Yvonne Kvant

25 april 2012 13:42

Hej på er godingar!
Så härligt att se att där är liv i tösabiten. Liten rulta har det blivit av detta lilla knyte. Hon väger väl snart tre kilo mer än det var från början, det är inte klokt vad tiden går. Hoppas att allt bara blir till det bättre. Kram skickar varma tankar till er alla.

Lisa

25 april 2012 16:45

hon väger 3650 :)

 
Mitt liv som pappa till Elias

Mitt liv som pappa till Elias

25 april 2012 14:34

Otroligt söt unge du har, roligt att det har gått bra för honom fast han är född i vecka 23.

Följ gärna min blogg där jag bloggar om vardagen som ensamstående pappa till en son på 18månader.

Med vänliga hälsningar
Emil

http://mittlivsompappa.bloggplatsen.se

 
mia

mia

25 april 2012 14:55

Hon är jätte fin och du är jättestark.... styrkekramar....

http://www.olhed.wordpress.com

 
Zarah - mamma och gravid med nr 2

Zarah - mamma och gravid med nr 2

25 april 2012 18:33

Hon är så söt och du är så otroligt stark! Jag har själv problem med att hela tiden oroa mig för saker och att tänka mer negtivt än jag borde, men du hjälper mig med dina ord och hur du tänker. Kram på er

http://zaraholine.blogspot.com

Lisa

25 april 2012 22:19

Kul att jag kan hjälpa någon med mina tankar och funderingar

 
Lotta

Lotta

25 april 2012 18:57

Lillgumman då. Hoppas att dagen har gått bra.

Hur har det varit att träffa personalen på 4:an igen? De måste ju tycka att Denise blivit hur stor som helst :)

http://knyte.wordpress.com

Lisa

25 april 2012 22:18

Ja dom tycker hon har blivit en riktig knubbis! Och jag är en stolt mamma som gärna visar upp min plutt för all personal. Det är ju trots allt deras förtjänst att hon är där hon är idag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards