★ 399 gram ★

Alla inlägg under maj 2012

Av Lisa - 31 maj 2012 19:41

Upptäcktsfärd!! Tog en snabbsväng till Sollefteå och skjutsade hem "moppron" ! 

 
Av Lisa - 31 maj 2012 13:20

Idag är en sån där dag.. Idag är jag sådär blödig och känslosam. Satt nyss med en nyvaken och nyäten Denise i famnen. Vände henne mot mig och fick världens finaste leende och tror ni inte att jag började gråta? Jag blir lika chockad varje gång jag får sånna starka känslor, för jag har aldrig varit sån förut. Jag grät och talade om för Denise vilken liten mirakelbebis hon är och att jag hoppas att hon aldrig mer ska behöva ha ont och gå igenom en massa jobbigheter. Jag berättade även för henne att hon har en skyddsängel någonstans där ute som kommer att fortsätta titta till henne.. Gud va löjlig jag är! Haha. Är det så här man blir när man blir mamma?? Jag är bara så tacksam för att vi bor i Sverige och att det finns sånna duktiga läkare! Tacksam att allt har "klaffat" på nåt märkligt vis även i dom mest kritiska situationerna. Det är inte alla som har sån "tur" som vi har haft och det är inte alla bebisar som orkar kämpa så hårt, och det är sorgligt. Det var meningen att Denise skulle finnas, så är det bara. Det har hon visat om och om igen när jag har suttit bredvid och tappat hoppet och begravt henne i tankarna. Lilla älskade Mirakel unge!!!

Vi har varit på promenad idag. Även varit en sväng på stan och uträttat lite ärenden och köpt lite nödvändigheter.. Denise smällde nyss i sig hela 110ml välling.. Hon brukar äta 75ml så nu får vi se om hon får ont i magen.. Mest troligt så lär hon nog hålla sig mätt i 4 timmar nu (om jag har tur) Kanske att vi kan börja ät var fjärde timme nu?? Hon börjar ju bli stora tjejen ju!


Nä nu är det kaffe för mammzen och tupplur för dottern!

 

Av Lisa - 31 maj 2012 06:22

     

Världens bästa bebis!  

Fick vara lite fotomodell igår.. Men det är ju något fel på uppladdningsverktyget på den här sidan så det går bara att ladda upp bilder en och en direkt i inläggen..hmm.. Jaja, det går ju det också. Denise var iaf världens lugnaste och snällaste lilla skrutt hela dagen igår. Hon måste ha mått väldigt bra. Grinade typ en enda gång på hela dagen, sov ganska mycket och låg läääänge helt nöjd och kikade i sitt rosa babygym. Hon grinade inte ens när jag tog upp henne ur badet, och DET hör inte till vanligheten. Inatt har hon legat med 0.02ml syrgas. Det tar sig    Förut har hon behövt ca 0.1 när hon har sovit hårt, men tydligen inte nu längre.. Fast det kan ju gå lite upp och ner det där, men jag är en nöjd och hoppfull mamma!

Idag är vi uppe med tuppen! Men just nu håller lillan på att somna igen. Jag dricker kaffe och inväntar "Vakna med the Voice", och funderar på om jag kanske ska slumra på soffan en stund jag också  .

Favvosnutten och pyjamas  

Av Lisa - 30 maj 2012 12:47

Jag vill TRÄNA!! Det som var min stora passion och enda hobby innan jag blev gravid.. Just nu har jag varken tid eller ORK! Var är orken förresten? Var precis ner på stan en sväng och höll på att dö av utmattning när jag skulle gå hem igen. Det kanske bara är tillfälligt pga sömnbrist eller nåt. Även fast jag tycker att jag sover så himla bra så är man ju ändå vaken ganska mycket och ganska många gånger varje natt.. Ja, jag är nöjd bara det inte är min SLE som drar igång. Den har ju en förmåga att göra sig mer och mer påmind  ju längre in på våren/sommaren vi kommer. Klarade mig fin-fint förra sommaren och hoppas på att den här sommaren också flyter förbi ganska smärtfritt.

Denise sussar just nu.. Gissa syrgasflödet? 0.01 haha. Såååå lite så det är nästan löjligt, men stänger jag av så sjunker hon för lågt. Helt sjukt att så lite kan göra så mycket. Det kan inte vara länge kvar nu innan vi kan plocka bort den.. Men vissa dagar är såklart bättre än andra och ibland blir syresättningen sämre beroende på hur hon sitter/ligger.. I bilstolen tex.. Då sitter hon lite ihoptryckt och då behövs lite mera syrgas än när hon ligger pladask på rygg.


Har ringt en massa viktiga samtal idag och nu ska jag fortsätta mitt ringande.. Ska försöka få till ett handikapptillstånd till oss. Det är rätt bökigt med trånga parkeringar när man har "extra last".. Fast egentligen tycker jag att ALLA med en bebis borde få handikapptillstånd, sådeså! 

Jag blir så glad av den här bilden!!  

Av Lisa - 30 maj 2012 08:27

God Morgon! Fick sovmorgon till halv åtta av min lilla skrutt. Det tackar jag för! Här sitter nu en väldigt kluven mamma kan jag tala om! Har nog aldrig varit så kluven i hela mitt liv om jag ska vara ärlig..

Det har ju kännts riktigt bra att vara i Sollefteå och jag är så lycklig att jag har fått en lägenhet, och att det gick så snabbt och smidigt. Sen tittar jag på Fredrik och Denise när dom ligger och myser, och sover tillsammans på soffan och då känns det plötsligt jättejobbigt allting! Men dom kommer såklart att få mysa tillsammans ändå, men inte varje dag.. Det är tungt när man vet vad man måste göra för att må bra, men ändå så känns det konstigt att göra det.. Just nu sitter jag här och längtar tillbaka till Sollefteå och känner mig ensammast i världen och försöker fundera ut hur vi ska få dagen att gå... Äsch, det kommer att bli bra i slutändan det här! Nu längtar jag till slutet av Juli!!!

Måste även skriva en liten liten notis här.. Det som jag skriver här i min blogg. Det är ju som många säkert förstår bara en liten bråkdel av mitt liv, och oftast skriver jag bara det som faller mig in när jag sätter mig framför datorn. Det kanske kan verka osammanhängande ibland och det kan säkert vara lätt att dra slutsatser om ett och annat. Jag vet att det lätt blir så att man tror att man känner en människa för att man följt bloggen i några år, men så är det verkligen inte.. Man kan verka på ett sätt i det man skriver och ibland skriver man ner sina tankar som man kanske aldrig pratar om och man kanske inte berättar allt man gör och alla man träffar..

Ville bara säga det... För ibland får jag väldigt konstiga kommentarer. Men som tur är så kan man välja vilka kommentarer som ska publiceras och ibland godkänner jag inte vissa kommentarer om jag tycker att dom är riktigt dumma, löjliga eller om jag känner att det är ett påhopp av något slag..  

Denise, med sin favvo-snuttis!!

Av Lisa - 29 maj 2012 15:21

Denise provar glajjer! 

 
Av Lisa - 29 maj 2012 09:34

"VA sa du mamma?? Har vi fått en lägenhet?? 


Kontraktet gäller från 1 augusti och jag får ny matta i hallen och troligtvis nya tapeter där jag vill också!! GUUUUUUD så skönt! Många frågar om vi ska separera. Jag skulle nog inte kalla det så.. Snarare blir det så som vi hade det innan vi flyttade till Övik.. Fredrik har ju fast jobb där så han är lite fast där på veckorna, så han får komma till oss på helgerna. Det funkar det också. Huvudsaken att alla mår bra, och det här känns kanonbra!! Bara att ha ett kontrakt, ett datum gör att man kan börja planera och börja ge besked till sjukvården och börja bråka med f-kassan och allt det där  som måste göras. 


Det här är är en BRA morgon!


Förresten.. Ni vet den här barnvisan: Lillan ska sova å vara så snäll, annars kan det hända att då får lillan smäll.. Lillan ska sova och vara så snäll. Annars kommer pappa och då får lillan smäll..

Haha! Jag kom på mig själv med att sjunga den för Denise, men jag har liksom aldirg tänkt på texten förut. Den är ju HEMSK ju!! Haha. Finns säkert lite olika versioner och varianter av texten. Men att lillan får smäll om hon inte sover, det är ett faktum. Stackars bebis!! 

Av Lisa - 28 maj 2012 23:14

Idag har jag letat, ringt och träffat medlare.. Det är inte det lättaste att hitta en lya kan jag lova, men jag har faktisktvarit och tittat på en.. Själva läget och planlösningen gillade jag. Köket var nyrenoverat med diskmaskin och det fanns tvättmaskin i badrummet.. MEN.. Om jag skulle flytta dit så skulle jag först KRÄVA en ny matta i hallen och nya tapeter i flera av rummen. Hall mattan var en militärgrön korkmatta från då huset byggdes.. Grymt ful! Men jag får väl ringa och förhandla imorgon och se om jag kan göra nån deal med bolaget.. Sååå kanske.. Annars får jag kika vidare.

Vad har hänt mer idag?? Jag har shoppat, lunchat ute med mammzen, hälsat på Farbror, farmor&farfar och lite annat folk. Och just det ja. Jag har varit hos frisören! Blev lite blondare och lite fräschare, men inga drastiska förändringar.


Denise fick vara uppe länge idag och jag har precis lagt henne! Vi blev kvar hos farmor&farfar ända till för en stund sen.. Men nu är jag ganska nöjd för idag och har ingenting emot att lägga mig ner och sova gott inatt!

Imorgon bär det av hemmåt.. Känns väl sådär. Men jag kommer hit igen om det blir olidligt tråkigt där hemma!


Så här blev håret iaf

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards