★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Lyckad dag!

Av Lisa - 24 april 2012 17:02

Så skönt att kunna pusta ut! Jag ser ljuset i tunneln skulle man kunna säga. Operationen gick SÅ bra. Alla små grejjer som dom hade varit lite oroliga för innan, blev bra och orsakade inga problem. Så nu är både ljumskbråcket och stomin ett minne blott.

 När operationen var klar så ringde dom och vi gick ner tillsammans med sköterskor och en läkare och en kuvös för att hämta min lilla skrutt. Dom gick in och hämtade henne och vi fick vänta utanför.. En lååååång väntan, men till slut kom dom. Vi hann bara komma till hissarna så började Denise att sprattla där inne i kuvösen. Armarna och benen åkte runt som propellrar, precis som vanligt och hon blev extuberad direkt när vi kom upp på avdelningen.. 

Nu ligger hon i cpap bara för säkerhets skull, men den åker nog av snart. Hon somnade för en stund sedan efter att ha varit vaken ända sen hon vaknade där i hisshallen. Hon är ju helt otrolig den där ungen!

Jag firade alla goda nyheter med en slaskig löptur, så nu är jag härligt mör i benen och känner mig halvnöjd med min insats!


Imorgon får hon börja äta igen, lite försiktigt. Så hon är ju ganska hungrig idag. Jag har matat henne med socker-vatten i nappflaskan och så får hon näringsdropp. 

Nu har vi några dagars kämpande framför oss. Det lär nog inte vara helt smärtfritt att få igång magen igen. Kirurgen sa att tarmen blir ju lite mindra och lite trång precis där dom har sytt ihop, så det kan göra lite ont från början och gå lite trögt.  Magknip får man räkna med. Men hellre det än ett liv som styrs av en stomi!!

Nu ska det bli intressant att se vad som händer framöver.. Vi måste ju nästan bli utskrivna snart. Kommer hon behöva syrgas?? eller kan vi snart plocka bort den? det vore såååå skönt att slippa den, men man ska inte hoppas för mycket!

 
 
Saga

Saga

24 april 2012 17:22

Hej, fin blogg! Har du lust att ha ett bloglovin byte? :)

http://sagaalhem.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Monica

24 april 2012 17:35

ÅÅhh va skönt att höra att allt gick så bra! Kramar!

 
Ingen bild

sofia

24 april 2012 17:39

Gud va skönt att allt gått så bra :)hoppas det inte blir mycke krångel med maten så hon inte får så ont i lilla magen. Har tänkt på er hela dagen och just nu sitter jag bara och ler av lycka :) kram till hela familjen

 
Ingen bild

Yvonne Kvant

24 april 2012 18:00

Så skönt att det gick som förväntat. Nu ska jag bara höra jublet och rystningen i marken när mamma hoppar upp o ner när lilla Denise bajsar första gången. Vänta med spänning på det.

 
Tuffs

Tuffs

24 april 2012 18:02

JAg buktalar på min blogg och skulle vara superglad oom du kollade på videosarna eller slängde in en kommentar :D

http://www.tuffsochjag.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elisabeth

24 april 2012 18:42

Härligt Låter jättebra.

 
Sandra

Sandra

24 april 2012 18:53

vad skönt för er att allt gick bra. jag har tänkt på er hela dagen. :)

http://sandrasliviord.blogg.se

 
Frida -fridasbetraktelser

Frida -fridasbetraktelser

24 april 2012 19:07

Vad ärligt att allt gick bra!

http://fridasbetraktelser.blogspot.com

 
Ingen bild

LISA

24 april 2012 19:33

Skönt att det har gått så bra som det kan med operationen. Vi håller alla tummar att det går bra för er framöver också. Jag kommer fortsätta kika in här för att se hur det går för er! Kramar

 
Lotta

Lotta

24 april 2012 19:47

Grattis till en toppendag :) Nu håller jag tummarna för att pluttan ska läka ihop fint och att hon inte behöver ha så jobbigt med magen.

http://knyte.wordpress.com

 
Zarah - mamma och gravid med nr 2

Zarah - mamma och gravid med nr 2

24 april 2012 19:58

Åhh vad skönt! Vad glad jag blir. Kramar till er

http://zaraholine.blogspot.com

 
Tina

Tina

24 april 2012 20:13

Åh jag ryser i hela kroppen! Vad skönt att höra att allt har gått bra. Grattis får man väl säga då! Nu kan det inte bli annat än bra för Er! Massor av kramar!

http://familjenrosmer.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria

24 april 2012 20:14

Så skönt att det gick bra :-) Hon är verkligen en liten kämpe den tjejen. Hoppas att magen å tarmen kommer igång ordentligt utan alltför mycket grin å skrik så ni får åka hem till pappsen ;-)
Sov gott i natt å varmaste kramen till er.

 
Ingen bild

Marina - mamma till 5

24 april 2012 20:19

Vad skönt att allt gått bra!

 
camilla

camilla

24 april 2012 20:52

Vad skönt att allt gick bra! Hon är otroligt stark eran fina dotter!
Kram C

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenni - Tildes mamma

24 april 2012 21:17

Härliga nyheter!!!! Sååå skönt för er båda.

 
Tanna

Tanna

24 april 2012 21:27

Vad skönt att det gick bra. Vilken otrolig resa ni gjort, kommer ihåg när jag hamnade här första ggn innan jul... Vilka kämpar ni är alla 3 !

http://tannaodevil.blogg.se

 
petra

petra

24 april 2012 22:49

UNDERBART!!!
Sån lycka
kramar till er

http://zupermamman.blogg.se

 
Magda

Magda

25 april 2012 18:30

Åhh, så underbart för er att allt gått bra med operationen!

http://www.busfamiljen.wordpress.com

 
Ingen bild

Anci

25 april 2012 22:05

Härligt!!! Underbart!!! Perfekt!!! =) =) =) Välkommen hem snart!!! På riktigt!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards