★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

Bara så ni vet

Av Lisa - 30 maj 2012 08:27

God Morgon! Fick sovmorgon till halv åtta av min lilla skrutt. Det tackar jag för! Här sitter nu en väldigt kluven mamma kan jag tala om! Har nog aldrig varit så kluven i hela mitt liv om jag ska vara ärlig..

Det har ju kännts riktigt bra att vara i Sollefteå och jag är så lycklig att jag har fått en lägenhet, och att det gick så snabbt och smidigt. Sen tittar jag på Fredrik och Denise när dom ligger och myser, och sover tillsammans på soffan och då känns det plötsligt jättejobbigt allting! Men dom kommer såklart att få mysa tillsammans ändå, men inte varje dag.. Det är tungt när man vet vad man måste göra för att må bra, men ändå så känns det konstigt att göra det.. Just nu sitter jag här och längtar tillbaka till Sollefteå och känner mig ensammast i världen och försöker fundera ut hur vi ska få dagen att gå... Äsch, det kommer att bli bra i slutändan det här! Nu längtar jag till slutet av Juli!!!

Måste även skriva en liten liten notis här.. Det som jag skriver här i min blogg. Det är ju som många säkert förstår bara en liten bråkdel av mitt liv, och oftast skriver jag bara det som faller mig in när jag sätter mig framför datorn. Det kanske kan verka osammanhängande ibland och det kan säkert vara lätt att dra slutsatser om ett och annat. Jag vet att det lätt blir så att man tror att man känner en människa för att man följt bloggen i några år, men så är det verkligen inte.. Man kan verka på ett sätt i det man skriver och ibland skriver man ner sina tankar som man kanske aldrig pratar om och man kanske inte berättar allt man gör och alla man träffar..

Ville bara säga det... För ibland får jag väldigt konstiga kommentarer. Men som tur är så kan man välja vilka kommentarer som ska publiceras och ibland godkänner jag inte vissa kommentarer om jag tycker att dom är riktigt dumma, löjliga eller om jag känner att det är ett påhopp av något slag..  

Denise, med sin favvo-snuttis!!

 
 
Ingen bild

Mia

30 maj 2012 09:34

Inte alls konstigt att du känner dig kluven tycker jag. Självklart vill du hem, men ändå vara nära din man. Det måste vara jobbigt :(
Konstiga kommentarer får man räkna med i bloggvärlden, men som du skrev så väljer man själv vilka man publicerar och inte. Man ska inte taå åt sig av det som är dåligt för den som skriver det känner dig säkert inte ens IRL

 
Ingen bild

Erika

30 maj 2012 10:17

Jag förstår hur du känner. Själv så är jag från Umeå och flyttade till Västerås för tre-fyra år sen. Innan jag fick barn längtade jag inte hem så speciellt mycket men efter jag fick barn har hemlängtan varit jättestor. Saknar familjen och vännerna väldigt mycket. Så hade jag haft möjlighet att göra som du gör så hade jag tagit chansen, lätt! Fast jag förstår dilemmat, då du säkert känner att du tar Denise från hennes pappa fast jag tror nog att han vill att du mår bra! Och saknar han er jätte mycket någon dag efter jobbet så kan han ju ta bilen och hälsa på över kvällen då det inte är allt för långt! :)

 
Ingen bild

maria piteå

30 maj 2012 10:41

Inte konstigt alls att du känner dig kluven, men trots allt för att du ska orka vara en bra mamma samt en bra fru så måste du ju göra allt för att må bra. Det tror jag nog också fredrik förstår fastän det säkert känns jobbigt för honom också. Men bättre en glad familj som kanske inte bor i samma stad än en ledsen och vilsen familj i samma stad. Som kanske dessutom gör så att det tillslut inte fungerar alls.

En fråga om du vill svara, Kommer ni att behålla lägenheten i ö-vik eller kommer fredrik skaffa mindre eller bo där han bodde tidigare när ni bodde i sollefteå?

Allt kommer att ordna sig och du kommer säkert orka vara en bättre mamma samt en bättre fru om du själv mår bättre. All lycka och hoppas att allt ordnar sig =)

kram

Lisa

30 maj 2012 11:12

vi kommer att behålla den, för det är inte lätt att få tag på en mindre lägenhet som är så mycket billigare än den här.. så till en början har vi kvar den, sen får vi se

 
Zarah - mamma, matte & gravid med nr 2

Zarah - mamma, matte & gravid med nr 2

30 maj 2012 13:20

Men åh så söt hon är lilla (stora) Denise! :-)

http://zaraholine.blogspot.se

 
Marie S

Marie S

30 maj 2012 22:33

Alltid lätt att dra slutsatser av saker man läser!
Jag hoppas att allt löser sig till det bästa för er alla och jag tror (som ovan) att det är bättre med en glad familj som är på varsett håll på vardagarna och tillsammans på helgerna än en familj som är på samma ställe alltid och inte mår så bra. =)
Kram

http://marieodanne.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards